Specialisto akimis: koks BMW vairuotojo manevras lėmė avariją

Aštuonis žmones viešojo transporto stotelėje Vilniaus centre kliudęs jaunuolis turėjo lėkti milžinišku greičiu, kad gerame kelyje nesuvaldytų galingo BMW. Tokia mintis į galvą šovė ne vienam sostinės gyventojui. Pasirodo, patekti į tokią pavojingą situaciją galima ir neviršijant greičio.

Saugaus vairavimo specialistas Darius Jonušis sako, kad prarasti automobilio kontrolę galima ir neviršijant greičio.<br>Lrytas.lt nuotr.
Saugaus vairavimo specialistas Darius Jonušis sako, kad prarasti automobilio kontrolę galima ir neviršijant greičio.<br>Lrytas.lt nuotr.
Saugaus vairavimo specialistas Darius Jonušis sako, kad prarasti automobilio kontrolę galima ir neviršijant greičio.<br>Vidmanto Balkūno nuotr.
Saugaus vairavimo specialistas Darius Jonušis sako, kad prarasti automobilio kontrolę galima ir neviršijant greičio.<br>Vidmanto Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Saulius Rinkevičius

Oct 19, 2015, 8:18 PM, atnaujinta Oct 9, 2017, 2:07 AM

Eismo įvykį lrytas.lt komandai sutiko sumodeliuoti „BMW vairavimo akademijos“ vadovas, saugaus vairavimo instruktorius Darius Jonušis. Įsirangę į naują jo trečios 3 serijos BMW pajudėjome link avarijos vietos.

Klasikinis avarijos pavyzdys

  Iš Goštauto gatvės pasukę į Vilniaus gatvę platesnėje atkarpoje šalia Operos ir baleto teatro trumpam sustojome. Kažkur šiame ruože BMW M3 vairuotojas kaip reikiant paspaudė akceleratoriaus pedalą važiuodamas link Gedimino prospekto. Pašnekovas atkreipė dėmesį, kad tai nėra tiesi atkarpa.

„Kadangi yra posūkis, smarkiai spaudžiant akceleratorių ir greitėjant nuo kelio vingio, didelė tikimybė, kad net ir esant nedideliam greičiui veikiamas pakankamai didelės išcentrinės jėgos automobilio galas arba priekis pradės slysti“, – komentavo jis.

Avarijos aplinkybes jis apibūdino kaip klasikinį tokių eismo įvykių pavyzdį: automobilio galas ima slysti, vairuotojas dažniausiai persuka vairą, vėliau jį suka į kitą pusę ir prasideda vadinamasis „švytuoklės efektas“. Keisdama kryptį išcentrinė jėga ima didėti ir vairuotojas praranda automobilio kontrolę.

Greitis nebūtinai būna didelis. Saugaus vairavimo instruktoriaus teigimu, esant šlapiai dangai galiniais ratai varomam automobiliui pakaktų važiuoti 40-50 km/val., kad atlikus neteisingų veiksmų seką prarastumėte kontrolę. Jei kelias sausas ta pavojaus riba padidėja iki 60 km/val.

„Tokios situacijos susidarymą vairuotojai provokuoja kvailais veiksmais. Dažniausiai atliekamais dešine koja“, – sakė D.Jonušis.

Nepriklauso nuo markės

Pašnekovas stebėjosi, kad žiniasklaidoje minint avarijos aplinkybes taip smarkiai akcentuojama automobilio markė ir variklio galia.  Anot jo, toks pat įvykis galėjo nutikti bet kurios mašinos vairuotojui – ji nebūtinai turi būti galinga, taip pat nesvarbu ir kurie ratai yra varomi.

Klausydamas žinių pranešimus D.Jonušis taip pat kiekvieną kartą reaguoja į pasakymą, kad automobilį neva sumėtė. Saugaus vairavimo specialistas pažymėjo, kad tai niekada nenutinka be vairuotojo kaltės.

D.Jonušio manymu, kalbant apie šią avariją pirmiausia derėtų klausti, ne kaip tai įvyko, o kodėl žmogus gali sau leisti taip intensyviai įsibėgėti miesto gatvėje. Be to dar vežant keleivius. Anot jo, atsakymas visiems žinomas.

Plačiau apie lrytas.lt komandos ir „BMW vairavimo akademijos“ vadovo bandymą atkurti eismo įvykio aplinkybes žiūrėkite vaizdo reportaže.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.