Tragedija Italijoje: paskui lietuvį važiavęs čekas papasakojo, kas nutiko

Du žmonės žuvo ir mažiausiai 18 buvo sužeisti trečiadienio naktį netoli Turino susidūrus keleiviniam traukiniui ir lietuvio vairuojamam vilkikui.

 Italus sukrėtė šiurpi geležinkelio avarija šalia Turino.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 Italus sukrėtė šiurpi geležinkelio avarija šalia Turino.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 Italus sukrėtė šiurpi geležinkelio avarija šalia Turino.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 Italus sukrėtė šiurpi geležinkelio avarija šalia Turino.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 Italus sukrėtė šiurpi geležinkelio avarija šalia Turino.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 Italus sukrėtė šiurpi geležinkelio avarija šalia Turino.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 Italus sukrėtė šiurpi geležinkelio avarija šalia Turino.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 Italus sukrėtė šiurpi geležinkelio avarija šalia Turino.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 Italus sukrėtė šiurpi geležinkelio avarija šalia Turino.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 Italus sukrėtė šiurpi geležinkelio avarija šalia Turino.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 Italus sukrėtė šiurpi geležinkelio avarija šalia Turino.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 Italus sukrėtė šiurpi geležinkelio avarija šalia Turino.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 Italus sukrėtė šiurpi geležinkelio avarija šalia Turino.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 Italus sukrėtė šiurpi geležinkelio avarija šalia Turino.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 Italus sukrėtė šiurpi geležinkelio avarija šalia Turino.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 Italus sukrėtė šiurpi geležinkelio avarija šalia Turino.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (8)

Lrytas.lt

May 24, 2018, 2:00 PM, atnaujinta May 24, 2018, 5:29 PM

Nelaimės priežastys tiriamos, tačiau Italijos žiniasklaidoje paskelbtas liudininko pasakojimas iškėlė naują versiją – ją galėjo lemti blogai suveikę užtvarai.

Pirmieji šios avarijos aplinkybių vertinimai išsiskyrė.

Vienur buvo minima galimybė, kad sugedo pervažos šviesoforas, tačiau kitur buvo įvardytas tik žmogiškasis – vairuotojo klaidos veiksnys. 

Matė kitas vairuotojas

Baisi nelaimė netoli Turino įvyko ketvirtadienio naktį, kai pervažoje susidūrė traukinys, 39 metų lietuvio vairuojamas vilkikas „Scania" ir jį lydintis furgonas. Per avariją žuvo pastarojo furgono vairuotojas 64 metų rumunas Stefanas Aureliana ir 61 metų traukinio mašinistas Robertas Madau. Lietuvis vairuotojas rimtų sužalojimų išvengė.

Didžiulės avarijos metu nuo bėgių nuskriejo net trys traukinio vagonai, sužaloti 23 žmonės ir buvo visiškai neaišku, kaip tokia nelaimė galėjo įvykti. 

Atrodo, kad nestandartinių gabaritų krovinį vežęs lietuvis dėl šios tragedijos gali būti nekaltas.

Kolonoje kitu vilkiku paskui jį važiavęs čekas maišyta italų ir prancūzų kalba papasakojo, kas nutiko, rašo lastampa.it.

„Mes važiavome 5 km/val. greičiu, labai lėtai. Pervažoje degė žalias šviesoforo signalas, bet kai mano kolega nuvažiavo iki vidurio, užtvarai nusileido, šviesos persijungė į raudoną ir atvažiavo traukinys. Visa tai truko vos kelias sekundes“, – apie avariją kalbėjo vyras. 

Kaltina pervažos signalizaciją

Italijoje sumaitotą sunkvežimį valdanti Lietuvos įmonė TLB dėl susidūrimo su traukiniu kaltina geležinkelio pervažos signalizaciją. 

Bendrovės atstovai teigė, jog sunkvežimis važiavo su trijų automobilių palyda, du iš šių automobilių pravažiavo pervažą dar iki į ją įvažiuojant sunkvežimiui. 

Pasak TLB transporto vadovo Mariaus Venciaus, pervažos užtvarai pradėjo leistis tik įvažiavus pačiam sunkvežimiui. 

„Privažiavome pervažą, vairuotojas sustojo, dvi palydos mašinos pervažiavo pervažą, (...) tada per raciją vairuotojui pasakė važiuoti. Vairuotojas pradėjo važiuoti ir kai tik jis užvažiavo ant bėgių, užsidegė „Stop“ signalai ir pradėjo leistis užtvarai“, – BNS ketvirtadienį sakė M. Vencius. 

„Vairuotojui nieko neliko kaip tik važiuoti toliau, o po penkių sekundžių buvo smūgis į sunkvežimio galą“, – pridūrė jis. 

„Versija yra tokia, kad blogai suveikė geležinkelio pervažos signalizacija. Aš netikiu, kad du žmonės, kurie pervažiavo pervažą, mūsų vairuotojas ir vienas gale likęs palydos automobilis važiuotų per raudoną signalą, tai būtų tiesiog neįtikėtina“, – kalbėjo TLB atstovas. 

Pasak jo, sunkvežimis vežė negabaritinį krovinį, todėl jam ir reikėjo palydos. M. Vencius pabrėžė, kad sunkvežimis ir vairuotojas buvo drausti, jis buvo blaivus. 

„Jis buvo ligoninėje, jį švietė, bet jis sąmoningas. Viskas tvarkoje, jis stabiliai vaikščiojo, kalbėjo be sutrikimų“, – sakė TLB transporto vadovas. 

Ketvirtadienį vairuotoją Darių Zujų apklausė Ivrėjos prokuroras Giuseppe Ferrando. Kol tebesiaiškinamos avarijos aplinkybės, lietuviui pareikšti įtarimai dėl netyčinio geležinkelio avarijos sukėlimo.

Negalėjo sustabdyti

Ankstyvą ketvirtadienio rytą prie geležinkelio dar darbavosi uniformuoti pagalbos tarnybų specialistai. Šviesos netoli pervažos esančių namų languose taip pat negeso. 

„O kas gali dabar miegoti? Mes visi šokiruoti. Vos už keleto metrų nuo bėgių nuvažiavęs traukinys visus mus sukrėtė“, – kalbėjo vienas iš vietos gyventojų.

 

Vietos žurnalistai atkreipė dėmesį, kad sunkvežimis sustojo praktiškai ant bėgių ir toliau nevažiavo.  

Įprastu greičiu važiavusio traukinio mašinistas pastebėjo kliūtį, tačiau praktiškai neturėjo laiko stabdyti. 

Ilpost.it pranešė, kad mašinistas aktyvavo avarinius stabdžius, tačiau to neužteko – stiprus smūgis buvo neišvengiamas. 

Traukinį sustabdyti itin sunku net ir pastebėjus kliūtį, nes sunki transporto priemonė turi gerokai ilgesnį stabdymo kelią nei lengvasis automobilis.

Įtarė girtumą

Po susidūrimo nuo bėgių nuriedėjo du traukinio vagonai ir lokomotyvas. Jame buvęs mašinistas žuvo. Lastampa.it žiniomis, 61 metų vyras po poros mėnesių ketino išeiti į pensiją.  

Avarijoje taip pat žuvo kitą sunkvežimį lydėjusio mikroautobuso vairuotojas. 

Italai įtarė, kad vilkiką vairavęs lietuvis galėjo būti apsvaigęs nuo alkoholio ar narkotikų. Šie įtarimai nepasitvirtino – vyras buvo blaivus.  

Įvykio aplinkybės vis dar tiriamos vietos pareigūnų. 

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.