VASAROK SU

žiniomis ir žvaigždėmis

Vasarą prenumeruok Lrytas
PREMIUM vos už 12,99 Eur metams
ir gauk bilietą į pasirinktą koncertą
Taujėnų dvare dovanų

Nuo rugpjūčio – naujos taisyklės Kauno viešajame transporte: ką privalo žinoti keleiviai

2025 m. birželio 8 d. 19:52
Birutė Mačienė
Nuo rugpjūčio 1-os dienos turėtų įsigalioti miesto savivaldybės tarybos sprendimas, kuriuo numatoma pakeisti Keleivių ir bagažo vežimo vietinio susisiekimo maršrutais Kauno mieste taisykles.
Daugiau nuotraukų (5)
Miesto politikai, primena naujienų portalas „Kas vyksta Kaune“, šiuo metu tebegaliojančias taisykles buvo patvirtinę 2021 metų birželio 22 dieną. Artimiausias Kauno savivaldybės tarybos posėdis suplanuotas ateinančiam antradieniui.
Kas privalu keleiviui?
Parengtame tarybos sprendimo, susijusio su viešojo transporto organizavimu mieste, projekte keičiami ankstesni ar papildomai į taisykles įrašomi nauji punktai, aptariantys tiek keleivių, tiek savivaldybei pavaldžios bendrovės „Kauno autobusai“ vairuotojų teises bei pareigas.
„Kas vyksta Kaune“ praėjusią savaitę pranešė apie įvedamą bekontaktinį mokėjimą už keliones miesto maršrutiniais autobusais ir troleibusais. Taisyklėse apie tai bus pasakyta: „Bekontaktis mokėjimas – būdas atsiskaityti bekontakte banko mokėjimo kortele ar išmaniuoju įrenginiu (telefonu, laikrodžiu, žiedu ir t. t.) įsigyjant vienkartinį, bilietą naudojantis transporto priemonės elektroniniu komposteriu.“
Tuo pačiu kitas keičiamas taisyklių papunktis primins, jog „Keleivis, įlipęs į transporto priemonę, turi nedelsdamas pažymėti laikmenoje esantį elektroninį bilietą (tiek vienkartinį, tiek terminuotąjį) arba bekontakčio mokėjimo būdu įsigyti vienkartinį bilietą, priglausdamas laikmeną arba bekontaktę banko mokėjimo kortelę ar išmanųjį įrenginį prie elektroninio komposterio, arba mobiliąja programėle pažymėti vienkartinį elektroninį bilietą, arba įsigyti popierinį bilietą iš vairuotojo. Jeigu nėra galimybės naudojantis elektroniniu komposteriu, esančiu prie vairuotojo, pažymėti laikmeną arba bekontakčio mokėjimo būdu įsigyti vienkartinį bilietą, laikmena pažymima arba vienkartinis bilietas bekontakčio mokėjimo būdu įsigyjamas naudojantis kitu arčiausiai esančiu elektroniniu komposteriu.“
Svarbu žinoti, jog „Keleivis turi pažymėti elektroninį bilietą, įsigyti vienkartinį bilietą bekontakčio mokėjimo būdu arba įsigyti popierinį bilietą iki transporto priemonei pajudant.“ (…) Ir kad tai „yra keleivio vežimo sutartį patvirtinantis dokumentas“. Kitu atveju – „Elektroniniu komposteriu transporto priemonėje ar mobiliąja programėle nepažymėtas elektroninis bilietas nesuteikia teisės važiuoti Kauno viešuoju transportu.“
Kad netektų ginčytis su kontrolieriais..
…nors formaliai už kelionę ir stengtasi sumokėti, reikia žinoti, jog pagal naują Keleivių ir bagažo vežimo vietinio susisiekimo maršrutais Kauno mieste taisyklių variantą, „Transporto priemonėje elektroniniu komposteriu ar mobiliąja programėle žymėti elektroninį bilietą už kitą kartu važiuojantį asmenį negalima. Bekontakčio mokėjimo būdu įsigyti antrą vienkartinį bilietą kitam kartu važiuojančiam asmeniui negalima.“
