Prienų rajono meras – apie itin prastos būklės kelią Kaunas–Alytus: pirmąjį parašą dėl rekonstrukcijos dėjau dar 1992 metais

Susisiekimo ministerijos vadovybė dar svarsto, kokį sprendimą pasirinkti rekonstruojant itin prastos būklės kelią Kaunas–Alytus. Kauno krašto savivaldybių merai norėtų, kad darbai prasidėtų kuo greičiau, ir neabejoja, koks variantas geresnis.

Didžiausią rūpestį dėl didelio transporto srauto kelia kelio atkarpa tarp Kauno ir Prienų, ji bus rekonstruojama pirmiausia.<br>M.Patašiaus nuotr.
Didžiausią rūpestį dėl didelio transporto srauto kelia kelio atkarpa tarp Kauno ir Prienų, ji bus rekonstruojama pirmiausia.<br>M.Patašiaus nuotr.
Didžiausią rūpestį dėl didelio transporto srauto kelia kelio atkarpa tarp Kauno ir Prienų, ji bus rekonstruojama pirmiausia.<br>M.Patašiaus nuotr.
Didžiausią rūpestį dėl didelio transporto srauto kelia kelio atkarpa tarp Kauno ir Prienų, ji bus rekonstruojama pirmiausia.<br>M.Patašiaus nuotr.
Didžiausią rūpestį dėl didelio transporto srauto kelia kelio atkarpa tarp Kauno ir Prienų, ji bus rekonstruojama pirmiausia.<br>M.Patašiaus nuotr.
Didžiausią rūpestį dėl didelio transporto srauto kelia kelio atkarpa tarp Kauno ir Prienų, ji bus rekonstruojama pirmiausia.<br>M.Patašiaus nuotr.
Didžiausią rūpestį dėl didelio transporto srauto kelia kelio atkarpa tarp Kauno ir Prienų, ji bus rekonstruojama pirmiausia.<br>M.Patašiaus nuotr.
Didžiausią rūpestį dėl didelio transporto srauto kelia kelio atkarpa tarp Kauno ir Prienų, ji bus rekonstruojama pirmiausia.<br>M.Patašiaus nuotr.
Didžiausią rūpestį dėl didelio transporto srauto kelia kelio atkarpa tarp Kauno ir Prienų, ji bus rekonstruojama pirmiausia.<br>M.Patašiaus nuotr.
Didžiausią rūpestį dėl didelio transporto srauto kelia kelio atkarpa tarp Kauno ir Prienų, ji bus rekonstruojama pirmiausia.<br>M.Patašiaus nuotr.
Didžiausią rūpestį dėl didelio transporto srauto kelia kelio atkarpa tarp Kauno ir Prienų, ji bus rekonstruojama pirmiausia.<br>M.Patašiaus nuotr.
Didžiausią rūpestį dėl didelio transporto srauto kelia kelio atkarpa tarp Kauno ir Prienų, ji bus rekonstruojama pirmiausia.<br>M.Patašiaus nuotr.
Didžiausią rūpestį dėl didelio transporto srauto kelia kelio atkarpa tarp Kauno ir Prienų, ji bus rekonstruojama pirmiausia.<br>M.Patašiaus nuotr.
Didžiausią rūpestį dėl didelio transporto srauto kelia kelio atkarpa tarp Kauno ir Prienų, ji bus rekonstruojama pirmiausia.<br>M.Patašiaus nuotr.
Didžiausią rūpestį dėl didelio transporto srauto kelia kelio atkarpa tarp Kauno ir Prienų, ji bus rekonstruojama pirmiausia.<br>M.Patašiaus nuotr.
Didžiausią rūpestį dėl didelio transporto srauto kelia kelio atkarpa tarp Kauno ir Prienų, ji bus rekonstruojama pirmiausia.<br>M.Patašiaus nuotr.
Didžiausią rūpestį dėl didelio transporto srauto kelia kelio atkarpa tarp Kauno ir Prienų, ji bus rekonstruojama pirmiausia.<br>M.Patašiaus nuotr.
