Iš naujo įvertino pėsčiųjų saugumo problemą: jie nesuvokia svarbaus dalyko

Saugaus eismo ekspertai teigia, kad net iki 90 proc. avarijų yra susijusios su vairuotojų regėjimu ir matomumu. Teisingų sprendimų jie nesugeba priimti tik todėl, kad nenutuokia apie šalikelių šešėliuose tykančius pavojus.

Atlikti tyrimai rodo, kad atšvaito neturintis pėsčiasis tampa pastebimu, kai iki jo lieka maždaug 50 metrų.<br>Organizatorių nuotr.
Atlikti tyrimai rodo, kad atšvaito neturintis pėsčiasis tampa pastebimu, kai iki jo lieka maždaug 50 metrų.<br>Organizatorių nuotr.
Benediktas Vanagas mažiesiems eismo dalyviams dalino atšvaitus.<br>Organizatorių nuotr.
Benediktas Vanagas mažiesiems eismo dalyviams dalino atšvaitus.<br>Organizatorių nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jan 25, 2018, 4:20 PM

„Winter Rally“ organizatoriai, bendradarbiaudami su Lietuvos automobilių kelių direkcija primena: žiemą, kai diena trunka vos 8 valandas, ši problema tampa ypač aktuali – atšvaitų ar žibintų neturintys pėstieji tampa nematomi.   

„Mes visada pasisakome už saugų eismą keliuose. Pėstieji yra lygiaverčiai eismo dalyviai, todėl jų saugumas yra itin aktuali ir opi problema.

Tamsiuoju paros metu mirtimi pasibaigiančių nelaimingų atsitikimų keliuose rizika smarkiai išauga, todėl atšvaitai pėstiesiems tampa būtini“, – teigia „Winter Rally 2018“ direktorius Ramūnas Kliunka.

Praėjusiais metais Lietuvos keliuose įvykusiose eismo nelaimėse gyvybių neteko 192 žmonės.   

Daugiau nei trečdalis (68) žuvusiųjų – pėstieji, iš kurių net 39 buvo mirtinai traumuoti tamsiuoju paros metu.

Tokios gąsdinančios proporcijos leidžia daryti prielaidą, kad pėstieji akivaizdžiai nesuvokia skirtumo tarp „matau“ ir „esu matomas“.

Skirtumas – didžiulis

Atlikti tyrimai rodo, kad atšvaito neturintis pėsčiasis tampa pastebimu, kai iki jo lieka maždaug 50 metrų.

Važiuojant 90 km/val., toks atstumas įveikiamas greičiau nei per dvi sekundes, todėl laiko nepakanka net pradėti automobiliui stabdyti.

Analogiškomis sąlygomis dviratininkas ar pėsčiasis su atšvaitu matomas maždaug iš už 120–150 metrų, net važiuojant įjungus artimąsias šviesas.   

Jeigu šalikele keliaujantis žmogus neturi atšvaitų ar žibintų, tikimybė pakliūti į avariją, lyginant su šviesiu paros metu, išauga net iki aštuotnių kartų.

Be to, žiemą labai dažnai matomumą komplikuoja meteorologinės sąlygos – dulksna, sniegas, šlapdriba, o neretai ir lietus.

Privalo tinkamai nešioti

Atšvaitai gali išgelbėti gyvybes tik tuomet, kai žmonės apšviečiami automobilio žibintų. Jie turi būti prisegti ar kabo aukštyje tarp pėsčiojo kelių ir juosmens, o atšvaitas-juostelė – aukščiau dešinės rankos riešo.

Dviratininkams patariama atšvaitą dėti ne ant čiurnos, o ant blauzdos. Svarbu suvokti, kad minimalus atšvaito plotas turėtų būti 15 kvadratinių centimetrų.

Juostelė su šviesą atspindinčia medžiaga bus mažai efektyvi, jei susukta į ritinėlį atsidurs ant rankinės ar kuprinės rankenos, o ne ant žmogaus rankovės.

Saugaus eismo specialistai pataria rinktis drabužius, prie kurių jau yra prisiūti šviesą atspindintys elementai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.