Jei keleivis negali pasiekti kelionės tikslo be persėdimo į kitą transporto priemonę per pusvalandį nuo važiavimo pradžios, tai neturėdamas avansu apmokėto viešojo transporto kortelės (elektroninio bilieto), turi pasiruošti „dvigubam mokėjimui“. Kadangi „Vienkartinis bilietas, įsigytas bekontakčio mokėjimo būdu, ir popierinis bilietas, įsigytas iš vairuotojo, galioja tik tam reisui, kuriam jis parduotas, iki reiso pabaigos (galinės reiso stotelės). Šios rūšies bilietai nesuteikia teisės nemokamai persėsti į kitą Kauno viešojo transporto priemonę.“
Jau skelbėme, kad ne visais atvejais pavyks pasinaudoti transporto lengvata, turintiems teisę ja naudotis. Nes, kaip skelbia vienas iš papildytų taisyklių punktas, „Bekontakčio mokėjimo būdu galima įsigyti tik visos kainos vienkartinį bilietą.“
Ir dar pažymėtina tai, kad „Keleivis privalo prisiimti atsakomybę dėl judriojo ryšio sutrikimų, dėl savo naudojamo judriojo ryšio įrenginio parengtumo naudoti mobiliąją programėlę elektroniniam bilietui pažymėti ar vienkartiniam bilietui įsigyti bekontakčio mokėjimo būdu. Keleivis, pažymėjęs elektroninį bilietą mobiliąja programėle ar išmaniuoju įrenginiu įsigijęs vienkartinį bilietą bekontakčio mokėjimo būdu, turi būti įsitikinęs, kad kelionės metu neišseks jo įrenginio, kuriuo pažymėjo bilietą ar įsigijo vienkartinį bilietą bekontakčio mokėjimo būdu, baterija, ir kontrolės metu jis galės kontrolieriui parodyti programėle pažymėtą elektroninį bilietą ar vienkartinį bilietą, įsigytą bekontakčio mokėjimo būdu“.
Šypsena nieko nekainuoja
Technika, kaip žinome, turi savybę kai kada sugesti, genda ir autobusai ar troleibusai, taip pat – juose sumontuota mokėjimo už kelionę įranga.
Kaunas – ne Londonas. Būtent kažkada keliaudami keturiese į tarptautinę gėlių parodą Londono priemiestyje, centre įlipome į dviaukštį autobusą. Ir šiaip, ir taip mėginome pasižymėti prieš kelionę prie stotelės esančiame automate įsigytus bilietus. Kai supratome, jog komposteris neveikia, kreipėmės į vairuotoją. O šis plačiai šypsodamasis mūsų atsiprašė ir pasakė, kad tokiu atveju kelionė – nemokama. Ne mums vieniems, bet ir kitiems keleiviams tąkart taip pasisekė. Negana to, po parodos vėl pataikėm į tą patį autobusą, tad į centrą grįžome…dykai, šypsenomis atsakę į vairuotojo šypseną.
Na, žinoma, namie šypsenos nepakanka. Gal pusmetį važinėju „eksperimentuodama“, ir vos įlipus į viešąjį transportą, visada su vairuotoju pasilabinu, nusišypsau, prieš pasižymėdama bilietą. Labai retas man atsako šypsena, bet daugelis nustemba, išgirdę pasisveikinimą…
Esame girdėję, kad kai kurios savivaldybės finansuoja viešojo transporto paslaugas, išimtinai – tik savo gyventojams. Turtinga Kauno miesto savivaldybė apie tai net nesvarsto. Miesto prie trijų „ne“ (Nemuno, Neries ir Nevėžio) keleivių (ir Kaune prisideklaravusių, ir atvykusių) vežimo autobusais ar troleibusais taisyklėse apie viską pagalvota, bet dyko važiavimo negali būti jokiais atvejais.
Tad keičiant taisyklių 29 punktą, jis išdėstytas taip: „Keleivis, negalintis pažymėti elektroninio bilieto ar įsigyti vienkartinio bilieto bekontakčio mokėjimo būdu dėl transporto priemonėje įrengtos Kauno viešojo transporto elektroninio bilieto sistemos, techninės įrangos ar mobiliosios programėlės gedimo, privalo įsigyti popierinį bilietą iš vairuotojo.“
