Gatvėse – sumaištis dėl žaliųjų rodyklių, o kaltųjų nėra: kritiką tiesiog nusipurtė

Vilniaus eismo reguliuotojai seniai žinojo, kad žaliąsias rodykles teks keisti papildomomis šviesoforų sekcijomis, bet darbų nesiėmė iki pat 2019-ųjų. Todėl paknopstomis puolę pertvarkyti sankryžų tik sukėlė netvarką.

Vilniaus eismo reguliuotojai seniai žinojo, kad žaliąsias rodykles teks keisti papildomomis šviesoforų sekcijomis, bet darbų nesiėmė iki pat 2019-ųjų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vilniaus eismo reguliuotojai seniai žinojo, kad žaliąsias rodykles teks keisti papildomomis šviesoforų sekcijomis, bet darbų nesiėmė iki pat 2019-ųjų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vilniaus eismo reguliuotojai seniai žinojo, kad žaliąsias rodykles teks keisti papildomomis šviesoforų sekcijomis, bet darbų nesiėmė iki pat 2019-ųjų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vilniaus eismo reguliuotojai seniai žinojo, kad žaliąsias rodykles teks keisti papildomomis šviesoforų sekcijomis, bet darbų nesiėmė iki pat 2019-ųjų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vilniaus eismo reguliuotojai seniai žinojo, kad žaliąsias rodykles teks keisti papildomomis šviesoforų sekcijomis, bet darbų nesiėmė iki pat 2019-ųjų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vilniaus eismo reguliuotojai seniai žinojo, kad žaliąsias rodykles teks keisti papildomomis šviesoforų sekcijomis, bet darbų nesiėmė iki pat 2019-ųjų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vilniaus eismo reguliuotojai seniai žinojo, kad žaliąsias rodykles teks keisti papildomomis šviesoforų sekcijomis, bet darbų nesiėmė iki pat 2019-ųjų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vilniaus eismo reguliuotojai seniai žinojo, kad žaliąsias rodykles teks keisti papildomomis šviesoforų sekcijomis, bet darbų nesiėmė iki pat 2019-ųjų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Mar 2, 2020, 9:50 PM

Skubos darbą velnias neša. Jeigu Vilnius būtų laiku pasiruošęs eismo pokyčiams, atsisakęs žaliųjų rodyklių, perprojektavęs judėjimo srautus, įrengęs papildomas šviesoforų sekcijas, dabar jau raškytų pertvarkų vaisius.

Tačiau Vilnius aršiausiai kibo aukščiausiai valdžiai į atlapus, kad tiktai būtų grąžintos žaliosios rodyklės.

Kadangi nuėmus žaliąsias rodykles ir nepasiruošus pertvarkoms gatves sukaustė transporto grūstys, nieko kito neliko, kaip tik grąžinti retai kur Europoje pasitaikančias lenteles.

Dvejus metus tik miegojo

Vairavimo instruktoriui Artūrui Pakėnui akivaizdu – Vilnius neatliko namų darbų, dėl to ir kilo sumaištis nuėmus žaliąsias rodykles.

Jo nuomone, viso eismo pertvarkos projekto nereikėjo skubėti įgyvendinti strimgalviais, bet planas buvo būtinas. Tuo metu Vilniaus eismo organizatoriai susirūpino tik paskutinėmis praėjusių metų dienomis.

„Galima sakyti, per Kalėdas, taip pat tarpušvenčiu, buvo nuimtos 75 lentelės su žaliosiomis rodyklėmis.

Kai sostinės gatvėse toks intensyvus eismas, jį sujaukus tiek sankryžų ko reikėjo tikėtis?“ – klausė A.Pakėnas.

Iš viso Vilniuje iki pertvarkos buvo 120 sankryžų, kuriose buvo žaliosios rodyklės. 52-ose iš jų nuėmus rodykles turėjo atsirasti papildomos šviesoforų sekcijos.

Kodėl taip neatsitiko?

Juk buvo galima pertvarką pradėti gerokai anksčiau ir per porą metų pamažu, neskausmingai atsisakyti žaliųjų rodyklių ir įrengti papildomas šviesoforų sekcijas.

Visą įrangą pirko laiku?

Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ atstovė Miglė Bielinytė tikino, kad viskas vyko pagal sumanymą ir eismo organizavimo pokyčiai iki sausio 1-osios vis dėlto įvyko 45-ose sankryžose. Jose atlikti programiniai šviesoforų ir infrastruktūros pakeitimai.

Ji nesutiko ir su kaltinimais, kad per vėlai buvo atlikti papildomų šviesoforų sekcijų viešųjų pirkimų konkursai – tik 2019-aisiais.

