9 svarbiausi patarimai nepatyrusiems motociklininkams

Motociklų sezono pradžia visuomet yra neramus laikotarpis keliuose. Nepratę jų matyti automobilių vairuotojai ne visuomet elgiasi prognozuojamai, o patiems motociklininkams reikia laiko atgaivinti per žiemą primirštus įgūdžius.

Įgūdžiai išugdomi laikui bėgant, tačiau paisydami keleto elementarių taisyklių būsite saugesni ir neturėdami patirties.<br>Vlado Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Įgūdžiai išugdomi laikui bėgant, tačiau paisydami keleto elementarių taisyklių būsite saugesni ir neturėdami patirties.<br>Vlado Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

May 23, 2016, 11:43 AM, atnaujinta May 24, 2017, 2:14 PM

Meistriškumas, kaip ir patirtis, ateina su laiku, tačiau yra dalykų, kuriuos verta žinoti dar prieš pirmą kartą išriedant į gatvę.

Paisydami elementarių taisyklių, greičiau tapsite geresniais motociklininkais ir būsite saugesni.

Pateikiame jums amerikietės motociklininkės Kate Afanasyevos patarimus, kuriais ši nuo 15 metų vairuojanti mergina pasidalino savo tinklaraštyje.

1. Aklai nepasitikėkite kitų patarimais.

Nors šis punktas šiek tiek prieštarauja tokio rekomendacijų sąrašo idėjai, pagrindinė jo idėja – į visus patarimus žiūrėti kritiškai.

Patyręs motociklininkas nebūtinai yra geras mokytojas, todėl šiuo atveju geriausiai pasitikėti profesionaliais vairavimo instruktoriais.

„Kai įsigijau pirmąjį gatvėms skirtą motociklą mane ėmėsi globoti tuometinis vaikinas.

Iki šiol prisimenu kaip kuriuos siaubingus jo patarimus: „Galiniai stabdžiai tau visiškai nereikalingi“, „Jei galvoji, kad į gali į kažką atsitrenkti, tiesiog guldyk motociklą“, „Jei priešais staiga išvažiuoja automobilis, nemažink greičio, tik apvažiuok jį“, – prisimena K. Afanasyeva.

Dabar jai kelia šiurpą toks besąlygiškas tikėjimas. Patarimus dalinantis draudas tuomet merginai atrodė visiškai patikimas informacijos šaltinis.

2. Neįbeskite akių į kelyje esančią kliūtį.

Rankos motociklininką neišvengiamai nuves ten, kur žiūri akys. Todėl važiuodami siauru keliu ar bekele, dėmesį nukreipkite ne į potencialiai pavojingas kliūtis, o į artimiausią ruožą.

„Vairuodama krosinį motociklą daugiau laiko praleisdavau ne ant jo, o ant žemės.

Negalėjau suprasti, kodėl taip nuolat nutinka ir siaubingai dėl to nervinausi. Tačiau galiausiai vienas žmogus man patarė žiūrėti į kelią, o ne į kliūtį.

Nuo tada išmokau pasikliauti savo periferiniu regėjimu. Tai leido išvengti incidentų ne tik gatvėje, o vairuodama krosinį motociklą labiau pasitikiu savimi“, – tikina mergina.

3. Nevarkite judindami motociklą tuo metu, kai ant jo sėdite.

Tai aktualiau mažesnio ūgio vairuotojams, tačiau bet kuriuos atveju saugiau yra varyti motociklą stovint šalia jo.

Baikeriai, kurie atbuli gali riedėti sėdėdami ant motociklo atrodo šauniai, tačiau jei kojomis sunkiai pasiekiate žemę, labai tikėtina, kad apvirsite. „Visų pirma, remiantis abiem kojom į žemę ir jaučiant tvirtą pagrindą motociklą stumti yra gerokai lengviau.

Antra, viena ranką laikant rankeną, o kitą uždėjus ant galinės dalies jis tikrai neapvirs.

Svarbiausia yra rasti pusiausvyros padėti. Tuomet nereikės daug jėgos, užteks tik kontroliuoti kryptį“, – pataria motociklininkė.

4. Nenuleiskite rankos nuo stabdžio.

Vairavimo mokykloje tai gali būti vertinama kaip klaida, tačiau patyrę motociklininkai vienbalsiai tvirtina ant stabdžių rankenėlės visuomet laikantys bent du pirštus.

Važiuojant nedideliu greičiu motociklas gali sustoti labai greitai, tačiau visų pirma reikia laiku sureaguoti ir nuspausti rankeną. O jei būsite pasiruošę, viską atliksite greičiau. „Aš įpratusi prie Kalifornijos eismo, o priekinių stabdžių laikymas ne kartą išgelbėjo man kailį.

