Vos per tris mėnesius kameros užfiksavo maždaug 3 mln. transporto priemonių, iš kurių 520 tūkst. viršijo greitį. Tai reiškia, kad nežinodamas, jog yra stebimas, greitį viršija net kas šeštas vairuotojas.
Vien per lapkričio mėnesį užfiksuota apie 220 tūkst. greičio viršijimo atvejų.
Šiuo metu vykdomi įrangos testai, todėl baudos kol kas nėra siunčiamos, tačiau planuojama, kad 2018 metų kovo mėnesį matuokliai bus susieti su administracinių nusižengimų registru.
Nuo tos datos visiems greitį viršijusiems vairuotojams bus skiriamos baudos.
Kad sistema veikia taip, kaip buvo numatyta, vairuotojai sužinos pagal sustatytus naujus kelio ženklus. Kol kas jų nėra nė viename iš stebimų ruožų.
Vidutinis greitis - 230 km/val.
Kaip sakė laikinai einantis pareigas Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Vitalijus Andrejevas, įranga buvo diegiama orientuojantis į ženkliai greitį viršijančius vairuotojus.
Jis atskleidė, kad per minėtą laikotarpį nuo rugsėjo iki gruodžio mėnesio 30 km/val. ir daugiau greitį viršijo daugiau nei 3 tūkst. eismo dalyvių.
Tarp jų pasitaikė ir vienas rekordininkas. Jis ilgesnį nei trijų kilometrų ilgio ruožą, kuriame skaičiuojamas vidutinis greitis, įveikė lėkdamas net 230 km/val.
„Šis pavyzdys geriausiai atsako į klausimą, ar tokia sistema buvo reikalinga“, – pažymėjo direkcijos vadovas.
Jis sakė, kad šiuo metu dar atliekamos metrologinės patikros ir rengiami sertifikatai.
Paklaida – vairuotojų naudai
V. Andrejevas pastebėjo, kad žmonės piktinasi naujos įrangos diegimu ir baiminasi, kad bus baudžiami už mažiausią greičio viršijimą.
Jis priminė, kad kaip ir su momentinio greičio matuokliais, paklaidos bus taikomis vairuotojų naudai.
Viena jos dedamoji yra susijusi su galima technine paklaida ir nusako, kaip tiksliai naujoji įranga gali nustatyti greitį.
Direkcijos vadovas paaiškino, kad kiekvienas aparatas turi po du nepriklausomus laikrodžius, tačiau laikas taip pat fiksuojamas vairuotojo naudai.
„Papildomai bus įvertintos ir visos kitos paklaidos, o policija spręs, nuo kokios greičio viršijimo ribos taikyti administracinę atsakomybę“, – sakė pašnekovas.
V. Andrejevas atkreipė dėmesį, kad vidutinio greičio matuoklių kameros užfiksuoja absoliučiai visas pravažiuojančias transporto priemones.
Tačiau policija gaus duomenis tik apie tuos atvejus, kai bus viršyta nustatyta greičio riba.
Planuojama, kad tie patys įrenginiai galės fiksuoti ir daugiau pažeidimų - be draudimo ar techninės apžiūros važiuojančius automobilius bei pavogtas transporto priemones.
Planuoja naujus matuoklius
Direkcijos vadovas pripažino, kad jau rengiamas ir naujų vidutinio greičio matuoklių montavimo žemėlapis. Jis ruošiamas kartu su platesniu intelektinių transporto planu, kuris apims visą šalies teritoriją.
Viena iš jo dalių – daugiafunkcinė pažeidimų kontrolės sistema. Ji įrengta trijose vietoje: automagistralėje A1 Vilnius – Kaunas – Klaipėda, A5 magistralės ruože prie pasienio su Lenkija ir kelyje A6 tarp Kauno ir Jonavos.
V. Andrejevas paaiškino, kodėl visi vidutinio greičio matuokliai įrengti ne magistralėse, o krašto keliuose.
„Vienas dalykas, kai vairuotojas 200 km/val. lekia automagistralėje, kur nėra galimybės išvažiuoti prieš eismą ir visai kitas – krašto keliai.
Juose transporto srautai nėra atskirti, todėl išvažiavimas į priešingos krypties eismo juostą lenkimo metu lemia tragiškas pasekmes“, – komentavo direkcijos vadovas.
