„Tesla“ atšaukia beveik 363 000 transporto priemonių, kuriose įdiegta ši sistema – žada tobulinti

„Tesla“ Jungtinėse Amerikos Valstijose atšaukia visus 363 000 automobilių su vadinamąja „visiško savarankiško vairavimo“ (angl. Full Self Driving – FSD) pagalbine vairuotojo programine įranga dėl pavojaus saugai – tai dar vienas smūgis funkcijai, kuri yra pagrindinė automobilių gamintojo verslo modelio dalis. Apie tai rašo „CNN Business“.

„Tesla“ Jungtinėse Amerikos Valstijose atšaukia 363 000 automobilių su vadinamąja „visiško savarankiško vairavimo“.<br>Martin Geiger/Unsplash nuotr.
„Tesla“ Jungtinėse Amerikos Valstijose atšaukia 363 000 automobilių su vadinamąja „visiško savarankiško vairavimo“.<br>Martin Geiger/Unsplash nuotr.
E.Muskas.<br>„Scanpix“ nuotr.
E.Muskas.<br>„Scanpix“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2023-02-21 09:17

„Tesla“ bandys ištaisyti „FSD“ funkciją

„Visiškai savarankiškai vairuojanti“ sistema šiuo metu orientuojasi vietiniuose keliuose vairuodama, stabdydama ir greitėdama, tačiau reikia žmogaus vairuotojo, pasirengusio bet kuriuo metu perimti valdymą, nes sistema daro vertinimo klaidų.

Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija (NHTSA) pareiškė, kad, remiantis jos atlikta analize, „Tesla“ „FSD“ funkcija „sukėlė nepagrįstą riziką motorinių transporto priemonių saugumui, pagrįstą nepakankamu eismo saugumo įstatymų laikymusi“. Taip pat įspėjo – ši funkcija gali pažeisti kelių eismo taisykles kai kuriose sankryžose „prieš kai kuriems vairuotojams įsikišant“.

„FSD Beta“ sistema gali leisti transporto priemonei elgtis nesaugiai sankryžose, pavyzdžiui, važiuoti tiesiai per sankryžą, nors važiuojama tik posūkio juosta, įvažiuoti į „Stop“ ženklu reguliuojamą sankryžą visiškai nesustojus arba važiuoti į sankryžą degant pastoviam geltonam šviesoforo signalui be reikiamo atsargumo“, – sakoma NHTSA interneto svetainėje paskelbtame atšaukimo pranešime.

Pranešime priduriama, kad „Tesla“ bandys ištaisyti šią funkciją, kuri kainuoja 15 000 JAV dolerių, atnaujindama programinę įrangą per orą.

Nors „Tesla“ generalinis direktorius Elonas Muskas kol kas nekomentavo problemos pobūdžio ar masto, jis „Twitter“ parašė, kad „žodis „atšaukimas“, kai kalbama apie programinės įrangos atnaujinimą per orą, yra anachronistinis ir tiesiog klaidingas!“

Federalinė agentūra teigė, kad „toliau stebės, ar atšaukimo priemonės yra veiksmingos“.

Teigiama, kad problemų kyla visuose automobiliuose su dabartine FSD programinės įrangos versija, kuri yra visuose keturiuose „Tesla“ modeliuose – „Model S“, „Model X“, „Model 3“ ir „Model Y“.

Jame taip pat teigiama, kad „Tesla“ nustatė 18 pranešimų apie incidentus, gautų nuo 2019 m. gegužės 8 d. iki 2022 m. rugsėjo 12 d., kurie gali būti susiję su pirmiau aprašytomis sąlygomis.

Sakoma, kad „Tesla“ nežino apie jokius sužeidimus ar mirties atvejus, sukeltus šių incidentų metu. Pati NHTSA nustatė mažiausiai 273 eismo įvykius, kuriuose dalyvavo viena iš „Tesla“ pagalbinių vairuotojo sistemų.

Problemiškas vystymasis

FSD yra laikomas pagrindiniu bendrovės verslo plano elementu, atsižvelgiant į priemokas, kurias vairuotojai moka už šias funkcijas, ir gebėjimą pritraukti pirkėjus rinktis „Tesla“ automobilius.

E. Muskas ne kartą tvirtino, kad FSD, net ir dabartinės „Beta“ versijos, yra saugesnė nei vien žmonių vairuojami automobiliai. Praėjusį mėnesį jis sakė investuotojams, kad „Tesla“ surinko duomenis apie 100 mln. mylių, kurias vairuotojai naudojo FSD ne greitkeliuose.

„Mūsų paskelbti duomenys rodo, kad saugumas pagerėjo“, – sakė jis. „Tai labai aišku. Taigi nebūtume išleidę „FSD Beta“, jei saugos statistika nebūtų puiki“, – teigė jis.

Tačiau kiti saugos ekspertai suabejojo „Tesla“ teiginių apie saugumą pagrįstumu.

NHTSA taip pat tiria tą pirmtaką „Autopilot“. Ši technologija sujungia eismo juostos išlaikymo pagalbinę funkciją su adaptyviu kruizo valdymu, kad automobilis greitkelyje išliktų eismo juostoje, priešingai nei žadamas „visiškas savarankiškas vairavimas“, kuriuo, kaip teigia „Tesla“, siekiama, kad vieną dieną automobilis miesto gatvėje galėtų važiuoti be žmogaus priežiūros.

Pareiškime teigiama, kad šis atšaukimas nėra susijęs su ankstesniais jos tyrimais.

Praėjusį mėnesį bendrovės metinėje finansinėje ataskaitoje „Tesla“ atskleidė, kad „gavo JAV teisingumo departamento prašymus pateikti dokumentus, susijusius su „Tesla“ „Autopilot“ ir FSD funkcijomis“.

E. Muskas ne kartą yra prognozavęs, kad bendrovė netrukus sukurs tikrai savarankiškai vairuojantį automobilį. Tačiau jis taip pat ne kartą nukėlė savo paties nustatytus terminus. Dėl prognozių ir praleistų terminų „Tesla“ savininkai pateikė kolektyvinį ieškinį, kuris vis dar nagrinėjamas.

„Vien tai, kad nepavyko įgyvendinti ilgalaikio, siektino tikslo, nėra sukčiavimas“, – rašė „Tesla“ advokatai lapkričio 28 d. teismui pateiktame ieškinyje, prašydami ieškinį atmesti.

E. Muskas ne vienerius metus teigė, kad „visiško savarankiško vairavimo“ kaina periodiškai didės, nes jis bus tobulinamas ir artės prie reguliavimo institucijų patvirtinimo. 2020 m. gegužę jis tviteryje rašė, kad kai „visiškas savaeigis vairavimas“ bus patvirtintas, ši funkcija „tikriausiai“ kainuos daugiau nei „100 000 JAV dolerių“.

Tačiau dar 2021 m. liepos mėn. pokalbyje su investuotojais E. Muskas teigė, kad „diskutuotina“, ar funkcija verta 10 000 JAV dolerių, kuriuos „Tesla“ tuo metu skaičiavo.

Parengta pagal „CNN Business“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.