Ir dieną, ir jau sutemus pėstieji žengia į gatvę ir eina greta automobilių bei autobusų. Laimei, kol kas avarijų šioje vietoje dar neįvyko, bet transporto priemonės lekia taip arti žmonių, kad kiekvieną akimirką gali įvykti nelaimė.
Žmonėms vietos neliko
Paprastai remontuojant šaligatvį ar greta esančius pastatus pėstiesiems suformuojamas saugus tunelis, bet kodėl to nebuvo padaryta šįkart?
Vilniaus miesto savivaldybės atstovė Neringa Kolkaitė užtikrino, kad problema žinoma, bet šįkart remontas atliekamas ne savivaldybės, o Vyriausybės iniciatyva.
„Situacija tikrai sudėtinga. Buvo numatytas praėjimas, jis turėjo eiti pro pastatą, bet Vyriausybės apsauga nusprendė, kad taip negalima“, – tvirtino ji.
Pasak pašnekovės, penktadienį miesto Ūkio ir transporto departamento specialistai susitiks su Vyriausybės atstovais ir spręs, ką daryti.
Planuojama dalį gatvės laikinai atitverti stulpeliais, kad automobiliai paliktų daugiau vietos pėstiesiems. Bet kol kas žmonėms verčiau elgtis atsargiai ir eiti kitoje gatvės pusėje esančiu šaligatviu.
Stato nepaprastą šaligatvį
Iš pažiūros paprasti šaligatvio prie Vyriausybės rūmų remonto darbai – valstybinė paslaptis.
Vadovybės apsaugos departamento (VAD) direktorius Rymantas Mockevičius portalui lrytas.lt teigė, jog aklina tvora pastatyta tam, kad pašalinė akis nematytų, kaip atliekami darbai, susiję su Vyriausybės apsauga.
„Šis projektas susijęs su valstybės vadovų, Vyriausybės saugumo reikalavimais. Bus statomi įrenginiai, apsunkinantys asmenims su piktais ketinimais pateikti į Vyriausybės pastatą, kiti su apsauga susiję dalykai“, – aiškino R.Mockevičius.
VAD direktorius tikino, jog projektas Vilniaus gatvės atkarpą pritaikyti padidintiems saugumo reikalavimams buvo parengtas prieš pusę metų.
„Bet kaip būna – tai lėšų pritrūko, tai kitos kliūtys“, – sakė R.Mockevičius, komentuodamas, kodėl Vilniaus gatvės dalis prie Vyriausybės rūmų užtverta tik dabar.
Jis tikino, jog pastačius apsauginius įrenginius, šaligatviu praeiviai vėl galės vaikščioti.
„Kaip nukreipti pėsčiųjų eismą, užtikrinti jų saugumą – jau miesto savivaldybės rūpestis“, – teigė R.Mockevičius.
Tačiau apsauginių užtvarų poreikis minimoje Vilniaus gatvės dalyje – abejotinas. Iš jos pusės nėra jokių durų patekti į Vyriausybės pastatą, o automobiliai čia taip pat nestatomi.