Keisis kelių mokesčių sistema: mokėsime už atstumą ir paskleistą taršą

Nuo kitų metų vidurio Lietuvoje turėtų pradėti veikti elektroninė kelių apmokestinimo sistema. Komerciniam transportui ji bus teisingesnė, nes mokestis už naudojimąsi keliu bus imamas už nuvažiuotą atstumą ir paskleistą taršą.

Nuo kitų metų vidurio Lietuvoje turėtų pradėti veikti elektroninė kelių apmokestinimo sistema.<br>T.Bauro nuotr.
Nuo kitų metų vidurio Lietuvoje turėtų pradėti veikti elektroninė kelių apmokestinimo sistema.<br>T.Bauro nuotr.
Nuo kitų metų vidurio Lietuvoje turėtų pradėti veikti elektroninė kelių apmokestinimo sistema.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Nuo kitų metų vidurio Lietuvoje turėtų pradėti veikti elektroninė kelių apmokestinimo sistema.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Nuo kitų metų vidurio Lietuvoje turėtų pradėti veikti elektroninė kelių apmokestinimo sistema.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Nuo kitų metų vidurio Lietuvoje turėtų pradėti veikti elektroninė kelių apmokestinimo sistema.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Valdas Juozas Vilūnas

Feb 14, 2023, 2:15 PM

Iš 21 tūkst. kilometrų Lietuvos kelių direkcijos (LAKD) valdomų kelių 1,7 tūkst. kilometrų magistralių kelių mokami. Pagal dabartinę vinječių sistemą, komercinis transportas moka ne už nuvažiuotą atstumą, o už naudojimąsi keliu tam tikrą laiką.

„Pavyzdžiui, užsienio šalies vežėjas, važiuodamas per Lietuva 300 km tranzitu, nusiperka už 11 eurų vienos dienos vinjetę. Lygiai tiek pat moka mūsų vežėjas, jeigu jam reikia išvažiuoti iš miesto keliasdešimt kilometrų pasiimti krovinio, todėl dabartinė sistema yra nesąžininga ir neteisinga“, – komentavo Lietuvos vežėjų sąjungos transporto politikos sekretorius Gintautas Ramaslauskas.

Nuo šių metų jau turėjo veikti naujoji elektroninė kelių apmokestinimo sistema, tačiau dėl jos įdiegimo užsitęsė ginčai teismuose.

40 milijonų eurų vertės elektroninės kelių apmokestino sistemos įdiegimą Vyriausybė pripažino valstybei svarbiu projektu.

„Su naująja sistema būtų įgyvendinti du labai svarbūs principai, tai reiškia, kad teršėjas ir naudotojas moka. Kuo labiau infrastruktūrai daromas poveikis ir kuo daugiau teršiama, tuo reikia daugiau mokėti“, – dėstė LAKD departamento direktorius Darius Ražinskas.

Dabar sumokėti už kelius, perkant vinjetę, galima pardavimo vietose arba internetu, tačiau tokia tvarka ne visiems patogi ir priimtina.

„Mes administruojame kelių įmonių transporto parkus, tai administravimas bus paprastesnis. Dabar reikia sekti kada baigiasi vinjetė, laiku jas pratęsti, kartais pavėluojame, gauname baudas, tai manau, kad čia bus geriau“, – sakė „Sixt Lietuva“ pardavimų vadovas Valdas Stanislovaitis.

Tačiau, anot jo, tai įmones privers labiau planuoti maršrutus. Tarkime, vietoje 10 automobilių pakaks važiuoti 5 transporto priemonėms šiais mokamais keliais.

Įvedus elektroninę kelių apmokestinimo sistemą, didžiųjų vežėjų, ypač dirbančių ne naujausiais sunkvežimiais Lietuvoje, paslaugos brangs.

„Labiausiai nukentės mūsų vežėjai, kurie veža krovinius Lietuvos keliais, akivaizdu, kad jiems už kelius reikės mokėti daugiau. Dabar Seime nustatyti ribiniai mokesčiai komerciniam transportui nuo 8 iki 16 centų už kilometrą“, – skaičiavo G.Ramaslauskas.

Taikant vinječių sistemą, arba apmokestinimą pagal nuvažiuotą laiką, iš komercinio transporto per metus surenkama apie 50 mln. eurų. Įdiegus elektroninę apmokestinimo sistemą, planuojama surinkti per 110 milijonų. Tad vairuotojai ir vežėjai tikisi, kad kelių kokybė pagerės.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.