Ar daug bus ieškančiųjų kelionėje prarastų centų?
Taigi, jei naudojantis elektroniniu bilietu, kol kas kelionė kainuoja 70 centų, o perkant pas vairuotoją – vieną eurą, tai svarbu per daug nepykti ir nepristigti kantrybės, – nes pakoreguotos taisyklės numato perspektyvą 30 centų vėliau atgauti. Tiesa, ne iš karto, tačiau per porą savaičių…
Tai garantuoja taisyklių 30 punktas: „Keleivis turi teisę kreiptis į vežėją ir reikalauti, kad šis atlygintų patirtą nuostolį – grąžintų kainos skirtumą (lyginant su atitinkamos kainos elektroniniu bilietu) už popierinį bilietą, kurį dėl Kauno viešojo transporto elektroninio bilieto sistemos, techninės įrangos ar mobiliosios programėlės veikimo sutrikimo jis turėjo įsigyti iš vairuotojo.
Kauno viešojo transporto elektroninio bilieto sistemą administruojantis vežėjas, patikrinęs ir nustatęs Kauno viešojo transporto elektroninio bilieto sistemos, techninės įrangos ar mobiliosios programėlės veikimo sutrikimo atvejį, per 14 kalendorinių dienų nuo pranešimo gavimo dienos grąžina keleiviui pinigų sumą, lygią elektroninio bilieto ar bekontakčio mokėjimo būdu įsigyto bilieto ir popierinio bilieto kainų skirtumui.
Pagalvota ir apie atvejus, kai dėl transporto priemonės netikėto gedimo, keleivis priverstas savo kelionę tęst tuo maršrutu kitu autobusu ar troleibusu. O ten mokėti iš naujo…
Čia jau galima pagrįstai įtarti, kad naudojimosi Kauno viešuoju transportu taisyklių punktus dėliojo „teoretikai“, visus savo tikslus pasiekiantys tarnybiniu transportu ar asmeniniais automobiliais.
Nes taisyklėse pasakyta: „Sugedus viešojo transporto priemonei maršrute ir dėl tos priežasties tęsiant kelionę (pažymėjus elektroninį bilietą, bekontakčio mokėjimo būdu įsigijus bilietą ar įsigijus popierinį bilietą iš vairuotojo) tuo maršrutu kita to paties vežėjo transporto priemone pagal tvarkaraštį, keleivis turi teisę kreiptis į vežėją ir reikalauti, kad šis atlygintų patirtą nuostolį dėl transporto priemonės gedimo – grąžintų pinigus už papildomai pažymėtą elektroninį bilietą, bekontakčio mokėjimo būdu įsigytą bilietą ar įsigytą popierinį bilietą. Vežėjas, patikrinęs keleivio pateiktus duomenis ir nustatęs transporto priemonės gedimo atvejį, per 14 kalendorinių dienų nuo pranešimo gavimo dienos grąžina keleiviui jo sumokėtą sumą už papildomai pažymėtą elektroninį bilietą, bekontakčio mokėjimo būdu įsigytą bilietą ar įsigytą popierinį bilietą.“
Kaip bus tuomet, kai vėluodamas keleivis nuspręs, sugedus vienai viešojo transporto priemonei, kelionę tęsti kita, tačiau važiuojančia ta pačia kryptimi, bet ne tuo pačiu maršrutu (juk tarp reisų gali būti ir daugiau nei pusvalandis)? Ar tuomet taisyklės galios? O gal tokiu atveju norint susigrąžinti už tęsiant kelionę sumokėtus pinigus (0,70 ar 1 Eur) reikės kreiptis ne į „Kauno autobusų“ bendrovę, bet į jos steigėją – Kauno miesto savivaldybę..?

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2025 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.