Šį ES sprendimą pasveikino kai kurie automobilių gamintojai – jiems tai net į naudą

Europos sąjunga, po didžiųjų automobilių gamintojų spaudimo, visgi leido ir po 2035 metų gaminti automobilius varomus vidaus degimo varikliais, pranešama „Žinių radijo“ laidoje „Piko minutės“.

Kas 5 naujas „Ferraris“ vis dar išriedės su tikru benzininiu varikliu.<br>Lance Asper/Unsplash nuotr.
Kas 5 naujas „Ferraris“ vis dar išriedės su tikru benzininiu varikliu.<br>Lance Asper/Unsplash nuotr.
„Volkswagen“ grupė išplatino pareiškimą, kuriame džiaugiasi galimybe išlaikyti rinkoje „Porsche 911“.<br>Robin Le Mee/Unsplash nuotr.
„Volkswagen“ grupė išplatino pareiškimą, kuriame džiaugiasi galimybe išlaikyti rinkoje „Porsche 911“.<br>Robin Le Mee/Unsplash nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Apr 9, 2023, 9:16 PM

Po 2035 metų pagaminti automobiliai su vidaus degimo varikliais turės būti varomi sintetiniais degalais, kurie yra visiškai ekologiški ir gaminami iš ekologiškų atsinaujinančių medžiagų.

Šį sprendimą ypač pasveikino išskirtinių automobilių gamintojai, tokie kaip „Porsche“ ir „Ferrari“. Mat šie degalai yra brangūs ir juos galės naudoti nebent itin brangių automobilių savininkai.

„Autonews“ rašo, kad daugiausiai naudos iš šio sprendimo turėtų gauti „Porsche“, tačiau ne mažiau džiaugiasi ir „Ferrari“.

Šis italų gamintojas tik po 2 metų planuoja pradėti pardavinėti pirmąjį savo istorijoje elekta varomą automobilį, o tikriesiems gerbėjams „Ferrari“ asocijuojasi toli gražu ne su elektra, o su kaukiančiais varikliais.

Taigi, italų legenda galės ir toliau lepinti benzingalvius savo unikaliu variklio garsu.

„Ferarri“ vadovas Benedetto Vigna teigia, kad nors šiuo metu e-degalai yra itin brangūs, manoma kad per keletą metų jie turėtų atpigti, kai prasidės masiškesnė šių degalų gamyba.

Iki 2030-ųjų „Ferrari“ vis tiek planuoja net iki 80 proc. visų pagaminamų savo automobilių išleisti su hibridinėmis arba elektrinėmis pavaromis, tačiau kas 5 naujas „Ferraris“ vis dar išriedės su tikru benzininiu varikliu.

Tiesa, greičiausiai, tai bus brangiausi ir išskirtiniausi modeliai.

Praėjusią savaitę, Europos Sąjungos funkcionieriai visgi nusileido spaudimui ir sutiko leisti toliau gaminti vidaus degimo variklius turinčias mašinas po 2035 metų su sąlyga, kad jie bus varomi netaršiais degalais.

Tokie gali būti arba vandenilis arba sintetiniai degalai. Bet kokiu atveju, visi nauji automobiliai išriedantys pro gamyklų vartus, nuo to laiko turėtų būti visiškai neutralūs aplinkai.

„Volkswagen“ grupė išplatino pareiškimą, kuriame džiaugiasi galimybe išlaikyti rinkoje tokias automobilių pramonės ikonas kaip „Porsche 911“.

Nepaisant to, kompanija pareiškė ,kad toliau ketina eiti elektrifikacijos keliu, o šis Europos Sąjungos sprendimas kardinaliai nekeis įmonės planų.

„Porsche“ jau investavo į naujų sintetinių degalų gamyklą Čilėje ir ten jau yra gaminami tokie degalai.

Kas tie e-degalai? Tai e-kerosinas, e-metanas ir e-metanolis, kurie gaunami sintetinant iš atmosferos surinktas anglies dvideginio emisijas ir vandenilį, kuris turėtų būti gaminamas naudojant atsinaujinančius elektros energijos šaltinius.

Nors tokiais degalais varomi automobiliai į atmosferą išmes anglies dvideginį, teigiama, kad jo kiekis bus identiškas tam kiekiui, kurį iš atmosferos pašalino šių sintetinių degalų gamintojai.

Taigi, iš esmės automobilis vis tiek bus neutralus aplinkai ir netaršus. Kiek iš gamtos pašalino – tiek ir vėl užteršė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.