Benediktas Vanagas atskleidė didžiausią visureigių trūkumą

Žiemą eismo sąlygos permainingos, o kelias gali būti slidus, tačiau daugiausia pavojų kyla dėl žmogiškų klaidų.

Visureigis yra mėgstamiausias Benedikto Vanago pasirinkimas ne tik Dakaro ralio maratone.<br>T. Bauro nuotr.
Visureigis yra mėgstamiausias Benedikto Vanago pasirinkimas ne tik Dakaro ralio maratone.<br>T. Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Saulius Rinkevičius („Lietuvos rytas“)

Jan 21, 2017, 10:31 AM, atnaujinta Apr 11, 2017, 7:13 PM

Jei visi vairuotojai būtų pareigingi, prižiūrėtų savo automobilius ir greitį rinktųsi ne pagal jį ribojančius ženklus.

Tačiau realybė kol kas kiek kitokia ir liūdnoji žuvusių eismo įvykiuose žmonių statistika pildosi nuo pat 2017 metų pradžios.

Dėl automobilio gedimo šiais metais Dakaro ralio finišo nepasiekęs Benediktas Vanagas į Lietuvą grįžo kiek anksčiau, nei planavo. Ir iš karto sėdo prie automobilio vairo.

Atvykęs iš šiltosios Pietų Amerikos pajuto didžiulį skirtumą: vieną dieną dar važinėjo Argentinos keliais, kuriuose ant šiltos asfalto dangos sukibimas buvo puikus, o kitą gimtojoje šalyje jį pasitiko ledas ir sniegas.

Sportininkas pažymėjo, kad gebėjimus greitai prisitaikyti prie iš esmės pasikeitusių sąlygų lemia vairuotojo patirtis.

„Tai priklauso nuo to, kiek supranti automobilio konstrukciją, fizikos dėsnius ir kaip visa tai veikia drauge. Jeigu turi tą pojūtį, žinoma, elgiesi atsargiau“, – kalbėjo B.Vanagas.

Saugūs, kol nedrąsūs

Jis pastebėjo, jog kol patirties neturintis jaunas vairuotojas supranta, kad nieko nemoka, jam gresia tik smulkios techninės avarijos.

Rimtos problemos prasideda tada, kai toks asmuo pradeda manyti, jog jau viską moka. Ši taisyklė, anot B.Vanago, galiojo ir jam pačiam.

„Žiemą labai geras dalykas savikritika: jeigu nesi įsitikinęs saugumu, verčiau važiuok šiek tiek lėčiau“, – patarė lenktynininkas.

B.Vanagas atkreipė dėmesį, kad vairuojant žiemą kelio danga ir kitos sąlygos staiga gali pasikeisti.

Geras pavyzdys – kai nuo švaraus asfaltuoto kelio automobilis užvažiuoja ant viaduko. Jis gali būti aptrauktas ledu ir vingyje transporto priemonė pradės slysti.

„Žiemą labai svarbus organas yra akys. Jos nuolatos turi skenuoti kelią, kuriuo važiuojate. Vien jau tai padės išvengti pavojų“, – komentavo pašnekovas.

Lenktynininkas taip pat patarė elgtis išmintingai pasirenkant greitį. Maksimalus leistinas greitis tam tikrais atvejais gali būti pernelyg didelis.

Jis yra pastebėjęs, kad srautas labiau sulėtėja mieste. Tuo metu magistraliniuose keliuose linkstama važiuoti greičiau.

Anot pašnekovo, tai natūralu – užmiestyje danga gerai nuvalyta, o automobiliai važiuoja tiesiai ir nedaro staigių manevrų. Tačiau čia nutinka itin skaudžių avarijų.

Sunkios sąlygos visiems

Kiekvienas turi pasirinkti savo saugų greitį, tačiau, kaip pažymėjo lenktynininkas, žiemą dalis vairuotojų važiuoja labai lėtai vien todėl, kad eksploatuoja techniškai netvarkingus automobilius.

Dėl nudėvėtų žieminių ar nepakeistų vasarinių padangų tokios mašinos greitis pastebimai skirsis nuo kitų eismo dalyvių ir ji taps kliūtimi kelyje.

Taip pat yra vairuotojų, kurie žiemą nepasitiki savo jėgomis ir važiuoja gerokai lėčiau. Pašnekovo manymu, tai ne vien jų pačių problema – Lietuvoje vis dar nėra skiriama pakankamai dėmesio vairuotojų įgūdžiams tobulinti.

„Kiekvienas vairuotojas privalo patirti, ką reiškia važiuoti slidžia danga. Ypač turint omenyje tai, kad gyvename geografinėje juostoje, kurioje per metus temperatūra iš teigiamos į neigiamą ir atvirkščiai pasikeičia daugiau nei 80 kartų“, – sakė B.Vanagas.

Anot pašnekovo, tokie dažni temperatūros svyravimai apsunkina gyvenimą visiems.

Kelininkai vargsta bandydami užtikrinti geras eismo sąlygas, o vairuotojams tenka specialiai ruošti automobilius ir stengtis prisitaikyti patiems.

Visureigis nenugali fizikos

B.Vanagas neslepia, kad visureigius vairuoti mėgsta ne tik lenktynėse. Kaip kasdieninėmis transporto priemonėmis tokiais automobiliais jis įprato naudotis dar tuomet, kai Lietuvoje buvo prastesni keliai.

Jam patinka geresnį kelio matymą užtikrinanti aukštesnė sėdėjimo padėtis, todėl visureigius jis renkasi iki šiol.

Vis dėlto važiuojant slidžiu keliu, anot pašnekovo, visureigis nėra privalumas. Keturi varomi ratai palengvina pajudėjimą iš vietos, tačiau nesuteikia jokio pranašumo stabdant.

„Reikia prisiminti fiziką: visureigis sveria daugiau nei įprastas lengvasis automobilis.

Yra didžiulis skirtumas, ar tau reikia sustabdyti 1,5, ar daugiau nei 2,5 tonos sveriančią mašiną“, – aiškino lenktynininkas.

Jis pažymėjo, kad vidutiniam vairuotojui labai padeda pagalbinės automobilio elektronikos sistemos. Kai kurios jų naudingos ir didžiulę patirtį turinčiam profesionalui.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.