Šiurpią avariją išgyvenęs motociklininkas ieško jam padėjusio žmogaus

Vieną akimirką ramiai važiuoji į darbą, o kitą – guli ant asfalto, pervertas sunkiai pakeliamo skausmo.

D.Jovarauską vairuotojas parbloškė sankryžoje.<br>T.Bauro nuotr.

Jul 29, 2017, 8:50 AM, atnaujinta Jul 29, 2017, 6:36 PM

Niekas nenorėtų patekti į tokią situaciją, bet žinomas lenktynininkas Donatas Jovarauskas puikiai prisimena šį jausmą.

Gegužės 17-tosios vidurdienį jį, važiuojantį motociklu, taranavo į sankryžą įsukęs BMW vairuotojas.

„Važiavau tiesiai, kitų automobilių nebuvo, tik pora važiuojančių priekyje. Ir staiga pamačiau, kad net nepristabdęs į sankryžą suka BMW, tiesiai į mane, - prisiminė vyras. - Spėjau sureaguoti, pakėliau koją, kad jos nenupjautų, ir gavau smūgį.“

Niekas netrukdė pamatyti

Avarija įvyko Vilniuje, Laisvės prospekte, sankryžoje su Žemynos gatve. Abu vairuotojai važiavo priešingomis kryptimis, bet BMW nusprendė pasukti į kairę, į Žemynos g. ir nepraleido tiesiai važiavusio motociklo „Buell 1125CR“.

Kaip prisiminė D.Jovarauskas, tą dieną oro sąlygos buvo geros, niekas netrukdė vairuotojui jo pastebėti, degė žalias šviesoforo signalas, o motociklininkas užtikrino neviršijęs greičio.

Nedidelį greitį išduoda ir tai, kad po smūgio motociklas nukrito visai netoliese, apie šešis metrus nuo automobilio, kai tuo tarpu esant didesniam greičiui po susidūrimo motociklai gali nuskrieti kelias dešimtis metrų.

„Jis galėjo kalbėti telefonu, nes jam dužo telefonas ir buvo išmušti dantys – kaip dar tai galėjo nutikti automobilyje“, - spėjo motociklininkas.

Išgelbėjo apranga ir išmintingas praeivis

39-erių metų amžiaus D.Jovarauskas per avariją buvo sunkiai sužalotas. Stipriausias smūgis jam teko į pilvo sritį, trūko vidaus organai, o vyro gyvybę išgelbėjo skubi operacija.

„Po įvykio greitosios pagalbos automobiliu buvau skubiai nugabentas į Respublikinę Vilniaus Universitetinę ligoninę, kur tos pačios dienos vakare buvau operuotas ir hospitalizuotas. Dėl susikaupusių pūlinių pilvo ertmėje kelis kartus buvo atliekamos punkcijos“, - prisiminė jis.

Taip pat vyrui buvo sutrenkti šonkauliai, kulnas, sužalotas petys, kurio skausmai nepraėję iki šiol ir laukia dar daugiau tyrimų. Nuo dar rimtesnių sužalojimų ar žūties jį išgelbėjo šalmas ir speciali apranga. Ligoninėje motociklininkas praleido daugiau nei dvi savaites.

D.Jovarauskas jaučiasi ypač dėkingas žmogui, kuris prie jo priėjo iš karto po smūgio. Jis norėtų šį vyrą rasti ir asmeniškai padėkoti.

„Pamenu, prie manęs palinkęs klausinėjo ar galiu judinti pirštus, kojas. Liepė nejudinti galvos, niekam neleido nuiminėti šalmo, nes sakė, kad pats turi motociklą ir žinojo kaip elgtis panašiose situacijose“, - pasakojo jis.

Kalba pasikeitė

Motociklininkas tikisi rasti ir daugiau avarijos liudininkų, nes BMW vairuotojas, po avarijos atsiprašinėjęs už savo neatidumą, dabar jau pakeitė kalbą, neva motociklas lėkė taip greitai, kad jo pamatyti buvo neįmanoma.

„Gaila, kad prieš tai sakęs, jog tiesiog manęs nematė ir labai gailisi, dabar matyt nusprendė pasinaudoti advokato patarimais. Jis bando įrodyti, kad viršijau greitį, nes buvo atvejis Panevėžyje, kai į kairę sukusi vairuotoja pripažinta nekalta, nes tiesiai važiavęs BMW gerokai viršijo greitį, bet tikiuosi, ekspertai nustatys tiesą“, - vylėsi jis.

Žinomas žiedinių lenktynių, kartingo ir ralio lenktynininkas D.Jovarauskas spėjo, kad jo lenktynių patirtis galėjo turėti įtakos pasikeitusiai vairuotojo nuomonei, tačiau vyras pabrėžė, kad lenktynininkai puikiai supranta greičio pavojų ir neviršija jo keliuose.

Chuliganai teršia motociklininkų vardą

Motociklams Lietuvoje vis labiau populiarėjant daugėja ir šiomis transporto priemonėmis padaromų pažeidimų, tačiau pareigingi motociklininkai pastebi, kad vieno stereotipo pritaikyti visiems motociklininkams negalima.

Žinomas keliautojas motociklu, Lietuvos rekordininkas Aidas Bubinas spėjo, kad motociklų avarijos sukelia daugiau atgarsio visuomenėje, nes jų pasekmės būna gerokai skaudesnės, nei panašiomis aplinkybėmis susidūrus automobiliams.

„Kiekvienoje grupėje yra chuliganiškų vairuotojų. Kaip tarp automobilių vairuotojų pasitaiko lakstančių be vairuotojo pažymėjimo, su keturiomis promilėmis, ir dviratininkų yra girtų, važiuojančių be šviesą atspindinčių elementų, taip yra ir motociklininkų, skraidančių 200 km/val bei nardančių tarp judančių automobilių. Bet tai nereiškia, kad tokie – visi motociklininkai“, - tvirtino pašnekovas.

Per pastarąsias dvi savaites įvyko net penkios motociklininkų nelaimės, iš kurių trys pasibaigė motociklininkų žūtimi. Itin gausu buvo ir pačių motociklininkų daromų pažeidimų – vienas iš žuvusių motociklininkų žvyrkelyje dideliu greičiu rėžėsi į stulpą, kito gyvybė nutrūko išlėkus į priešpriešinio eismo juostą ir rėžusis į automobilį.

Paskutinė nelaimė įvyko ketvirtadienį Telšiuose, kai teisės vairuoti neturintis 18-metis su girtu 17-mečiu draugu lėkė dideliu greičiu ir posūkyje virto ant šono. Neapdraustas „Honda CBR 600RR“ po avarijos dar slydo keliasdešimt metrų, o abu vaikinai buvo sužaloti.

A.Bubinas pabrėžė, kad motociklininkams ypač svarbu laikytis kelių eismo taisyklių ir pasirūpinti savo saugumu. „Bet koks įvykis su motociklu baigiasi rimtesnėmis pasekmėmis, nei su automobiliu. Esant tam pačiam greičiui motociklininkų traumos yra gerokai skaudesnės“, - įspėjo jis.