Nors už pusšimčio metrų asfaltuotoje aikštelėje prie parodų ir kongresų rūmų „Litexpo“ dar yra vietų, iš Kauno atvykusio Henriko automobilio „Volvo“ ratai mala purvyną.
Jau pirmąją Vilniaus knygų mugės darbo dieną draudžiamoje vietoje stovi ne tik jo, bet ir šimtai kitų atvykėlių automobilių.
Juos dar buvo galima suprasti, kai aikštelės prie „Litexpo“ buvo neasfaltuotas, per renginius pavirsdavo bulvių laukais. Bet dabar jos tvarkingos, o mokestis už stovėjimą – tikrai ne kosmosas – euras už parą.
Nepastebėjo kelio ženklo?
Henrikas „Sostinei“ teigė nepastebėjęs draudžiančio sustoti ženklo. Anot jo, toje vietoje, kur stovėjo jo „Volvo“, vejos nėra. Ir tai tiesa. Ji paversta purvynu.
Kaunietis sakė, kad ir ankstesniais metais atvykdavo į Knygų mugę. Visada būdavo sniego, tad apie kokią veją kalbėsi? Ir statydavo automobilį toje pačioje vietoje, prie pušyno.
Supratęs, kad gali būti nubaustas, Henrikas išvažiavo ieškoti vietos mokamoje aikštelėje.
Tuo metu iš visureigio BMW X5 išlipęs vyras buvo ne toks kalbus: „Tegu pasirūpina didesnėmis aikštelėmis. Už viską reikia mokėti. Už bilietą moku, knygas perku didžiausia kaina.“
Sukelia gyventojams pyktį
Ketvirtadienį pilna automobilių buvo ne tik purvynėje prie „Litexpo“ rūmų – jie jau buvo statomi po Lazdynų tiltu.
Nors iki mugės paviljonų kilometras, svarbiausia, kad nereikia mokėti.
Automobilių eilė nutįso ir Laisvės prospekte, nors čia irgi yra draudžiantis sustoti ženklas.
Šalia sukiojosi policijos ekipažas, tačiau pažeidėjų kažkodėl nebaudė. Automobiliai vis taikėsi įsukti ir į šalia esančių K.Jelskio, Šaltūnų gatvių privačių namų kiemus.
„Būdavo, kad per ankstesnes parodas lankytojai užstatydavo ir įvažiavimą į kiemą. Tada pusdienį automobiliu niekur nepajudėsi“, – skundėsi K.Jelskio gatvėje gyvenanti Adelė.
Anot jos, pasitaikydavo atvejų, kai renginių dalyviai automobilius pasistatydavo abiejose gatvės pusėse. Tada pralįsti pro juos būdavo labai sunku.
Išvardijo visas negeroves
Prie „Litexpo“ rūmų gyvenanti Rasa Ginčaitė jau prieš kelias savaites savivaldybę įspėjo, kad per Knygų mugę pasikartos ankstesnių metų situacija. Tačiau jau pirmąją renginio dieną buvo galima įsitikinti, kad išvadų nepadaryta.
R.Ginčaitė išvardijo kelias pastebėtas negeroves: per retai sustatyti draudžiantys stovėjimą ženklai, trūksta nuorodų lankytojams, per mažai eismo reguliuotojų, kad užtikrintų sklandų eismą.
Nėra ir ženklų, kad už paliktus ne vietoje automobilius gresia bauda ar nutempimas.
Dar viena įsisenėjusi negerovė – nėra kito kelio apvažiuoti kongresų ir parodų centro „Litexpo“ teritoriją.
Anksčiau, kai aikštelės šalia „Litexpo“ buvo neasfaltuotos, parodų lankytojų automobiliai tiesiog apguldavo aplinkinių gyventojų namus.
„Litexpo“ aikšteles asfaltavo 2017–2018 metais, į tai investavo beveik 1 mln. eurų.
Galima atvažiuoti kitaip
„Litexpo“ Rinkodaros skyriaus vadovė Inga Jurčienė tvirtino, kad lankytojus informuoja apie transporto maršrutus, skirtus Vilniaus knygų mugei, kitoms didžiosioms parodoms, ir papildomą sustojimo stotelę „Litexpo“.
Šios mugės metu 177R maršruto autobusai lankytojus nemokamai veža į „Litexpo“ iš Ozo gatvės. O „Litexpo“ stotelėje papildomai sustoja 2G maršruto autobusai.
„Taip mes skatiname lankytojus rinktis viešąjį transportą. Taip pat agituojame naudotis pavėžėjimo paslaugomis, važiuoti keliese vienu automobiliu, ateiti pėsčiomis, jeigu leidžia atstumas, arba rinktis taksi“, – vardijo I.Jurčienė.
Anot jos, „Litexpo“ prieigose esančiose parkavimo aikštelėse vietų skaičius yra ribotas būtent dėl to, todėl rengėjai ragina lankytojus rinktis alternatyvias keliavimo priemones.
Nors asfaltuotose aikštelėse yra per tūkstantį vietų automobiliams, jų mugės metu per dieną būna gerokai daugiau.
Mat vieni lankytojai išvažiuoja, kiti atvažiuoja.
Beje, sumokėti už stovėjimą galima ne tik grynaisiais, bet ir kortele, trumpąja žinute ar internetu.
I.Jurčienė žadėjo, kad parodos metu šalia „Litexpo“ budės pakankamai policijos pajėgų, bus įrengti papildomi kelio ženklai sklandžiam eismui.
1200
Tiek vietų automobiliams yra šalia „Litexpo“ išasfaltuotose aikštelėse.