Gebėjimas greitai nuspausti stabdžius labiau susijęs ne su įspūdingais refleksais, o su įpročiu laikyti pirštus ant rankenos“, – tvirtina tinklaraštininkė.

5. Nepamirškite galinių stabdžių.

Jauni motociklininkai pernelyg dažnai nuvertina galinius stabdžius. Jie tikrai nėra tokie efektyvūs kaip priekiniai, tačiau šiuo atveju paskirtis yra ne vien tik stabdymas.

Labai svarbu yra išlaikyti kontrolę, o žeme slystantis galinis ratas tam gali puikiai pasitarnauti. Taip pat galinių stabdžių panaudojimas būtinas sklandžiam stabdymui.

„Visiškam sustojimui aš naudoju abu stabdžius, tačiau pradedu nuo galinių. Stabdymas tampa gerokai tolygesnis, nes priekinės šakės nesusispaudžia“, – patirtimi dalinasi K. Afanasyeva.

6. Nuvažiuokite į uždarą trasą.

Pasivažinėjimas uždaroje trasoje daug kam asocijuojasi su lenktynėmis, tačiau patyrę motociklininkai žino, kad jo tikslai gali būti ir visai kitokie.

Trasa yra pati geriausia vieta įgūdžių tobulinimui. Kur daugiau galite saugiai išbandyti savo ir motociklo galimybių ribas?

„Sakyčiau, kad vienos dienos pasivažinėjimas uždaroje trasoje prilygsta šešiems mėnesiams bendro naudojimo keliuose.

Taip, iš pradžių jūs būsite lėčiausias motociklininkas ten, tačiau ar tai taip svarbu? Niekam nerūpi, kokiu greičiu važiuojate, kiekvienas galvoja apie savo įgūdžius“, – pabrėžė ji.

7. Statykite teisingą koją.

Neįpraskite sustoję vietoje visuomet statyti tos pačios kojos. Galiausiai vis tiek pasitaikys situacija, kai įprasta koja nepasieksite žemės ir teks skaudžiai virsti ant šono.

Atkreipkite dėmesį, kur sustojate ir pagal tai rinkitės koją, kurią verta statyti pirmą. „Turėjau tokį įprotį sustojusi vietoje visuomet padėti kairę koją.

Tuomet vieną dieną sustojusi šalikelėje kaip įprasta norėjau atsiremti, bet pajutau, kad motociklas vis labiau svyra, kol galiausiai išlaikyti nebuvo įmanoma fiziškai ir jis apvirto.

Buvo labai nesmagi akimirka, kadangi nedaug trūko iki to, kad būčiau sukėlusi domino efektą ir nuvertusi visą eilę greta stovėjusių žvilgančių „Harley-Davidson“ motociklų“, – prisimena motociklininkė.

8. Nepamirškite, kad esate pažeidžiami.

Pasakojimai apie žuvusius kolegas motociklininkams kelia šiurpą. Ne taip liūdnai pasibaigę avarijos vis tiek daugeliu atveju reiškia labai skausmingas traumas.

Tačiau galbūt verta sumažinti tokių nelaimių pavojų sveikatai? „Niekas nesiginčija, kad asmuo su apranga patirs mažesnius sužeidimus nei tas, kuris motociklu važiuoja „plikas“.

Tai kodėl jūs norėtumėte į gatvę išvažiuoti be specialios aprangos? Nėra racionalaus atsakymo į šį klausimą.

Aš ne visuomet dėvėjau aprangą, tačiau matydama kitų skausmą išmokau nekartoti jų klaidų. Geriau leisti pinigus aprangai, nei sąskaitoms už gydymą“, – konstatuoja mergina.

9. Važiuokite savo tempu.

Jei išvažiavote į gatvę su didesnę patirtų turinčiu motociklininku, nesistenkite visai įmanomais būdais nuo jo neatsilikti.

Geriausiu atveju kartu su juo gausite baudą už greičio viršijimą ar chuliganišką vairavimą, o blogiausiu – padarysite avariją. „Kiekvienas progresuoja savo tempu. Juk nėra svarbu, kiek metų važinėjate motociklu, ar kokiu greičiu galite įveikti posūkį.

Aš noriu važiuoti greičiau, tačiau tai niekuomet nebuvo pagrindinis mano tikslas.

Aš noriu važiuoti saugiai ir jei dėl to tobulėsiu dvigubai lėčiau, tebūnie. Nepasiduokite aplinkinių spaudimui“, – ragino K. Afanasyeva.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.