Kaip atskaitos taškas buvo paimtas „Prius“ automobilio modelis, kuris važiuoja 80 km/val. greičiu. Keleivis sėdi ant galinės sėdynės dešinėje pusėje, t. y., kuo toliau nuo vairuotojo.
Anot mokslininkų, pavojingiausia, jei visi langai yra uždaryti ir veikia vidinė cirkuliacija. Geriausia situacija, galima spėti, atidaryti visus keturis langus. Tačiau tai – netiesa. Mat oro srautai tokiu atveju pasiskirsto taip, kad oras iš galo eina į salono priekį ir tik vėliau iškeliauja iš salono.
Atidaryti langus tose pusėse, kur sėdi vairuotojas ir keleivis, taip pat nėra tinkamiausia. Kaip išsiaiškino mokslininkai, tokiu atveju, geriausia ir saugiausia vežti keleivį, kai atidaryti priešingi langai.
Reikėtų atidaryti priekinio keleivio langą ir galinį iš kairės pusės už vairuotojo. Tai – saugiausias būdas pervežti ligonį, neužsikrėtus jo iškvepiamu oru.
„Tokiu atveju, oro srautas patenka į automobilį už vairuotojo, pereina per gale sėdintį keleivį ir išeina per priekinio keleivio langą, taip nepraeidamas pro vairuotoją“, – pasakojo tyrimų grupės vadovas Kenn Brayeris.
Mokslininkas sako, kad tai, jo žiniomis, pirmas atvejis, kai moksliškai tiriamas mikroklimatas automobilyje ir jame pasiskirstantys oro srautai.
Anot pašnekovo, šiomis išvadomis galima vadovautis bet kuriame automobilio modelyje su keturiais langais.
Beje, automobilis nepasižymi švara. Jau anksčiau mokslininkai jį tyrė dėl bakterijų kiekio. Pavyzdžiui, lietimui jautrūs ekranai ir mygtukai yra keturis kartus labiau užteršti baterijomis negu unitazo dangtis.