Ištyrė, kaip saugiai automobiliu pervežti koronavirusu sergantį žmogų

Jungtinėse Amerikos Valstijose Brauno universiteto mokslininkai tyrė situaciją, kaip reikėtų pervežti automobiliu žmogų, kuris užsikrėtęs koronavirusu. Jie modeliavo tokią situaciją – keleivis užsikrėtęs, o vairuotojas yra sveikas. Užduotis –saugiai pervežti keleivį. Šį tyrimą publikavo žurnalas „Science Advances“.

Tyrė situaciją, kaip reikėtų pervežti automobiliu žmogų, kuris užsikrėtęs koronavirusu.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Tyrė situaciją, kaip reikėtų pervežti automobiliu žmogų, kuris užsikrėtęs koronavirusu.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Tyrė situaciją, kaip reikėtų pervežti automobiliu žmogų, kuris užsikrėtęs koronavirusu.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Tyrė situaciją, kaip reikėtų pervežti automobiliu žmogų, kuris užsikrėtęs koronavirusu.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Tyrė situaciją, kaip reikėtų pervežti automobiliu žmogų, kuris užsikrėtęs koronavirusu.
Tyrė situaciją, kaip reikėtų pervežti automobiliu žmogų, kuris užsikrėtęs koronavirusu.
Tyrė situaciją, kaip reikėtų pervežti automobiliu žmogų, kuris užsikrėtęs koronavirusu.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Tyrė situaciją, kaip reikėtų pervežti automobiliu žmogų, kuris užsikrėtęs koronavirusu.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

„Žinių radijas“

Dec 14, 2020, 8:53 AM, atnaujinta Dec 14, 2020, 8:54 AM

Kaip atskaitos taškas buvo paimtas „Prius“ automobilio modelis, kuris važiuoja 80 km/val. greičiu. Keleivis sėdi ant galinės sėdynės dešinėje pusėje, t. y., kuo toliau nuo vairuotojo.

Anot mokslininkų, pavojingiausia, jei visi langai yra uždaryti ir veikia vidinė cirkuliacija. Geriausia situacija, galima spėti, atidaryti visus keturis langus. Tačiau tai – netiesa. Mat oro srautai tokiu atveju pasiskirsto taip, kad oras iš galo eina į salono priekį ir tik vėliau iškeliauja iš salono.

Atidaryti langus tose pusėse, kur sėdi vairuotojas ir keleivis, taip pat nėra tinkamiausia. Kaip išsiaiškino mokslininkai, tokiu atveju, geriausia ir saugiausia vežti keleivį, kai atidaryti priešingi langai.

Reikėtų atidaryti priekinio keleivio langą ir galinį iš kairės pusės už vairuotojo. Tai – saugiausias būdas pervežti ligonį, neužsikrėtus jo iškvepiamu oru.

„Tokiu atveju, oro srautas patenka į automobilį už vairuotojo, pereina per gale sėdintį keleivį ir išeina per priekinio keleivio langą, taip nepraeidamas pro vairuotoją“, – pasakojo tyrimų grupės vadovas Kenn Brayeris.

Mokslininkas sako, kad tai, jo žiniomis, pirmas atvejis, kai moksliškai tiriamas mikroklimatas automobilyje ir jame pasiskirstantys oro srautai.

Anot pašnekovo, šiomis išvadomis galima vadovautis bet kuriame automobilio modelyje su keturiais langais.

Beje, automobilis nepasižymi švara. Jau anksčiau mokslininkai jį tyrė dėl bakterijų kiekio. Pavyzdžiui, lietimui jautrūs ekranai ir mygtukai yra keturis kartus labiau užteršti baterijomis negu unitazo dangtis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.