Gyventojai sukrėsti dviejų žmonių žūties – motociklininkas po avarijos negalėjo tylėti

Jonavos rajono gyventojus sukrėtė trečiadienio vakare Šveicarijos gyvenvietėje įvykusi skaudi nelaimė. Šiurpioje avarijoje žuvo du jauni žmonės, kurių dabar gedi visos seniūnijos gyventojai.

 Save ir keleivę pražudęs keturračio vairuotojas pažeidė saugumo taisyklę, apie kurią perspėja ir motociklų gamintojai.<br> „Jonavos žinių“ nuotr.
 Save ir keleivę pražudęs keturračio vairuotojas pažeidė saugumo taisyklę, apie kurią perspėja ir motociklų gamintojai.<br> „Jonavos žinių“ nuotr.
Save ir keleivę pražudęs keturračio vairuotojas pažeidė saugumo taisyklę, apie kurią perspėja ir motociklų gamintojai. <br>„Jonavos žinių“ nuotr.
Save ir keleivę pražudęs keturračio vairuotojas pažeidė saugumo taisyklę, apie kurią perspėja ir motociklų gamintojai. <br>„Jonavos žinių“ nuotr.
Save ir keleivę pražudęs keturračio vairuotojas pažeidė saugumo taisyklę, apie kurią perspėja ir motociklų gamintojai. <br>„Jonavos žinių“ nuotr.
Save ir keleivę pražudęs keturračio vairuotojas pažeidė saugumo taisyklę, apie kurią perspėja ir motociklų gamintojai. <br>„Jonavos žinių“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

May 18, 2017, 7:08 PM, atnaujinta May 19, 2017, 9:44 AM

„Didžiulė tragedija. Be tėvo liko neseniai gimusi dukra, be vyro – žmona. Jauna pora buvo neseniai sukūrusi šeimą“, – apie šios tragedijos atgarsius rašo „Jonavos žinios“.

Avarija įvyko tuomet, kai Šveicarijos kaimo gyventojo vairuojamas keturratis nuvažiavo nuo kelio ir trenkėsi į medį. Į nelaimės vietą išsiųstos medikių ir policijos pajėgos. Tačiau atvykę medikai niekuo padėti nebegalėjo – konstatuota dviejų žmonių mirtis.

Kaip vėliau pranešė Lietuvos policijos departamentas, eismo įvykio metu žuvo 26 metų vyras ir 24-erių metų amžiaus moteris.

Draudžia net gamintojai

Ilgametis keturračių motociklų entuziastas Algirdas Mosekonis po šio įvykio buvo šokiruotas. Anot jo, tokia tragedija paliečia ne tik žuvusiųjų artimuosius, bet ir visą keturračių motociklų bendruomenę.

„Mes kiekvieną kartą po tokių įvykių plačiai diskutuojame forumuose problemas, kur galėjo būti bėda ir kaip galėjo nutikti, kad, rodos, tik pramogą ir geras emocijas siūlantis daiktas galėjo tapti mirtinos avarijos priemone“, – sakė jis.

Keturračiu važiavo dviese, nors kaip pažymėjo A. Mosekonis, dauguma rinkoje siūlomų keturračių motociklų nėra pritaikyti vežti keleivių ir yra vienviečiai.  Pašnekovo teigimu, tik nedaugelis gamintojų šiame segmente siūlo dviviečius modelius.

„Tačiau, nors ir dauguma vienviečių keturračių motociklų yra pažymėti specialiais draudimais dėl keleivių vežimo – lipdukais ant plastikų, specialiu įspaudu ant sėdynės – dauguma to nepaiso ir sodinasi keleivius naiviai tikėdamiesi, kad staiga atsiradęs papildomas netolygus svoris transporto priemonės gale nesukels jokių su valdymu susijusių problemų“, – stebėjosi A. Mosekonis.

Jis patikino, kad toks mąstymas yra visiškai klaidingas. Anot pašnekovo, kiekviena transporto priemonė gamintojo sukonstruota sukuriant geriausią komfortą, stabilumą ir manevringumą pagal jai keliamus standartus ir eksplotacijos reiklavimus, kurių reikia laikytis.

Akimirka iki tragedijos

„Didžiąją dalį masės perkėlus į galą ir dėl to staiga pasikeitus svorio balansui galas nusėda, o priekinė važiuoklės dalis pakyla. Dėl to esant didesniam greičiui sumažėja priekinių ratų, kuriais valdomas keturratis, sukibimas“, – aiškino A. Mosekonis.

Jis pridūrė, kad dėl šios priežasties gali nutikti taip, kad esant staigesniam posūkiui vienas motociklo priekinis ratas netgi pakyla į orą.

O tuomet dėl pernelyg didelio svorio ir netinkamo jo paskirstymo keturratis tiesiog pasiverčia ant dviejų šoninių ratų.

„Nepatyrusiam vairuotojui suvaldyti motociklą tokioje situacijoje yra itin sudėtinga.

Didelė tikimybė, kad jis apvirs ir jeigu neturės tinkamos aprangos bei apsaugų patirs labai rimtų sužalojimų“, – potencialų tragedijos scenarijų nupasakojo motociklininkas.

A. Mosekonis atkreipė dėmesį, kad su vienviečiu keturračiu motociklu yra galimybė važiuoti dviese, tačiau tam reikia įsigyti specialų antram asmeniui vežti skirtą dėžę su atlošu.

Ji leidžia tinkamai ir tolygiai paskirstyti dėl keleivio pakitusį svorį bei sukurti saugų vairavimui svorio centrą.

Svarbu pasirūpinti apranga

Motociklininko teigimu, daugumos skaudžių įvykių galima išvengti, tačiau jiems užkirsti būtinos ir specialios saugumo priemonės.

Anot jo, planuojant įsigyti keturratį motociklą reikia pradėti nuo specialios aprangos, kuri ne tik apsaugos kūną nuo daugybinių sužeidimų, bet ir nuo lūžių ar mirtinos traumos.

„Nepasitikėkite kiniškomis apsaugų kopijomis. Suprantu, kad jos žymiai pigesnės, bet ar tada, kai nutiks įvykis jums tikrai bus svarbu, kiek sumokėjot aprangai?“ – retoriškai klausė A. Mosekonis.

Jis priminė, kad keturračiu važinėjančio motociklininko aprangą sudaro šalmas, kaklo apsauga, kūno šarvai, speciali išorinė apranga (marškinėliai arba striukė), pirštinės, kelių apsaugos, specialios kelnės su kojų šonų apsaugomis, motokrosui ar enduro sportui skirti batai.

„Aš net iš išvažiuodamas iš kiemo be pilno komplekto nesijaučiu saugiai. Be to, ši apranga tave daro išskirtiniu ir pastebimu kelyje“, – sakė pašnekovas.

A. Mosekonis visiems keturračių entuziastams palinkėjo važiuoti saugiai, visuomet rinktis saugų ir savo galimybes atitinkantį greitį bei manevruoti tik pagal sugebėjimus.

Manančius, kad jie gali važiuoti greičiau nei leidžiama pagal Kelių eismo taisykles, jis pakvietė atvykti treniruotis į tam skirtas motociklų trasas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.