Susisiekimo ministerija: skiriami 66 mln. eurų viešojo transporto priemonių parko atnaujinimui

Lietuvos autobusų parkai senas ir taršias keleivines transporto priemones galės sparčiau keisti varomomis elektra arba pildomomis vandeniliu, praneša Susisiekimo ministerija. Pasak ministerijos, skiriamas 66 mln. eurų finansavimas miesto ir priemiestinio viešojo transporto priemonių parko atnaujinimui, skatinant juose naudoti netaršias transporto priemones.

Susisiekimo ministerija: skiriami 66 mln. eurų viešojo transporto priemonių parko atnaujinimui.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Susisiekimo ministerija: skiriami 66 mln. eurų viešojo transporto priemonių parko atnaujinimui.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Susisiekimo ministerija: skiriami 66 mln. eurų viešojo transporto priemonių parko atnaujinimui.<br>M.Patašiaus nuotr.
Susisiekimo ministerija: skiriami 66 mln. eurų viešojo transporto priemonių parko atnaujinimui.<br>M.Patašiaus nuotr.
Susisiekimo ministerija: skiriami 66 mln. eurų viešojo transporto priemonių parko atnaujinimui.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Susisiekimo ministerija: skiriami 66 mln. eurų viešojo transporto priemonių parko atnaujinimui.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Jun 1, 2023, 2:28 PM

Kaip praneša Susisiekimo ministerija, į šias lėšas iš Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (RRF) Lietuvos regionų vežėjai priemonei gauti gali teikti paraiškas iki rugpjūčio 24 d.

Finansinė paskata netaršių viešojo transporto priemonių įsigijimui turėtų iki 2026 m. pavasario Lietuvos autobusų parką papildyti naujais 230 elektra varomų arba vandeniliu pildomų autobusų ir užtikrinti jų įkrovimui bei papildymui skirtos infrastruktūros įrengimą.

„Šiandien alternatyviaisiais degalais varomas transportas Lietuvos gatvėse tampa įprastesniu reiškiniu. Džiaugiamės galėdami užtikrinti finansinę paskatą mažesniuose miestuose ir rajonuose keleivius vežti žalesniu viešuoju transportu.

Tai – vienas iš pagrindinių mūsų siekių. Norime paskatinti plačiau naudoti viešojo transporto priemones, didinti jų patrauklumą ir sudaryti palankesnes sąlygas atsisakyti taršių asmeninių automobilių naudojimo miestuose“, – teigė susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Pasak ministerijos, iš viso elektra varomų ir vandeniliu pildomų autobusų įsigijimo skatinimui bus skirta 60 mln. eurų. Dar 6 mln. eurų investicijų bus skirta netaršių viešojo transporto priemonių įkrovimui ir papildymui reikalingos infrastruktūros kūrimui.

Aplinkai draugiškų transporto priemonių įsigijimą finansuoti numatoma pagal ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą „Naujos kartos Lietuva“, finansuojamą Europos Sąjungos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės „NextGenerationEU“ lėšomis, nurodoma ministerijos pranešime žiniasklaidai.

Kaip skelbiama pranešime, paraiškas netaršių transporto priemonių įsigijimo subsidijavimui teikti gali juridiniai asmenys, su kuriais sudarytos viešųjų paslaugų teikimo sutartys vykdyti keleivių vežimo veiklą tose savivaldybėse, kurios 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos lėšomis nerengė ir neįgyvendino darnaus judumo mieste planų.

Į šią kategoriją patenka 42 Lietuvos savivaldybės, tačiau Lietuvos autobusų parkas iki 2026 m. elektriniais ir vandeniliniais autobusais pasipildys ne tik šiose mažesniosiose savivaldybėse. Pasak ministerijos, artimiausiu metu 2021–2027 m. laikotarpio Europos Sąjungos investicijų programos lėšomis darnaus judumo planų įgyvendinimui pasinaudoti galės likusios 18 – didžiosios ir kurortinės – savivaldybės.

Jų viešojo transporto parkams atnaujinti, alternatyviųjų degalų įkrovimo ir papildymo infrastruktūros plėtrai, pėsčiųjų ir dviračių takams ir kitoms darnaus judumo miestuose planuose numatytoms priemonėms įgyvendinti bus papildomai skirtas iki 332,6 mln. eurų finansavimas. Konkrečius sprendimus dėl žaliojo viešojo transporto įsigijimo priims pačios didžiųjų ir kurortinių savivaldybių tarybos.

Susisiekimo ministerija primena, kad Lietuvoje šiuo metu registruota beveik 8 tūkst. M2 ir M3 klasės autobusų, iš kurių alternatyviais degalais varoma beveik 10 proc., t. y. 763 transporto priemonės. Tarp pastarųjų elektrinių autobusų ir troleibusų iš viso yra 476.

Nuo 2026 m. visi įsigyjami M2 ir M3 klasės autobusai privalės būti netaršūs. Keliamas tikslas, kad 2030 m. alternatyviaisiais degalais varomų autobusų kiekis Lietuvoje pasiektų 4000, t. y. aplinkai draugiškas būtų kas antras šalies gatvėmis riedantis autobusas, praneša Susisiekimo ministerija.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.