Greičio matuokliai fotografuoja iš nugaros: atpažinti, kurie to nedaro, – labai lengva

Šalies keliuose veikia penki stacionarūs greičio matuokliai, kurie fiksuoja ne tik atvažiuojančias, bet ir nuvažiuojančias transporto priemones.

Lietuvos automobilių kelių direkcija šiuo metu testuoja matuoklių funkciją fiksuoti nuvažiuojančių transporto priemonių greitį. <br>P.Mantauto nuotr.
Lietuvos automobilių kelių direkcija šiuo metu testuoja matuoklių funkciją fiksuoti nuvažiuojančių transporto priemonių greitį. <br>P.Mantauto nuotr.
Lietuvos automobilių kelių direkcija šiuo metu testuoja matuoklių funkciją fiksuoti nuvažiuojančių transporto priemonių greitį. <br>M.Patašiaus nuotr.
Lietuvos automobilių kelių direkcija šiuo metu testuoja matuoklių funkciją fiksuoti nuvažiuojančių transporto priemonių greitį. <br>M.Patašiaus nuotr.
Lietuvos automobilių kelių direkcija šiuo metu testuoja matuoklių funkciją fiksuoti nuvažiuojančių transporto priemonių greitį. <br>P.Mantauto nuotr.
Lietuvos automobilių kelių direkcija šiuo metu testuoja matuoklių funkciją fiksuoti nuvažiuojančių transporto priemonių greitį. <br>P.Mantauto nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Aug 24, 2017, 3:43 PM, atnaujinta Aug 25, 2017, 9:40 AM

Kol vairuotojai spėlioja, kuriose tiksliai vietose jie yra, Lietuvos automobilių kelių direkcija, kaip ir pareigūnai jų neišduoda. Tačiau prasitarė, kaip galima juos atpažinti.

Dar liepos pradžioje LAKD vadovas Egidijus Skrodenis patvirtino, kad iki rugpjūčio galimybė fiksuoti nuvažiuojantį transportą bus įdiegta penkiuose greičio matuokliuose.

Tuomet jis sakė, kad tai daroma siekiant kontroliuoti motociklininkus. Pastarieji buvo įpratę naudotis sistemos spragomis ir netgi rodydavo greičio matuokliui nepadorius gestus.

Tačiau tai ne pabaiga. E.Skrodenis neslėpė, kad techniškai visi Lietuvoje esantys 139 greičio matuokliai turi galimybę fotografuoti ir atvažiuojančias, ir nuvažiuojančias transporto priemones. Todėl tik laiko klausimas, kada taip veikti ims visi matuokliai su viena išimtimi.

Keturių juostų neapima

Kaip kalbėjo direkcijos tarptautinių ryšių ir komunikacijos specialistas Laurynas Slapšys, sistemos diegimas užtruko šiek tiek ilgiau, nei planuota.  

„Tiesiog užtrunka procedūriniai reikalai, nes atliekant tokius pakeitimus ar perkėlimo darbus būtina gauti leidimus iš Valstybinės energetikos inspekcijos, su ESO suderinti elektros prijungimo darbus. Būtina atlikti ir metrologinę patikrą“, – sakė jis.

Anot specialisto, dėl pačių stacionarių greičio matuoklių esamo funkcionalumo problemų nekilo.

L.Slapšys patvirtino, kad šiuo metu keturių greičio matuoklių funkcionalumas jau yra pakeistas: jie fiksuoja tiek artėjančias, tiek tolstančias transporto priemones. Dar vienas matuoklis fiksuoja tik tolstančias transporto priemones.

„Pagal technines galimybes šis matuoklis negali fiksuoti atvažiuojančių ir nuvažiuojančių transporto priemonių, nes jis įrengtas skiriamojoje juostoje ir negali apimti keturių juostų“, – aiškino specialistas.

Pastarojo greičio matuoklio vieta vairuotojams jau žinoma. Vilniečiai jau atkreipė dėmesį, kad magistralės atkarpoje link Grigiškių pastatytas prietaisas fiksuoja tik nuvažiuojančius automobilius.

Yra tik viena išimtis

L.Slapšys patvirtino, kad laikui bėgant tokių vietų, kuriose stacionarūs greičio matuokliai fiksuos tiek artėjančias, tiek  tolstančias transporto priemones, daugės.

LAKD atstovas užsiminė, kad pakeisto funkcionalumo greičio matuoklių veikimo principas yra analogiškas, todėl tolstančių transporto priemonių, kurios viršys leistiną greitį, vairuotojai tikrai bus baudžiami.

Vos pasirodžius žiniai, kad matuokliai ims „šaudyti" iš galo, vairuotojai ėmė spėlioti, kurie prietaisai galės tai daryti. Populiariausias spėjimas toks: „inkilas" turi turėti du objektyvus. Tačiau tai nėra tiesa.

Iš nugaros galintį fotografuoti radarą galima atpažinti ne iš paties prietaiso isvaizdos, o iš vietos, kur jis yra. Tačiau ir tai yra tik apytikslis spėjimas.

Anot pašnekovo, stacionaraus greičio matuoklio, kuris fiksuoja tolstančias transporto priemones, vieta turi būti tokia, kad jis apimtų dvi eismo juostas, po vieną pirmyn ir atgal. Vadinasi, taip veikiantis matuoklis turi stovėti kelkraštyje, o ne skiriamojoje juostoje.

„Jei greičio matuoklis įrengtas dviejų eismo juostų kelyje – po vieną pirmyn ir atgal, – visiškai nesvarbu, kurioje pusėje jie stovės. Greičio matuokliai gali apimti abi kelio juostas ir fiksuoti tiek artėjančias, tiek tolstančias transporto priemones“, – komentavo L.Slapšys.

Specialisto teigimu, vienintelė išimtis – kelias su skiriamąja juosta. Tuomet tiesiog nėra galimybės užfiksuoti abiem kryptimis judančių transporto priemonių. Taigi, magistralėse ar greitkeliuose esantys radarai iš nugaros nefotografuos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.