Su automobiliu sustoti galima gana greitai. Net jei mašinos padangos prastos ar slidus kelias, tokiu greičiu važiuojant įmanoma išvengti susidūrimo su į gatvę išėjusiu žmogumi.
Bet traukinys – visai kas kita.
Birželio 6 dieną geležinkelio pervažoje atliktas surežisuotas eksperimentas – pademonstruota, koks yra traukinio ir lengvojo automobilio stabdymo kelias pamačius staiga į pervažą išėjusį žmogų–manekeną.
Deja, kaip parodė rezultatai, automobilio vairuotojas, važiuodamas 90 km/val. greičiu, gali sustoti prieš 50 metrų atstumu esančią kliūtį, o daug mažesniu greičiu važiuojančio – tik 50 km/val. – traukinio mašinistui reikalingas daug ilgesnis stabdymo kelias, matuojamas šimtais metrų.
Pasitvirtino akivaizdi tiesa – žmogus prieš traukinį neturi galimybių išsigelbėti.
O juk paprastai prekiniai traukiniai važiuoja 80 km/val., keleiviniai – net 120 km/val. greičiu.
Žmogus retai įvertina faktą, kad įprastomis sąlygomis traukinio stabdymo kelias siekia bent kilometrą.
Kaip teigė lengvąjį automobilį vairavęs lenktynininkas Benediktas Vanagas, net pats sunkiausias automobilis sustoja greičiau nei pats lengviausias traukinys.
Birželio 6-ąją – Tarptautinę saugaus elgesio pervažose dieną – AB „Lietuvos geležinkeliai“ pradėjo visą savaitę besitęsiančių renginių ciklą.
Bendradarbiaudama kartu su Lietuvos kelių policijos tarnybos pareigūnais, bendrovė geležinkelio pervažose vykdo prevencines akcijas – vairuotojus bei pėsčiuosius skatina laikytis Kelių eismo taisyklių reikalavimų kertant pervažas bei įspėja apie gresiančius pavojus.
Pavojingose pervažose dalinami informaciniai bukletai, atšvaitai, mokomosios spalvinimo knygelės vaikams.