Artėja padangų keitimas: kaip viskas keičiasi dėl karantino Automobiliai dezinfekuojami

Artėjant balandį prasidėsiančiam padangų keitimo vajui, panašu, jog fronte nieko naujo – rezervacijų automobilių aptarnavimo centruose žmonės atlikti neskuba. Tuo metu servisų atstovai tikina, jog dabartinė situacija primena letargo miegą, mat žieminių darbų nėra, o dauguma vairuotojų, pabūgę siaučiančios epidemijos, automobilių apavu nesirūpina. Specialistai įsitikinę, jog situacija pasikeis tik koronaviruso epidemijai atslūgus.

Artėjant balandžio pirmąją prasidėsiančiam padangų keitimo vajui, panašu, jog fronte nieko naujo – rezervacijų automobilių aptarnavimo centruose žmonės atlikti neskuba.<br>Lrytas.lt nuotr.
Artėjant balandžio pirmąją prasidėsiančiam padangų keitimo vajui, panašu, jog fronte nieko naujo – rezervacijų automobilių aptarnavimo centruose žmonės atlikti neskuba.<br>Lrytas.lt nuotr.
Artėjant balandžio pirmąją prasidėsiančiam padangų keitimo vajui, panašu, jog fronte nieko naujo – rezervacijų automobilių aptarnavimo centruose žmonės atlikti neskuba.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Artėjant balandžio pirmąją prasidėsiančiam padangų keitimo vajui, panašu, jog fronte nieko naujo – rezervacijų automobilių aptarnavimo centruose žmonės atlikti neskuba.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Artėjant balandžio pirmąją prasidėsiančiam padangų keitimo vajui, panašu, jog fronte nieko naujo – rezervacijų automobilių aptarnavimo centruose žmonės atlikti neskuba.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Artėjant balandžio pirmąją prasidėsiančiam padangų keitimo vajui, panašu, jog fronte nieko naujo – rezervacijų automobilių aptarnavimo centruose žmonės atlikti neskuba.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Artėjant balandžio pirmąją prasidėsiančiam padangų keitimo vajui, panašu, jog fronte nieko naujo – rezervacijų automobilių aptarnavimo centruose žmonės atlikti neskuba.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Artėjant balandžio pirmąją prasidėsiančiam padangų keitimo vajui, panašu, jog fronte nieko naujo – rezervacijų automobilių aptarnavimo centruose žmonės atlikti neskuba.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Artėjant balandžio pirmąją prasidėsiančiam padangų keitimo vajui, panašu, jog fronte nieko naujo – rezervacijų automobilių aptarnavimo centruose žmonės atlikti neskuba.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Artėjant balandžio pirmąją prasidėsiančiam padangų keitimo vajui, panašu, jog fronte nieko naujo – rezervacijų automobilių aptarnavimo centruose žmonės atlikti neskuba.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Artėjant balandžio pirmąją prasidėsiančiam padangų keitimo vajui, panašu, jog fronte nieko naujo – rezervacijų automobilių aptarnavimo centruose žmonės atlikti neskuba.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Artėjant balandžio pirmąją prasidėsiančiam padangų keitimo vajui, panašu, jog fronte nieko naujo – rezervacijų automobilių aptarnavimo centruose žmonės atlikti neskuba.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Artėjant balandžio pirmąją prasidėsiančiam padangų keitimo vajui, panašu, jog fronte nieko naujo – rezervacijų automobilių aptarnavimo centruose žmonės atlikti neskuba.<br>Lrytas.lt nuotr.
Artėjant balandžio pirmąją prasidėsiančiam padangų keitimo vajui, panašu, jog fronte nieko naujo – rezervacijų automobilių aptarnavimo centruose žmonės atlikti neskuba.<br>Lrytas.lt nuotr.
Artėjant balandžio pirmąją prasidėsiančiam padangų keitimo vajui, panašu, jog fronte nieko naujo – rezervacijų automobilių aptarnavimo centruose žmonės atlikti neskuba.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Artėjant balandžio pirmąją prasidėsiančiam padangų keitimo vajui, panašu, jog fronte nieko naujo – rezervacijų automobilių aptarnavimo centruose žmonės atlikti neskuba.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (8)