Anot jo, vidutinio greičio matuokliai buvo įrengti keliuose, kuriuose nutinka skaudžiausi eismo įvykiai.
Vairuotojai įžvelgia klastą
Direkcijos vadovas stebėjosi, kad nemaža dalis šalies vairuotojų linkę manyti, jog tai yra tik dar vienas valstybės institucijų sugalvotas būdas paploninti jų pinigines.
„Žmonės yra pikti, nes galvoja, kad taip yra suvaržoma jų laisvė. Bet mūsų siekis yra ne toks – norime, kad pėstieji, dviratininkai ir patys vairuotojai saugiai pasiektų kelionės tikslą“, – aiškino V. Andrejevas.
Jis pažymėjo, kad siekiama ne bausti vairuotojus, o įpratinti juos laikytis leistino greičio.
„Jei tai pavyks, galima bus peržiūrėti kelių tinklą ir nustatyti vietas, kuriose greičio limitas gali būti padidintas.
Kai kurie kelių ruožai po rekonstrukcijos tikrai tapo saugesni ir tai tikrai įmanoma“, – sakė pašnekovas.
Direkcijos vadovas sakė, kad vidutinio greičio matuoklių įrengimas 25 ruožuose kartu su jų įrangos aptarnavimu dviem metams kainavo 1,5 mln. eurų.
Visas įrengtų kamerų sąrašas:
A3 Vilnius–Minskas 12,519 km
A3 Vilnius–Minskas 17,711 km
103 Vilnius–Polockas 18,461 km
103 Vilnius–Polockas 22,157 km
A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė 43,504 km
A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė 36,639 km
A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė 88,293 km
A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė 83,868 km
130 Kaunas–Prienai–Alytus 41,615 km
130 Kaunas–Prienai–Alytus 44,919 km
A15 Vilnius–Lyda 19,946 km
A15 Vilnius–Lyda 24,447 km
A4 Vilnius–Varėna–Gardinas 87,938 km
A4 Vilnius–Varėna–Gardinas 96,228 km
A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai 80,368 km
A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai 76,936 km
A7 Marijampolė–Kybartai–Kaliningradas 11,225 km
A7 Marijampolė–Kybartai–Kaliningradas 8,521 km
141 Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda 44,526 km
141 Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda 50,712 km
A12 Ryga–Šiauliai–Tauragė–Kaliningradas 168,944 km
A12 Ryga–Šiauliai–Tauragė–Kaliningradas 173,581 km
141 Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda 164,013 km
141 Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda 168,989 km
A12 Ryga–Šiauliai–Tauragė–Kaliningradas 118,301 km
A12 Ryga–Šiauliai–Tauragė–Kaliningradas 113,130 km
164 Mažeikiai–Plungė–Tauragė 86,173 km
164 Mažeikiai–Plungė–Tauragė 81,810 km
A13 Klaipėda–Liepoja 33,309 km
A13 Klaipėda–Liepoja 36,184 km
A11 Šiauliai–Palanga 47,445 km
A11 Šiauliai–Palanga 40,326 km
A12 Ryga–Šiauliai–Tauragė–Kaliningradas 10,242 km
A12 Ryga–Šiauliai–Tauragė–Kaliningradas 7,041 km
A10 Panevėžys–Pasvalys–Ryga 46,902 km
A10 Panevėžys–Pasvalys–Ryga 50,462 km
A9 Panevėžys–Šiauliai 20,555 km
A9 Panevėžys–Šiauliai 14,030 km
122 Daugpilis–Rokiškis–Panevėžys 97,803 km
122 Daugpilis–Rokiškis–Panevėžys 93,113 km
A8 Panevėžys–Aristava–Sitkūnai 13,013 km
A8 Panevėžys–Aristava–Sitkūnai 17,908 km
A8 Panevėžys–Aristava–Sitkūnai 53,230 km
A8 Panevėžys–Aristava–Sitkūnai 47,990 km
A6 Kaunas–Zarasai–Daugpilis 108,270 km
A6 Kaunas–Zarasai–Daugpilis 112,107 km
A6 Kaunas–Zarasai–Daugpilis 154,770 km
A6 Kaunas–Zarasai–Daugpilis 158,173 km
102 Vilnius–Švenčionys–Zarasai 81,946 km
102 Vilnius–Švenčionys–Zarasai 77,198 km