Baisiausiame šalies kelyje vilnietis per plauką išvengė mirties: įspėja saugotis ir kitus

Važiuojant vienu baisiausių Lietuvos užmiesčio kelių Vilnius-Utena, ties Molėtais reikia būti ypač atidžiam. Tuo įsitikino vilnietis Algirdas, prieš savaitę per plauką išvengęs tragiškos kaktomušos ties „Maximos“ prekybos centru. Kelininkai šią bėdą žino, tačiau, geriausiu atveju, darbų imsis po kelerių metų.

2019-ųjų liepos pabaigoje sankryžoje ties Molėtų „Maxima“ susidūrus „Toyota“ ir „Opel“ automobiliams, žuvo nepilnametė.<br>A.Vaitkevičiaus.
2019-ųjų liepos pabaigoje sankryžoje ties Molėtų „Maxima“ susidūrus „Toyota“ ir „Opel“ automobiliams, žuvo nepilnametė.<br>A.Vaitkevičiaus.
2019-ųjų liepos pabaigoje sankryžoje ties Molėtų „Maxima“ susidūrus „Toyota“ ir „Opel“ automobiliams, žuvo nepilnametė.<br>A.Vaitkevičiaus.
2019-ųjų liepos pabaigoje sankryžoje ties Molėtų „Maxima“ susidūrus „Toyota“ ir „Opel“ automobiliams, žuvo nepilnametė.<br>A.Vaitkevičiaus.
Važiuojant vienu baisiausiu Lietuvos užmiesčio kelių Vilnius-Utena, ties Molėtais reikia būti ypač atidžiam.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Važiuojant vienu baisiausiu Lietuvos užmiesčio kelių Vilnius-Utena, ties Molėtais reikia būti ypač atidžiam.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Važiuojant vienu baisiausiu Lietuvos užmiesčio kelių Vilnius-Utena, ties Molėtais reikia būti ypač atidžiam.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Važiuojant vienu baisiausiu Lietuvos užmiesčio kelių Vilnius-Utena, ties Molėtais reikia būti ypač atidžiam.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Važiuojant vienu baisiausiu Lietuvos užmiesčio kelių Vilnius-Utena, ties Molėtais reikia būti ypač atidžiam.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Važiuojant vienu baisiausiu Lietuvos užmiesčio kelių Vilnius-Utena, ties Molėtais reikia būti ypač atidžiam.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Važiuojant vienu baisiausiu Lietuvos užmiesčio kelių Vilnius-Utena, ties Molėtais reikia būti ypač atidžiam.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Važiuojant vienu baisiausiu Lietuvos užmiesčio kelių Vilnius-Utena, ties Molėtais reikia būti ypač atidžiam.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

Nov 25, 2020, 12:04 PM, atnaujinta Nov 25, 2020, 12:45 PM

Lapkričio 17 dienos vakare, sutemus, Algirdas automobiliu važiavo iš Utenos į Vilnių. Oras buvo prastas – lynojo, vietomis užslinkdavo tirštas rūkas.

Apie 20 val. jis buvo prie Molėtų. Čia ties „Maxima“ yra didelė sankryža, susikerta keliai Vilnius – Utena ir Molėtai – Pabradė. Sankryža judri, daug automobilių, todėl greitis prieš ją kelyje Vilnius – Utena apribotas iki 70 kilometrų per valandą.

„Šįkart vairavau atidžiai, laikiausi eismo apribojimų. Mačiau, kaip maždaug už poros šimtų metrų iš „Maximos“ pusės į kelią Utenos link išvažiuoja automobilis.

Lyg ir nieko neįprasta. Automobilio šviesos tamsoje artėja link manęs. Artėja, artėja... Bet kažkas negerai. Ir staiga, kone paskutiniu momentu suvokiu, kad šis automobilis važiuoja mano eismo juosta – tiesiai į mane!

Likus kokiems 30 metrų suveikė instinktas – staigiai pasukau vairą į dešinę. Kaip tik toje vietoje atsiranda kelio praplatėjimas, bet jo neužteko – ratai skaudžiai dunkstelėjo į išmaltą šalikelę, o priešpriešais važiavęs automobilis prašvilpė kone pro ausį. O tada suveikė protas: kas čia buvo?

