Eksperimentas: ką reiškia pagirios prie vairo

Lietuvą pasirodė įdomus mokslininkų ir „Ford“ inžinierių kūrinys - pagirias imituojantis kostiumas. Jį išbandėme ir mes.

 Specialus kostiumas taip stipriai pablogina savijautą, kad galima įsivaizduoti, kaip jaustųsi pagiringas vairuotojas.<br> T.Bauro nuotr.
 Specialus kostiumas taip stipriai pablogina savijautą, kad galima įsivaizduoti, kaip jaustųsi pagiringas vairuotojas.<br> T.Bauro nuotr.
 Specialus kostiumas taip stipriai pablogina savijautą, kad galima įsivaizduoti, kaip jaustųsi pagiringas vairuotojas.<br> T.Bauro nuotr.
 Specialus kostiumas taip stipriai pablogina savijautą, kad galima įsivaizduoti, kaip jaustųsi pagiringas vairuotojas.<br> T.Bauro nuotr.
 Specialus kostiumas taip stipriai pablogina savijautą, kad galima įsivaizduoti, kaip jaustųsi pagiringas vairuotojas.<br> T.Bauro nuotr.
 Specialus kostiumas taip stipriai pablogina savijautą, kad galima įsivaizduoti, kaip jaustųsi pagiringas vairuotojas.<br> T.Bauro nuotr.
 Specialus kostiumas taip stipriai pablogina savijautą, kad galima įsivaizduoti, kaip jaustųsi pagiringas vairuotojas.<br> T.Bauro nuotr.
 Specialus kostiumas taip stipriai pablogina savijautą, kad galima įsivaizduoti, kaip jaustųsi pagiringas vairuotojas.<br> T.Bauro nuotr.
 Specialus kostiumas taip stipriai pablogina savijautą, kad galima įsivaizduoti, kaip jaustųsi pagiringas vairuotojas.<br> T.Bauro nuotr.
 Specialus kostiumas taip stipriai pablogina savijautą, kad galima įsivaizduoti, kaip jaustųsi pagiringas vairuotojas.<br> T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Jan 25, 2018, 1:53 PM, atnaujinta Jan 25, 2018, 2:07 PM

Sudėtingas pagirių kostiumas imituoja simptomus, kuriuos jaučia už vairo sėdintis pagiringas žmogus. 

Pats kostiumas sveria daugiau negu 17 kilogramų ir susideda iš specialios liemenės, riešo ir kulkšnies svarmenų bei galvą slegiančios kepurės.

Taip pat jame yra specialūs akiniai ir ausinės, per kurias leidžiamas garso takelis itin įdomiai nuteikiančiu pavadinimu - "Galvos skausmas".

Savijauta stebina

Visi šie elementai skirti imituoti klasikiniams pagirių simptomams: nuovargiui, pykinimui ir galvos svaigimui. 

Prieš bandymą negalvojau, kad iš pažiūros nesudėtingais prietaisais galima taip stipriai pabloginti savijautą.

Papildomi svoriai juntamai traukė link žemės, o užsidėjus akinius, kurių vienoje pusėje įmontuota lemputė, šviečianti tiesiai į akį, sunku normaliai paeiti.

Pridėjus ausines, pro kurias sunku girdėti aplinką ir savą balsą, savijauta tikrai primena pagirias, kuomet pačiam sunku, o aplinkiniams labai juokinga.

Tokios būsenos vairuoti yra tikrai nesaugu. Bandymas buvo atliktas uždaroje aikštelėje ir tikrai nebūtų buvę saugu važiuoti į gatvę. Dėl akinių ir ausinių sulėtėjo reakcija, o papildomi svoriai ant čiurnų neleido įprastai jausti stabdžio ir akceleratoriaus.

Pavojingas nuovargis

„Inchcape Motors“ marketingo vadovės J. Šataitės teigimu, kostiumas parodo, kad pagiringas vairuotojas gali kelti beveik tokį patį pavojų eismo saugumui, kaip ir būdamas neblaivus.   

„Praėjus 15 minučių norėjosi kuo greičiau nusimesti tą naštą. Svaigimas, erzinanti šviesa ir garsai, sunkūs judesiai – jaučiant tokius simptomus yra sunku vairuoti. 

Vairuojant reikalinga dėmesio koncentracija, juk bet kuriuo momentu gali tekti staigiai reaguoti: pristabdyti ar pasukti. Kostiumas aiškiai parodo, kad pagirias jaučiančiojo vairuotojo reakcijos laikas yra ilgesnis“, – sako J. Šataitė.   

Pagirių kostiumą „Ford“ kompanijai sukūrė Vokietijoje įsikūrusio „Meyer-Hentschel“ instituto mokslininkai. Prieš kurdami kostiumą, šio instituto mokslininkai atliko daugybę bandymų, tyrė net save pačius, kad išanalizuotų vairuotojų būseną po išgertuvių. 

Anot kostiumą kūrusių specialistų, net ir tuomet, kai nuo išgėrimo praeina šiek tiek laiko, jaučiantys pagirias vairuotojai vis dar kelia tokį patį pavojų, kokį keltų ir būdami neblaivūs. 

Tiek neblaivūs, tiek pagiringi vairuotojai jaučia mieguistumą bei nuovargį, o tai lemia jų reakcijos laiką.

Europoje atlikti tyrimai rodo, kad alkoholis yra pagrindinė priežastis, sukėlusi vieną iš šešių kelių eismo įvykių, pasibaigusių tragedija. 

Jungtinėje Karalystėje vienas iš dešimties neblaivus vairuotojas areštuojamas tarp 6 ir 8 valandos ryto, taigi, būdamas pagiringas.

Lietuvos statistika, rodanti avarijų, pasibaigusių mirtimi, skaičių, taip pat – negailestinga. Neblaivus transporto priemonės vairuotojas vis dar išlieka dažniausiu avarijos, pasibaigusios mirtimi, kaltininku. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.