Sureagavo į opozicijos siūlymą Vilniuje įvesti tiesioginį valdymą: tai rinkiminis cirkas

Vilniaus savivaldybės vicemeras Valdas Benkunskas teigia, kad opozicijos siūlymas dėl užsitęsusio „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) streiko sostinėje įvesti tiesioginį valdymą yra rinkiminis cirkas. Pasak konservatorių kandidato į Vilniaus merus, ši iniciatyva nei teisiškai, nei formaliai nepadėtų išspręsti susiklosčiusios situacijos.

Vilniaus savivaldybės vicemeras teigia, kad opozicijos siūlymas dėl užsitęsusio „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) streiko sostinėje įvesti tiesioginį valdymą yra rinkiminis cirkas.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Vilniaus savivaldybės vicemeras teigia, kad opozicijos siūlymas dėl užsitęsusio „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) streiko sostinėje įvesti tiesioginį valdymą yra rinkiminis cirkas.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Dec 21, 2022, 2:51 PM, atnaujinta Dec 21, 2022, 3:58 PM

„Daug vyksta dalykų visoje Lietuvoje, kur būna nesutarimų tarp profesinių sąjungų ar dar kažkokių ginčų, tai jeigu Vyriausybė kiekvienu atveju eis tiesioginio valdymo įvedimo keliu, tai čia labai keistai atrodytume“, – Eltai teigė V. Benkunskas.

„Aš vertinu, kad čia yra tiesiog kelių kandidatų rinkiminis cirkas, noras šia tema pasidaryti pigaus dėmesio ir tiek“, – pridūrė jis.

Vicemeras akcentuoja, kad derybose su VVT matoma teigiamų poslinkių.

„Aišku, situacija yra įtempta, derybos vyksta, jos vyksta galbūt ne taip greitai kaip mes norėtume, kaip aš pats matyčiau, čia jau galime kalbėti apie pabaigos greitesnį matymą, bet, matyt, pagrindinis dalykas, kad kiekvienas turi dirbti savo darbą, o Seimo nariai šiuo atveju užsiiminėja cirku“, – sakė jis.

V. Benkunskas įsitikinęs, kad opozicijos siūlomas tiesioginio valdymo Vilniaus mieste įvedimas prie spartesnio situacijos sprendimo neprisidėtų.

„Seimo narių iniciatyva nei formaliai, nei teisiškai negali padėti šios problemos išspręsti, nes susitarti turi šalys, kurios yra derybose“, – akcentavo jis.

Politikas taip pat atkreipia dėmesį, kad Demokratų frakcija „Vardan Lietuvos“ jau ne pirmą kartą imasi keistų iniciatyvų.

„Mes turėjome vasarą pasirengimą šildymo sezonui, tai vėl ten bandė daryti parlamentines tyrimų grupes, kurios taip ir nebuvo įsteigtos. Tai čia yra politikavimas ir nieko daugiau“, – teigė jis.

V. Šilinskas: streikuojantys VVT vairuotojai dalį algos turėtų gauti, bet tai nebūtinai yra įmonės atsakomybė

Socialinės apsaugos ir darbo viceministras Vytautas Šilinskas teigia, kad „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) streikuojantiems vairuotojams turėtų būti sumokėtos dalinės algos. Visgi, pasak jo, šis apmokėjimas nebūtinai yra įmonės atsakomybė.

„Iš principo požiūris, kad žmonės kurie streikuoja gautų dalį atlyginimo, yra teisingas. Bet klausimas yra, kas turėtų tą dalį atlyginimo mokėti ir būtent dėl to šioje situacijoje yra matomas ginčas. Ar profesinė sąjunga turėtų turėti savo fondą, kur gauna pajamas ir tiems žmonėms, kurie kovoja dėl kolektyvinės sutarties iš jų sumokėti. Ar tokią atskirą sumą turėtų pasiruošti darbdavys ir darbdavys tokiu atveju sumokėtų“, – Eltai komentavo V. Šilinskas.

„Ir reikia susitarti žinoma, kokia ta suma ir procentas algos, kuris turi būti sumokamas vairuotojams“, – pridėjo jis.

Viceministras taip pat prieštaravo nuomonei, kad jeigu VVT vadovybė sutiks apmokėti dalį streikuojančių vairuotojų algų, tai sukurs neigiamą precedentą. Jo manymu, šio derybų aspekto svarba yra perdėta.

„Nedaryčiau išvadų į priekį, kad jeigu čia kažkas nutiks, tai pasaulis nesugrius ar turės labai didelę įtaką ateičiai. Tai tik, vienas iš likusių nedidelių ginčų, kur tiesiog reikia surasti sprendimą. O tam, kad formuotųsi praktika Lietuvai formuotųsi, tai tikrai reikėtų ne vieno atvejo“, – tvirtino V. Šilinskas.

Galiausiai jis pridėjo, kad susitarimas ir šiuo klausimu bus pasiektas, kadangi abi pusės rodo norą pasiekti galutinį susitarimą visais klausimais.

„Tai matau, kad derybininkai, kurie dabar dalyvauja derybose, tikrai deda daug pastangų tam, kad būtų susitarta. Ir noras iš abiejų pusių yra tikrai matomas“, – tikino jis.

ELTA primena, kad Seimo opozicija ketvirtadienį teikia Seimui svarstyti rezoliuciją, kuria prašoma įvertinti, ar pakanka įstatymų numatyto pagrindo įvesti tiesioginį Vilniaus miesto savivaldybės teritorijos valdymą, siekiant išspręsti susidariusią situaciją dėl užsitęsusio Vilniaus viešojo transporto vairuotojų streiko. Rezoliuciją pasirašė trisdešimt opozicijos atstovų.

Gruodžio 5 d. prasidėjo neterminuotas „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) darbuotojų streikas. Skaičiuojama, kad streike dalyvauja apie 35 proc. VVT vairuotojų.

Gruodžio 19 d. duomenimis, streikuoja 433 darbuotojai. Nuo streiko pradžios iš viso į darbą grįžo 97 darbuotojai, nuo ketvirtadienio tai padarė 30 darbuotojų.

VVT skaičiuoja, kad viena streiko diena jai kainuoja apie 150 tūkst. eurų negautų pajamų.

VVT sostinėje aptarnauja 76 iš 105 maršrutų: penkis greituosius, 17 troleibusų ir 54 autobusų. Nuo ketvirtadienio užtikrintas 50 proc. autobusų ir daugiau nei 50 proc. troleibusų kursavimas.

Streikas turėjo vykti spalio mėnesį, bet buvo atidėtas, nes buvo pasiektas susitarimas nuo lapkričio vidurio VVT darbuotojų atlyginimą kelti 10 proc. Bet nebuvo sutarta dėl reikalavimo įtraukti darbo apmokėjimo sistemą į kolektyvinę sutartį.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.