Dar žvilgterėjau į galinio vaizdo veidrodėlį – automobilis toliau nurūko priešpriešine eismo juosta“.

Visa laimė, kad už vilniečio nevažiavo kitas automobilis, nes jis galėjo ir nespėti pasitraukti į šalį.

Vėliau Algirdas galvoje vis „atsukinėjo juostelę“, svarstė, kaip tai galėjo nutikti. Kodėl iš sankryžos išsukęs automobilis važiavo ne savo eismo juosta? Gal girtas?

O gal tamsoje ir migloje tas žmogus prarado orientaciją? Nes plati sankryža visiškai neapšviesta, iš visų pusių įrengtos pagreitėjimo juostos, kelio žymėjimai nusitrynę – visiškai nesunku, ypač ne vietiniam gyventojui, pataikyti ne į savo eismo juostą.

„Juolab prisiminiau, kaip ir aš kažkada iš tos pačios „Maximos“ tamsoje išsukau į kelią Utenos link ir nustebau, kad mano eismo juosta staiga baigėsi – pasirodo, pataikiau į pagreitėjimo juostą“, – pasakojo Algirdas, nelinkęs kaltės versti vos į jį neįsirėžusio automobilio vairuotojui.

Algirdo nuomone, tokių pavojingų situacija būtų galima išvengti sankryžoje įrengus bent porą paprasčiausių žibintų – vairuotojams nebereikėtų tamsoje klaidžioti tarp eismo juostų.

Akivaizdu, kad tai padaryti nesudėtinga – už kilometro esanti kita žiedinė sankryža kuo puikiausiai apšviesta ir čia nekyla jokių problemų.

Tačiau Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vadybininko Evaldo Tamariūno teigimu, Lietuvoje pastatyti porą žibintų nėra taip paprasta.

„2018 metais šalyje buvo sudaryta rekonstruotinų sankryžų prioritetinę eilė, valstybinės reikšmės keliuose yra 1342 sankryžos, kurių laukia rekonstrukcija. Molėtų sankryža (kelio Vilnius-Utena 62,7 km) yra 92 šios eilės vietoje“, – portalui lrytas.lt rašė E.Tamariūnas.

Jo teigimu, tai palyginti aukšta vieta, todėl yra vilties, kad po kelerių metų ši sankryža bus sutvarkyta – tai priklauso nuo finansavimo.

Tiesa, jeigu ši sankryža yra betonkelio Vilnius-Utena rekonstrukcijos dalis – optimizmas blėsta, nes dėl šio kelio remonto ginčijamasi ir būsimų milijonų nepasidalijama jau gerą dešimtmetį.

Kol kas pavyko atnaujinti tik šio kelio atkarpas nuo Vilniaus iki 21,5 kilometro bei apie 12 kilometrų nuo Ličiūnų (Vilniaus r.) iki Kreiviškių (Molėtų r.). Viso kelio Vilnius-Utena ilgis – 96 kilometrai.

Beje, E.Tamariūno teigimu, sankryža ties Molėtais neišsiskiria avarijų gausa. „Per 2016-2019 metus šioje sankryžoje įvyko vienas įskaitinis eismo įvykis ir dar vienas eismo įvykis 600 metrų iki sankryžos“, – rašė E.Tamariūnas.

Vieno lygio Lietuvos sankryžų, kurioms pertvarkyti bus teikiama pirmenybė, dešimtukas (LAKD duomenys)

Telšiai–Varniai–Laukuva (3,999 kilometre, Telšių r.);

Vilnius–Utena (14,145 km, Vilniaus r.);

Kaunas–Zarasai–Daugpilis (18,046 km, Jonavos r.);

Panevėžys–Šiauliai (57,349 km, Radviliškio r.);

Vilnius–Kaunas–Klaipėda (1,978 km, Klaipėdos r.);

Daugpilis–Rokiškis–Panevėžys (92,682 km, Panevėžio r.);

Daugpilis–Rokiškis–Panevėžys (23,160 km, Rokiškio r.);

Alytus–Simnas–Kalvarija (56,070 km, Kalvarijos sav.)

Panevėžys–Pasvalys–Ryga (40,764 km, Pasvalio r.);

Kuršėnai–Mažeikiai (1,281 km, Šiaulių r.).

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.