Elektromobilių krovimo srityje Lietuva atsilieka – specialistai siunčia perspėjimą

Tikslą tapti pirmuoju žaliu kontinentu pasaulyje užsibrėžusios Europos šalys elektromobilių įkrovimo klausimu juda skirtingu greičiu. Jei Skandinavijos valstybės laikomos pirmūnėmis ir lyderėmis, kitų pasiekimai šioje srityje yra kuklesni. Lietuvos ekspertai perspėja: pasitempti reikės, o mūsų šaliai – ypač.

Pačiu konservatyviausiu scenarijumi 27-ioms ES narėms iki 2030 m. reikėtų padidinti dabartinių 340 tūkst. įkrovimo stotelių skaičių iki maždaug 3,4 mln.<br>T.Bauro nuotr.
Pačiu konservatyviausiu scenarijumi 27-ioms ES narėms iki 2030 m. reikėtų padidinti dabartinių 340 tūkst. įkrovimo stotelių skaičių iki maždaug 3,4 mln.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Mar 30, 2023, 12:12 PM, atnaujinta Mar 30, 2023, 12:13 PM

Energetikos sprendimų bendrovės „Elektrum Lietuva“ e. mobilumo plėtros vadovas Erikas Nemeikšis sako, kad Lietuva sparčiai augina žaliosios elektros gamybos pajėgumus, tačiau įkrovimo infrastruktūros plėtra kol kas paremta iš esmės beveik tik privataus verslo iniciatyvomis.

„Verslas pradeda aktyviai ruoštis tam, kad galėtų patenkinti prognozuojamus rinkos poreikius. Džiugu, kad vis aktyviau į tai įsitraukia ir sprendimų priėmėjai, nes Lietuvai reikia konsoliduoti jėgas šiuo klausimu. Iššūkių kils visai Europai, nes, labai panašu, spartos prireiks ir strateginiame, ir taktiniame lygmenyse“, – sako jis.

Tarptautinė konsultavimo įmonė „McKinsey Company“ 2022 metų pabaigoje paskelbė, kad pačiu konservatyviausiu scenarijumi 27-ioms ES narėms iki 2030 m. reikėtų padidinti dabartinių 340 tūkst. įkrovimo stotelių skaičių iki maždaug 3,4 mln. Kompanijos analitikų vertinimu, būtent tiek stotelių reikės elektromobilių parkui aptarnauti.

Į šį skaičių įeina 2,9 mln. viešųjų įkrovimo įrenginių, skirtų lengviesiems automobiliams, 0,4 mln. lengvųjų komercinių transporto priemonių ir 0,1 mln. sunkvežimių ir autobusų. Vis dėlto čia neįvertinta apie 29 mln. privačių įkrovimo stotelių, kurias turės įrengti namų savininkai, daugiabučių namų valdytojai ir automobilių stovėjimo aikštelių operatoriai.

Lietuvos energetikos agentūros duomenimis, iki 2026 m. Lietuvoje ketinama įrengti daugiau nei 53 tūkst. privačių elektromobilių įkrovimo prieigų, jų finansavimui numatyta 45 mln. eurų europinių investicijų ir šalies biudžeto lėšų.

„McKinsey“ vertinimu, ES mastu konservatyviam elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtros scenarijui įgyvendinti gali prireikti daugiau kaip 41 mlrd. eurų.

ES pirmauja pasaulyje pagal elektromobilių diegimą: jos šalys narės pagamina daugiau nei ketvirtadalį pasaulio elektromobilių, o 2021 metais jie sudarė apie 20 proc. visų naujų automobilių pardavimų.

„Regitros“ duomenimis, šiemet iki kovo 1 dienos Lietuvoje buvo įregistruota 1,65 mln. lengvųjų automobilių, iš jų tik 0,47 proc., arba daugiau kaip 7,8 tūkst. – varomi elektra.

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.