Byra elektromobilių rinka: paklausa mažėja, sandėliai perpildyti, o įmonės bankrutuoja

Tuo metu, kai automobilių gamintojai deda visas pastangas ir investuoja kone visus savo pelnus į elektromobilių gamybą ir konstravimą, pirkėjai visai neskuba jų įsigyti. Dėl to jau kenčia daugelis gamintojų, o kai kurios mažos įmonės, vadinamos startuoliais, netgi bankrutuoja.

Elektros įkrovimo stotelė.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Elektros įkrovimo stotelė.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Gamintojai investuoja kone visus savo pelnus į elektromobilių gamybą, bet pirkėjai visai neskuba jų įsigyti.<br>Roberto H/Unsplash nuotr.
Gamintojai investuoja kone visus savo pelnus į elektromobilių gamybą, bet pirkėjai visai neskuba jų įsigyti.<br>Roberto H/Unsplash nuotr.
Net Elonas Muskas pripažino, kad praėjusių metų pabaigoje „Teslų“ paklausa smarkiai sumažėjo.<br>REUTERS/Scanpix nuotr.
Net Elonas Muskas pripažino, kad praėjusių metų pabaigoje „Teslų“ paklausa smarkiai sumažėjo.<br>REUTERS/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Feb 2, 2024, 11:52 AM, atnaujinta Feb 2, 2024, 12:33 PM

Kaip pasakojama „Žinių radijo“ laidoje „Piko minutės“, investuoti šimtai milijardų neatsiperka ir panašu, kad artimiausiu metu tikrai neatsipirks.

„Mes gaminsime tik tiek elektromobilių, kiek pirkėjai norės ir nė vienu daugiau“, – sako „General Motors“ vykdančioji direktorė Meri Bara.

Nors „General Motors“ mažina elektromobilių gamybos apimtis, visgi prognozuoja, kad šiemet elektromobilių paklausa didės bent dešimtadaliu.

Net „Tesla“ vadovas Elonas Muskas pripažino, kad praėjusių metų pabaigoje, nepaisant net kelis kartus per praėjusius metus mažintų elektromobilių kainų, „Teslų“ paklausa smarkiai sumažėjo.

Po šio E.Musko pareiškimo, per vieną parą „Tesla“ akcijų vertė biržoje sumažėjo net 80 mlrd. dolerių.

Paradoksas, tačiau elektromobilių populiarėjimas jiems ir pakišo koją. Smarkiai gatvėse padaugėjus elektromobilių, pradėjo labai trūkti krovimo stotelių. Daugelyje šalių tam tikromis valandomis prie jų susidaro eilės.

Be to, pirkėjų lūkesčiai itin sumažėjo žiemą, kai dėl žemos temperatūros elektromobilių nuvažiuojamas atstumas smarkiai krinta.

Mažėjančią paklausą pradėjo jausti ir baterijų gamintojai. Pastaraisiais metais investavę milijardus ir išplėtę gamybą, jie pradeda jausti paklausos mažėjimą ir jau reiškia nerimą.

„Morgan Stanley“ analitikas Adamas Jonas pareiškė, kad baterijų rinka šiuo metu yra perpildyta, jų gaminama gerokai daugiau negu reikia rinkai ir dėl to pradeda kristi jų kainos.

Perteklių jaučia ir ličio gamintojai. Didžiausia ličio gavėja, įmonė „Albemarle“, skelbia atleidžianti dalį darbuotojų, nes ličio paklausai smarkiai kritus, įmonė jo pagamina daugiau negu reikia rinkai.

Pavyzdžiui, Vokietijoje pernai elektromobilių paklausa mažėjo 16 proc, kai gamyba didėjo maždaug penktadaliu, užsipildė gamyklų sandėliai ir kai kurioms jų, jeigu tendencija išliks, greitai teks stabdyti gamybos konvejerius.

Atsižvelgiant į šią situaciją, vėl smarkiai padidėjo kalbos, kad Europos Sąjunga atidės automobilių su vidaus degimo varikliais draudimą, kuris turėtų įsigalioti nuo 2035 metų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: ką reiškia kandidato R. Žemaitaičio pasitraukimas iš Seimo?