Uždarė pavojingą pervažą – dabar nelaimės nutinka dėl kitos priežasties

Kauno valdžia ir „Lietuvos geležinkelių“ vadovybė džiūgavo atsikračiusios itin pavojingo transporto mazgo – Amalių geležinkelio pervažos. Dabar eismo nelaimės visai gretimai nuolat nutinka jau dėl kitos priežasties.

Posūkyje ant šono nuvirto kelias tonas biokuro vežęs vilkikas „Volvo“.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Posūkyje ant šono nuvirto kelias tonas biokuro vežęs vilkikas „Volvo“.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Panaikinus geležinkelio pervažą tikėtasi, kad avarijų šiame ruože sumažės.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Panaikinus geležinkelio pervažą tikėtasi, kad avarijų šiame ruože sumažės.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2020-08-01 12:57

Tiesiant geležinkelio linijos „Rail Baltica“ atkarpą nuo Kauno geležinkelio stoties iki Palemono pernai rudenį neliko Amalių pervažos, kuri kėlė daugybę rūpesčių.

Laikinai uždarius pervažą dėl pravažiuojančių traukinių Petrašiūnuose susidarydavo didelės automobilių spūstys. Geležinkelio bėgius bandant kirsti pėstiesiems būta ir tragiškų nelaimių.

Rekonstruojant geležinkelio liniją pervaža buvo uždaryta, o pagrindinis požeminis geležinkelio kirtimo taškas atsidūrė už pusės kilometro Kauno marių kryptimi. Ateityje šioje vietoje numatoma tiesti pietrytinį Kauno aplinkkelį, o kol kas tunelis su Ateities plentu susietas jungtimis.

Šioje vietoje įrengti net keturi tuneliai. Du iš jų skirti automobiliams, kiti – dviratininkams ir pėstiesiems. Dar vieną pėsčiųjų tunelį į Ugniakuro gatvę planuojama užbaigti iki šių metų pabaigos.

Kauno savivaldybės administracijos direktorius Vilius Šiliauskas atidarant tunelius neabejojo, kad panaikinta geležinkelio pervaža pirmiausia reiškia didesnį saugumą eismo dalyviams.

Jo prognozės išsipildė tik iš dalies, mat dabar eismo nelaimės įvyksta Ateities plento ir tunelių jungtyse, kuriose yra staigių posūkių. Vietos gyventojai tikina eismo nelaimes regintys kiekvieną savaitę, o po jų vėl formuojasi milžiniškos transporto spūstys.

Liepos 6-ąją Amalių tunelio prieigose motociklas posūkyje rėžėsi į priešinga kryptimi važiuojantį automobilį BMW, dviem žmonėms prireikė medikų pagalbos. Motociklo vairuotojas patyrė kaulų lūžius ir buvo išvežtas į Kauno klinikas. Keleivė sunkių sužalojimų išvengė.

Šią savaitę netoli tunelio įvyko kitoks incidentas – ties posūkiu ant šono virto vilkikas „Volvo“, gabenęs kelias tonas biokuro.

Maždaug 50 metų vairuotojas iš apvirtusios transporto priemonės išlipo pats, jis itin sunkių sužalojimų nepatyrė, tačiau į įvykio vietą atvykę medikai jį išsivežė.

Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius mano, kad eismo nelaimės šioje vietoje įvyksta dėl vairuotojų nesugebėjimo pasirinkti saugų greitį.

„Šioje gatvės atkarpoje įrengti nauji atitvarai ir apšvietimas. Tiesa, dar trūksta gatvės horizontalaus ženklinimo, kurį rangovas žadėjo įrengti artimiausiu metu. Jeigu panašūs įvykiai kartosis ateityje, įvertinsime galimybę įdiegti papildomas saugumo priemones“, – tikino savivaldybės atstovas.

Vis dėlto saugumo priemonių pasirinkimas labai ribotas. Statyti šviesoforo nėra galimybių, vienintelė galimybė – mažinti didžiausią leistiną greitį, tačiau tuomet vėl susidarys sąlygos spūstims formuotis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.