Rusams šie metai virto tikru pragaru: modernių automobilių nebeliko, tačiau dalis įmonių tyliai dirba ir toliau

Per šiuos metus Europos automobilių pramonė nepatyrė tokio nuosmukio kaip Rusijos rinka. Dėl pradėto karo Ukrainoje joje neliko didžiosios dalies pasaulinių gamintojų, toje šalyje kone 80 procentų naujų automobilių rinkos šiuo metu užima gamintojai iš Kinijos. Kai kurie Vakarų pasaulio gamintojai iš karto oficialiai pareiškė pasitraukiantys iš agresoriaus rinkos, kiti gi tyliai bandė išlaukti. Taigi kas pabėgo nuo rusų, o kas ten bando pasilikti?

Automobilių gamykla Rusijoje.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Automobilių gamykla Rusijoje.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Rubliai.<br>Pixabay.com nuotr.
Rubliai.<br>Pixabay.com nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2022-12-30 07:40, atnaujinta 2022-12-30 16:07

Šių metų automobilių rinkos apžvalga pateikiama „Žinių radijo“ laidoje „Piko minutės“.

Štai „Audi“ Rusijoje formaliai sustabdė pardavimus, bet jau parduotiems automobiliams tiekia atsargines dalis.

BMW, likus dviem savaitėms iki karo, pasirašė šešerių metų sutartį dėl BMW automobilių gamybos Rusijoje. Prasidėjus karui, viskas buvo sustabdyta, automobilių tiekimas taip pat. Tačiau bavarai nepaskelbė nei pasitraukiantys iš rinkos, nei joje liekantys – kabo ore ir laukia, kuo viskas baigsis. Tuo metu oficialūs atstovai pradėjo automobilius importuoti iš bet kur, iš kur jų gauna.

„General Motors“ koncernas taip pat pasitraukė iš Rusijos ir nebetiekia ne tik automobilių, bet ir originalių detalių.

„Citroen“, „Peugeot“, „Opel“ ir „Mitsubishi“ Rusijoje turėjo bendrą gamyklą, kurios darbas sustojo. Europietiškų automobilių importas dingo, o štai „Mitsubishi“ pardavėjai importuoja per Jungtinius Arabų Emyratus.

„Hyundai“ ir „Kia“ Rusijoje turėjo dvi gamyklas. Vienos darbas nutrūko iš karto vos prasidėjus karui, kita gi dirbo iki pat rudens. Bet šiuo metu automobiliai netiekiami ir negaminami. Tiesa, atsarginės dalys yra tiekiamos jau nupirktoms mašinoms.

„Jaguar“, „Land Rover“ buvo vieni pirmųjų, paskelbę kad nutraukia prekybą su Rusija. Tačiau atsarginės dalys tiekiamos, o naujas mašinas pardavėjai įsigudrina atsivežti per aplinkines šalis.

„Mazda“ irgi turėjo savo gamyklą Rusijoje, tačiau gamyba po karo pradžios buvo sustabdyta, o lapkritį už vieną eurą ji buvo parduota rusams. Japonams nuostolis siekė beveik šimtą milijonų.

„Mercedes-Benz“ prasidėjus karui vos per dvi savaites sustabdė savo veiklą Rusijoje. Vokietijos kompanijos gamykla, kuri veikė šalyje, iš karto sustabdė veiklą, o rudenį įmonė paskelbė uždaranti gamyklą, pastatytą vos prieš tris metus ir perduodantis ją Rusijos kompanijai. Nuostolis – beveik du šimtai milijonų eurų.

Per mėnesį nuo karo pradžios „Nissan“ irgi uždarė savo gamyklą. Beje, Rusijoje buvo įkurtas ir didžiulis konstruktorių bei dizainerių centras, kuris irgi buvo atiduotas praktiškai veltui. Automobiliai oficialiai neimportuojami, bet pardavėjai apeina sankcijas naudodamiesi kitomis šalimis. Atsargines dalis „Nissan“ tiekia jau nupirktiems automobiliams.

Prancūzams iš „Renault“ teko kelis mėnesius svarstyti, ką daryti, nes būtent jiems priklauso didžiausia Rusijos gamykla, kur renkami „Lada“ modeliai. Galiausiai gegužę jie nutarė išeiti iš Rusijos rinkos ir už eurą pardavė savo gamyklas rusų įmonei.

„Toyota“ dar kovą sustabdė savo gamyklos veiklą, bet kone metus neapsisprendė, ką daryti toliau. Tik gruodį japonai paskelbė, kad visgi uždaro gamyklą ir atleidžia darbuotojus. Japonų koncernas sieks išlaikyti prekybos atstovų tinklą, kurie savarankiškai per aplinkines šalis atsiveža ir pardavinėja „Toyota“ ir „Lexus“ automobilius.

„Volkswagen“ ir „Škoda“ Rusijoje turėjo dvi gamyklas. Vieną uždarė iš karto, kitos veiklą formaliai tik sustabdė iki metų galo – visi darbininkai gauna algas ir nieko neveikia. Jos likimas paaiškės jau po Naujųjų. Tai viena didžiausių ir moderniausių automobilių gamyklų šalyje.

Taigi, vos prasidėjus karui, kalbant apie automobilių pramonę, rusams smarkiai atsirūgo. Joje kone neliko modernių automobilių. Tačiau tuščią vietą tuoj pat užėmė kinai, kurie jau adaptuoja vakarietiškas gamyklas savo reikmėms ir jau pradeda gaminti Kinijoje kurtus automobilius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.