Lrytas.lt

Mar 24, 2020, 6:44 AM, atnaujinta Mar 24, 2020, 1:04 PM

Padangų keistis nesiryžta

Lietuvoje žieminių padangų sezonas trunka nuo lapkričio iki kovo pabaigos – vasarines padangas draudžiama naudoti nuo lapkričio 10 iki kovo 31 dienos, o žieminių dygliuotų padangų naudojimas draudžiamas nuo balandžio 10 iki spalio 31 dienos.

„Tiek žiema, tiek koronaviruso epidemija mus išmušė iš vėžių“, – konstatavo faktą Vilniuje veikiančio automobilių aptarnavimo centro „Ausegra“ direktorius Arvydas Gailiušas.

Įmonės vadovo teigimu, susidomėjimo padangų keitimu, automobilių remontu šiuo metu „Ausegros“ atstovybėse beveik nėra, o šiemet ypač sniego stokojusi žiema lėmė ir mažą šaltuoju laikotarpiu būdingų darbų paklausą.

Pasak A.Gailiušo, šiuo metu atstovybės dirba budinčiu režimu: norėdamamos apsaugoti kolektyvą, servisų vadovybės laikosi visų rekomendacijų, dalį darbuotojų išleidžia apmokamų atostogų.

Paklaustas apie tikėtinas su padangų keitimu susijusių darbų prognozes, „Ausegra“ vadovas buvo atviras – viskas priklausys nuo koronaviruso suvaldymo grečio.

„Prognozuoti, koks bus poreikis ir susidomėjimas padangų montavimu nesiryžtu, nes paprasčiausiai neįsivaizduoju ir nenumanau. Anksčiau dar gaudavome elektroniniu paštu klausimų, prašymų parekomenduoti vienas ar kitas padangas, tačiau dabar viskas sustoję. Tolimesnis mūsų darbas priklausys nuo viruso suvaldymo greičio“, – pasakojo A.Gailiušas.

Specialistas pridurė, jog dažniausiai žieminių padangų į vasarines keitimo sezonas labai išsitęsdavo, mat tie, kurie žieminių negailėdavo, į servisą atvykdavo pastarosioms susidėvėjus. Dabar, jo teigimu, panašu, jog su žieminėmis pavažinės ilgiau.

A.Gailiušas prisiminė ir 2015–2016 metų sezoną, kai balandžio mėnesį iškritus sniegui vasarinių padangų keitimo sezoną servisai pradėjo tik gegužės pradžioje.

„Ausegra“ sutrumpino ir darbo valandas: štai anksčiau dirbusi dviem pamainomis, dabar pajėgumus apribojo ties viena. Atsisakyta ir darbo šeštadieniais.

Tuo metu saugumas užtikrinamas organizuojant bekontaktinį automobilių priėmimą: klientas užpildo paraišką, palieka raktelius, o tuomet darbo imasi meistrai – transporto priemonė dezinfekuojama ir tvarkoma.

Įmonės puslapyje skelbiama, jog keitimo darbų kaina priklauso nuo ratų dydžio ir svyruoja nuo 28 iki 40 ir daugiau eurų.

Štai Lietuvoje veikiančios „Melga“ įmonės prekybos direktorius Tadas Kuliešius teigė, jog situacija kiek kitokia: užklausų dėl ratų montavimo bei padangų keitimo gaunama, darbai atliekami.

Tiesa, atvažiuojančių pasikeisti žiemines padangas vasarinėmis skaičius gerokai kritęs – bene perpus, palyginti su praėjusių metų apimtimis.

T.Kuliešius naujienų portalui lrytas.lt papasakojo ir apie įmonės užtikrinamą saugumą.

