Verslininkų užmojai tuneliu nardantiems gyventojams kelia siaubą

Žemųjų Panerių gyventojai įsitikinę, kad planuojamas naujas tunelis automobiliams po geležinkeliu ramų gyvenimą paverstų košmaru, padidėtų transporto grūstys, iškiltų pavojus pėsčiųjų saugumui. Tad geriau jau viskas tegu lieka kaip buvę.

Vandens pralaida gyventojai naudojasi jau penkiasdešimt metų. Ir neatmestina, kad ja naudosis dar tiek pat laiko.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vandens pralaida gyventojai naudojasi jau penkiasdešimt metų. Ir neatmestina, kad ja naudosis dar tiek pat laiko.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

„Lietuvos rytas“

2018-06-04 14:31, atnaujinta 2018-06-27 11:05

Ūmėdžių, Valkininkų ir Vaduvos gatvės gyventojai pasirašinėja peticiją, kurią ketina įteikti savivaldybei.

Šia peticija jie prieštarauja pasiūlymui po geležinkeliu įrengti ne tik pėstiesiems, bet ir automobiliams skirtą tunelį. Mat eismas būtų nukreipiamas siauromis Ūmėdžių ir Vaduvos gatvėmis.

Vilniečiai tunelio statybai priešintis ketino visomis pilietinėmis priemonėmis.

Pablogėtų gyvenimo kokybė

Tunelį verslininkai pasiūlė pastatyti tarp Palionių ir Valkininkų gatvių – maždaug toje vietoje, kurioje šiuo metu yra vandens pralaida, kuria Zuikių, Voverių ir kitų Aukštųjų Panerių gatvių gyventojai pasiekia Žemuosius Panerius.

„Mes puoselėjame ramios ir saugios gyvenamosios aplinkos lūkesčius, o dėl planuojamo esminio eismo intensyvumo pokyčio dauguma gyventojų patirs neadekvačią žalą pablogėjus gyvenimo kokybei“, – įsitikinę peticijos autoriai.

Anot jų, projektuojant rajoną tokia intensyvaus tranzitinio eismo situacija nebuvo numatyta. Siauros Ūmėdžių ir Valkininkų gatvės tankiai apstatytos gyvenamaisiais namais. Dėl to nėra galimybės platinti kelius.

Jau dabar vietos gyventojams kyla problemų dėl gatvių pralaidumo. Atidarius aplinkkelį įvažiuojant į Savanorių prospektą susidaro spūsčių.

Su bendruomene nepasitarė

Jeigu tunelis būtų pastatytas, kiltų problemų ir dėl pėsčiųjų saugumo. Be to, teritorija yra Panerių erozinio kalvyno kraštovaizdžio draustinyje. Tunelio priešininkai baiminasi, kad bus sugriauta harmoninga ekosistema.

Jų žodžiais, verslininkų norai tuneliu sujungti du didžiausius pramoninius rajonus prisidengiant vietos gyventojams aktualia geležinkelio perėjos problema nėra bendruomenės interesas.

Su dauguma Ūmėdžių ir Vaduvos gatvių gyventojų tai neaptarta. Tad jie siūlo po geležinkeliu įrengti tik pėstiesiems ir dviračiams skirtą tunelį arba tiltą.

O tranzitiniams automobiliams skirtą tunelį tikslinga įrengti arčiau pramoninės zonos sujungiant jį su Sausupio gatve. Ten jau įrengta įvažiavimo į Savanorių prospektą sankryža, yra galimybių platinti privažiavimo kelius.

Iš biudžeto lėšų neprašytų

Vienas aktyviausių tunelio statybos iniciatorių – verslininkas Juozas Zykus, kuris su keliais bendraminčiais prieš mėnesį įtikinėjo tokio objekto svarba savivaldybės Ekonomikos ir finansų komiteto narius.

J.Zykus tvirtino, kad tunelį statytų privačiomis lėšomis, bet tam būsimą objektą reikia pažymėti kuriamame miesto bendrajame plane. Miesto ūkio ir transporto departamento direktoriaus pavaduotojas Arūnas Visockas pripažino, kad savivaldybė rengiasi statyti pėsčiųjų perėjas, o privataus investuotojo pasiūlytas projektas spręstų ir transporto problemą.

Zuikių, Voverių ir Palionių gatvę nuo Žemųjų Panerių skiria vos keli šimtai metrų, bet automobiliu norint pasiekti parduotuvę ar mokyklą tenka daryti 15 kilometrų lankstą. Todėl gyventojai kelią trumpina vandens pralaida po geležinkeliu.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.