Pasak M.Bielinytės, dėl šviesoforais reguliuojamų sankryžų modernizavimo darbų skelbti du atviri viešųjų pirkimų konkursai ir viena apklausa – pasiūlymus galėjo teikti visi norintys.

Numatytus darbus vykdė du skirtingi rangovai. Sutartys su laimėjusiomis įmonėmis paskelbtos Centriniame viešųjų pirkimų portale.

Susirūpino sausio mėnesį

Tačiau skaičiai kalba ką kita. Nuo sausio 1-osios iki vasario vidurio papildomos sekcijos į dešinę atsirado trijose sankryžose: Pilaitės prospekto, Sietyno ir Spaudos gatvių, Justiniškių ir Lūžių gatvių, Laisvės prospekto ir Žemynos gatvės.

Tik dabar sekcijų įrengimo darbai vyksta dar keturiose sankryžose, o juos baigti planuojama kovo mėnesį: Apkasų ir Ulonų gatvių, S.Žukausko ir Ulonų gatvių, Savanorių prospekto ir Naujosios Riovonių gatvės, Geležinio Vilko ir Gerosios Vilties gatvių.

Visi šių sankryžų darbai buvo suplanuoti ir pirkimai įgyvendinti 2019 metais. Dar viena sekcija vasario 11 dieną atsirado Konstitucijos prospekto ir Linkmenų gatvės sankryžoje.

Papildomos šviesoforų sekcijos į dešinę numatytos ir kitose sankryžose. Sekcijų įrengimo darbai jose bus atliekami organizuojant naujus pirkimus.

Planuojama, kad naujos sekcijos atsiras tik rudenį.

„Visose sankryžose ir toliau stebėsime eismo dalyvių saugumą, srautus, kitus aktualius duomenis, o prireikus operatyviai reaguosime ir apsvarstysime naujus eismo organizavimo sprendimus“, – tvirtino M.Bielinytė.

Rudenį pažadėjo pokyčius

Vasario 11–12 dienomis šešiose sankryžose, kurias pagal savivaldybės pateiktą sąrašą įvertino ir patvirtino Transporto kompetencijų agentūra, grąžintos lentelės su žaliosiomis rodyklėmis prie šviesoforų: Liepkalnio, Žirnių gatvių ir Minsko plento, Saltoniškių ir Sėlių gatvių, A.Goštauto ir Gynėjų gatvių, Geležinio Vilko, Baltupio ir Didlaukio gatvių, T.Narbuto ir Saltoniškių gatvių bei Nemenčinės plento ir Saulėtekio alėjos.

Praėjusią savaitę lentelės su žaliosiomis rodyklėmis sugrąžintos sankryžose, kuriose fiksuojami didesni eismo pralaidumo pokyčiai.

Teigiama, kad lentelės čia bus naudojamos laikinai, iki suplanuotų infrastruktūros pakeitimų.

Planuojama, jog iki rudens šiose sankryžose atsiras papildomos sekcijos į dešinę: V.Pietario ir S.Konarskio gatvių (nuo S.Konarskio gatvės link Geležinio Vilko gatvės), Konstitucijos prospekto ties prekybos centru „Europa“ (iš šalutinio kelio), Kareivių ir Verkių gatvių (nuo Verkių gatvės autobusų parko link Kareivių gatvės), Savanorių prospekto ir Žemaitės gatvės (nuo Savanorių prospekto link Žemaitės gatvės) bei Kalvarijų ir Žalgirio gatvių (nuo Kalvarijų gatvės link Žalgirio ir Geležinio Vilko gatvių).

M.Bielinytė tvirtino, kad pačių lentelių su žaliosiomis rodyklėmis išmontavimo bei įrengimo darbai papildomai nekainavo. Jie atlikti pagal šviesoforų priežiūros sutartį.

Didelių skirtumų nepajuto

Paklaustas apie pokyčius tose sankryžose, kuriose žaliosios rodyklės jau grąžintos, A.Pakėnas tikino, kad vienu sakiniu atsakyti negalima.

„Manau, kad kai kuriose sankryžose padėtis dar pasikeis. Kuriose – nežinau. Pavyzdžiui, aš per dieną automobilyje praleidžiu 6–8 valandas važinėdamas miesto gatvėmis su mokiniais.

O kur dar asmeniniai reikalai. Tačiau per tuos du mėnesius didelių skirtumų nepajutau.

Bet iš pažįstamų teko girdėti skundų, kad nuėmus žaliąsias rodykles padėtis smarkiai pablogėjo. Žinau tas sankryžas ir tikiu, kad taip galėjo būti“, – kalbėjo patyręs vairavimo instruktorius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.