„Darbus atliekame laikydamiesi visų saugumo reikalavimų, į patalpas klientas beveik nepatenka. Siūlome ir automobilio pasiėmimo tiesiai iš namų kiemo paslaugą. Prieš kiekvieną atliekamą darbą transporto priemonę dezinfekuojame“, – aiškino prekybos direktorius.

Sutrumpintas ir įmonės darbo laikas, nedirbama šeštadieniais.

„Melgos“ kainos kiek aukštesnės – priklauso nuo ratų dydžio bei svyruoja nuo 35 Eur iki 80 Eur už komplekto keitimą. Tačiau jei tai šeimyninis hečbekas ar kitas vidutinės klasės automobilis, už padangų keitimą teks sumokėti apie 40 eur.

Panaši situacija fiksuojama ir kituose didmiesčių automobilių aptarnavimo centruose.

Kaune įsikūrusių „Helijo ratų“ atstovas tvirtino, jog darbų kiekiai minimalūs, o dėl padangų užklausų beveik negaunama.

Situacija esą pasikeis tik koronavirusui nurimus.

Padangų keitimo terminus svarstys ekspertai

Lrytas.lt portalui susisiekus su Susisiekimo ministerija, paaiškėjo, jog padangų keitimo termino keitimo klausimą planuojama svarstyti artimiausio Eismo saugumo tarybos posėdžio metu, kuris numatomas kovo pabaigoje.

„Susisiekimo ministerijai išnagrinėjus galiojantį kaimyninių šalių reglamentavimą, susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius planuoja klausimą dėl žieminių padangų naudojimo terminų įtraukti į Eismo saugumo tarybos, konsultuojančios Valstybinę eismo saugumo komisiją eismo saugumo klausimais, artimiausio posėdžio darbotvarkę.

Ketinama įvertinti žieminių padangų naudojimo termino trumpinimo poreikį bei galimas to pasekmes ir grėsmes“, – pasakojo ministro patarėja Aldona Violeta Grinienė.

Žieminių padangų naudojimo terminas esą nustatytas remiantis daugiamečiais orų stebėjimo rezultatais.

„Lapkričio, vasario ar kovo mėnesiais, net ir esant gana šiltiems orams dienos metu, naktimis dažnai susidaro neigiama arba artima nuliui temperatūra. Pagal eismo sauga besirūpinančių institucijų rengiamas rekomendacijas (tyrimus) ir padangų gamintojų teikiamą oficialią informaciją, vasarinės padangos nėra tinkamos naudoti, kai oro temperatūra nukrenta žemiau kaip septyni laipsniai.

Vasarinės padangos nėra skirtos naudoti šaltuoju metų laiku, nes pablogėja jų sukibimas su kelio danga, pailgėja stabdymo kelias, pablogėja transporto priemonės valdymas, didėja grėsmė eismo įvykiui kilti ir t.t.

Taigi vasarinių padangų naudojimas ne pagal paskirtį, tai yra žiemos metu arba žiemos sąlygomis (kai oro temperatūra yra žemesnė kaip septyni laipsniai, kai yra sniego ir ledo, ypač oro temperatūrai artimai nuliui, kai važiuojamojoje kelio dalyje gali susidaryti plikledis), gali turėti neigiamos įtakos eismo saugai“, – atsakė susisiekimo ministro patarėja.

Transporto priemonių padangų naudojimo tvarka ir galimi lankstesni padangų naudojimo terminai Vyriausybės buvo svarstyti 2015–2016 metais.

Siūlymas numatyti trumpesnį draudimo eksploatuoti motorines transporto priemones ir priekabas su vasarinėmis padangomis laikotarpį buvo nagrinėtas 2015 m. rudenį Valstybinės eismo saugumo komisijos posėdyje.

2016 m. Vyriausybėje buvo svarstomi Kelių eismo taisyklių 230 punkto pakeitimai, kuriais lanksčiau reglamentuotas mopedų, motociklų, triračius, visų rūšių keturračių vasarinių padangų naudojimas kovo ir lapkričio mėn.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.