V. Žala pasidalijo patarimas, kaip vairuoti žiemą: kartą pats save stūmė kaip paspirtukininkas

Ši žiema gerokai panašesnė į tikrą žiemą, nei buvusios pastaraisiais metais. Sniego yra, todėl vairuotojai susiduria su  iššūkiais.

Ši žiema gerokai panašesnė į tikrą žiemą nei buvusios pastaraisiais metais.<br>lrytas.lt fotomontažas
Ši žiema gerokai panašesnė į tikrą žiemą nei buvusios pastaraisiais metais.<br>lrytas.lt fotomontažas
Vaidotas Žala<br>V.Skaraičio nuotr.
Vaidotas Žala<br>V.Skaraičio nuotr.
Vaidotas Žala<br>V.Skaraičio nuotr.
Vaidotas Žala<br>V.Skaraičio nuotr.
Vaidotas Žala<br>V.Skaraičio nuotr.
Vaidotas Žala<br>V.Skaraičio nuotr.
Vaidotas Žala<br>V.Skaraičio nuotr.
Vaidotas Žala<br>V.Skaraičio nuotr.
Ši žiema gerokai panašesnė į tikrą žiemą nei buvusios pastaraisiais metais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ši žiema gerokai panašesnė į tikrą žiemą nei buvusios pastaraisiais metais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ši žiema gerokai panašesnė į tikrą žiemą nei buvusios pastaraisiais metais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ši žiema gerokai panašesnė į tikrą žiemą nei buvusios pastaraisiais metais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ši žiema gerokai panašesnė į tikrą žiemą nei buvusios pastaraisiais metais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ši žiema gerokai panašesnė į tikrą žiemą nei buvusios pastaraisiais metais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ši žiema gerokai panašesnė į tikrą žiemą nei buvusios pastaraisiais metais.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Ši žiema gerokai panašesnė į tikrą žiemą nei buvusios pastaraisiais metais.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Ši žiema gerokai panašesnė į tikrą žiemą nei buvusios pastaraisiais metais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ši žiema gerokai panašesnė į tikrą žiemą nei buvusios pastaraisiais metais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ši žiema gerokai panašesnė į tikrą žiemą nei buvusios pastaraisiais metais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ši žiema gerokai panašesnė į tikrą žiemą nei buvusios pastaraisiais metais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ši žiema gerokai panašesnė į tikrą žiemą nei buvusios pastaraisiais metais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ši žiema gerokai panašesnė į tikrą žiemą nei buvusios pastaraisiais metais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ši žiema gerokai panašesnė į tikrą žiemą nei buvusios pastaraisiais metais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ši žiema gerokai panašesnė į tikrą žiemą nei buvusios pastaraisiais metais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ši žiema gerokai panašesnė į tikrą žiemą nei buvusios pastaraisiais metais.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ši žiema gerokai panašesnė į tikrą žiemą nei buvusios pastaraisiais metais.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ši žiema gerokai panašesnė į tikrą žiemą nei buvusios pastaraisiais metais.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ši žiema gerokai panašesnė į tikrą žiemą nei buvusios pastaraisiais metais.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ši žiema gerokai panašesnė į tikrą žiemą nei buvusios pastaraisiais metais.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ši žiema gerokai panašesnė į tikrą žiemą nei buvusios pastaraisiais metais.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ši žiema gerokai panašesnė į tikrą žiemą nei buvusios pastaraisiais metais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ši žiema gerokai panašesnė į tikrą žiemą nei buvusios pastaraisiais metais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ši žiema gerokai panašesnė į tikrą žiemą nei buvusios pastaraisiais metais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ši žiema gerokai panašesnė į tikrą žiemą nei buvusios pastaraisiais metais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (18)

„Žinių radijas“

Feb 11, 2021, 9:02 AM, atnaujinta Mar 2, 2021, 12:26 PM

Esant sudėtingoms oro sąlygoms svarbu yra viskas – automobilio techninė būklė, vairuotojo patirtis bei teisinga elgsena. Apie visa tai papasakojo lenktynininkas Vaidotas Žala.

– Ką galima ir ko negalima daryti šią žiemą eisme?

– Šiai žiemai vidutinė minkštumo padanga nelabai tinka, nes po jos gali greitai suprasti, kur sutaupei. Padangų įmonės vadovas Rokas Lipeikis kažkada yra sakęs, kad vienintelė žieminė padanga yra dygliuota, geriausias kompromisas – minkšto mišinio žieminė padanga. Nepaisant to, kad žiema gali būti šilta.

Aišku, ji daugiau naudoja degalų, jos yra mažiau patogios, kai vidutinė oro temperatūra didesnė, tačiau sudėtingomis oro sąlygoms tai yra vienintelis patogus sprendimas, kuris, mano nuomone, panaikina apie 80 proc. rūpesčių. Gera padanga yra iki tol, kol ji susidėvi iki 50 proc. Tik pirmieji 30–40 proc. duoda gerą sukibimą su kelio danga.

Jeigu lauke yra sudėtingos oro sąlygos, geriau pabūti namie, ypač, jeigu žinai, kad turi prastesnes padangas ar senesnį automobilį, kuris neturi stabilumo kontrolių.

– Ką manote apie žmonių mąstymą, kad tokiomis oro sąlygomis būtini keturi varantieji ratai?

– Keturi varantieji ratai palengvina įsibėgėjimą bei išvažiavimą iš kažkurios vietos, bet jie sukuria saugumo iliuziją: automobilis įsibėgėja, bet jam juk dar reikia ir sustoti. Keturiais varomais ratais automobilis stoja lygiai taip pat, kaip ir dviem varomais ratais. Be kita ko, keturiais ratais varomas automobilis dažnai būna didesnis, sunkesnis, nes turi papildomus mechanizmus.

Kita kategorija yra priekiniai varomieji ratai, kurie dažnai gelbėja, nes automobilis yra traukiamas. Trečia kategorija yra galu varomi automobiliai. Žiemą avarijų statistikoje ne veltui matome daug senų BMW automobilių, nes galu varomas automobilis, ypač, jei neturi stabilumo kontrolių, žiemą kelyje yra pavojingas ginklas.

Čia tas pats, kaip eitum su užtaisytu ginklu į parduotuvę nusipirkti pieno. Kai kurie net nesuvokia, kaip lengva prarasti kontrolę su galu varomais ratais žiemą. Jeigu automobilis modernesnis, sistemos kažkiek gelbėja, bet vis tiek tai yra mažiausiai saugi kategorija.

– Dažnai žmonės išlekia iš kiemų su „nykštuko kepurėlėmis“. Kaip čia reikėtų elgtis?

– Kuo labiau nusivalysi automobilį, ypač matymo zoną, tuo saugiau bus vairuoti. Matomumas yra svarbiausias dalykas. Nenuvalytas langas gali būti kvailos avarijos priežastimi, kai, išvažiuodamas iš šalutinio kelio, gali nepastebėti važiuojančio automobilio.

Jeigu nusivalai tik priekinį ir šoninius langus, vis tiek kelyje esi rakštis kitiems vairuotojams, nes važiuoji kaip didelė sniego pūga. Mačiau, kad žmonės sniegui nuvalyti naudoja labai paprastą sprendimą – pasiima ilgą šluotą ir nuvalo visą automobilį.

– Ko nereikėtų daryti, kai automobilis slysta šonu?

– Reikia suprasti, kad tokioje situacijoje įsijungia žmogaus refleksai ir nėra laiko galvoti, todėl viskas vyksta greitai. Jeigu pakliuvai į tokią situaciją bei neturi minimalių praktinių įgūdžių, suvaldyti šią situaciją tampa sudėtinga. Vienintelis patarimas – „vairuodamas vairuok, o ne atiduok viską stabdžiams ir pedalams“.

Svarbiausia – nepanikuoti bei sukti vairą ten, kur nori važiuoti. Pavyzdžiui, važiuojant automagistralėje reikėtų nepasirinkti maksimalaus arba per mažo greičio, jis turėtų būti saugus. Taip pat Lietuvoje yra net penki autodromai, kuriuose gali save išbandyti ir patikrinti vairavimo įgūdžius.

– Ko reikėtų vengti, jeigu užbuksavai ir negali išvažiuoti?

– Reikėtų suprasti, kad automobilis dažniausiai įsėda ne dėl to, kad yra daug sniego, o dėl to, jog ratai patenka į sniegą ir pritrūksta inercijos. Tokiu atveju, reikėtų prašyti kaimyno pagalbos arba pasitikrinti, ar ratai nėra įklimpę į sniegą. Jei ratai įsmigę į sniegą, reikėtų tą sniegą išvalyti.

Kitas būdas – gali siūbuoti, paspaudi greičio pedalą ir atleidi, bet judesys turi būti labai švelnus. Pats vieną kartą vienoje lygioje vietoje užstrigau, todėl vieną koją iškišau, o kita švelniai spaudžiau akseleratorių ir kaip paspirtukininkas save išstūmiau.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: įvykiai Sakartvele – nauja kova tarp Rusijos ir Vakarų?