Didžiausią rūpestį dėl didelio transporto srauto kelia kelio atkarpa tarp Kauno ir Prienų, ji bus rekonstruojama pirmiausia.<br>M.Patašiaus nuotr.
Didžiausią rūpestį dėl didelio transporto srauto kelia kelio atkarpa tarp Kauno ir Prienų, ji bus rekonstruojama pirmiausia.<br>M.Patašiaus nuotr.
Didžiausią rūpestį dėl didelio transporto srauto kelia kelio atkarpa tarp Kauno ir Prienų, ji bus rekonstruojama pirmiausia.<br>M.Patašiaus nuotr.
Didžiausią rūpestį dėl didelio transporto srauto kelia kelio atkarpa tarp Kauno ir Prienų, ji bus rekonstruojama pirmiausia.<br>M.Patašiaus nuotr.
Didžiausią rūpestį dėl didelio transporto srauto kelia kelio atkarpa tarp Kauno ir Prienų, ji bus rekonstruojama pirmiausia.<br>M.Patašiaus nuotr.
Didžiausią rūpestį dėl didelio transporto srauto kelia kelio atkarpa tarp Kauno ir Prienų, ji bus rekonstruojama pirmiausia.<br>M.Patašiaus nuotr.
Didžiausią rūpestį dėl didelio transporto srauto kelia kelio atkarpa tarp Kauno ir Prienų, ji bus rekonstruojama pirmiausia.<br>M.Patašiaus nuotr.
Didžiausią rūpestį dėl didelio transporto srauto kelia kelio atkarpa tarp Kauno ir Prienų, ji bus rekonstruojama pirmiausia.<br>M.Patašiaus nuotr.
Didžiausią rūpestį dėl didelio transporto srauto kelia kelio atkarpa tarp Kauno ir Prienų, ji bus rekonstruojama pirmiausia.<br>M.Patašiaus nuotr.
Prienų rajono valdžia norėtų, kad darbai prasidėtų šio miesto prieigose.<br>M.Patašiaus nuotr.
Prienų rajono valdžia norėtų, kad darbai prasidėtų šio miesto prieigose.<br>M.Patašiaus nuotr.
Didžiausią rūpestį dėl didelio transporto srauto kelia kelio atkarpa tarp Kauno ir Prienų, ji bus rekonstruojama pirmiausia.<br>M.Patašiaus nuotr.
Didžiausią rūpestį dėl didelio transporto srauto kelia kelio atkarpa tarp Kauno ir Prienų, ji bus rekonstruojama pirmiausia.<br>M.Patašiaus nuotr.
Didžiausią rūpestį dėl didelio transporto srauto kelia kelio atkarpa tarp Kauno ir Prienų, ji bus rekonstruojama pirmiausia.<br>M.Patašiaus nuotr.
Didžiausią rūpestį dėl didelio transporto srauto kelia kelio atkarpa tarp Kauno ir Prienų, ji bus rekonstruojama pirmiausia.<br>M.Patašiaus nuotr.
Didžiausią rūpestį dėl didelio transporto srauto kelia kelio atkarpa tarp Kauno ir Prienų, ji bus rekonstruojama pirmiausia.<br>M.Patašiaus nuotr.
Didžiausią rūpestį dėl didelio transporto srauto kelia kelio atkarpa tarp Kauno ir Prienų, ji bus rekonstruojama pirmiausia.<br>M.Patašiaus nuotr.
Prienų rajono valdžia norėtų, kad darbai prasidėtų šio miesto prieigose.<br>M.Patašiaus nuotr.
Prienų rajono valdžia norėtų, kad darbai prasidėtų šio miesto prieigose.<br>M.Patašiaus nuotr.
Didžiausią rūpestį dėl didelio transporto srauto kelia kelio atkarpa tarp Kauno ir Prienų, ji bus rekonstruojama pirmiausia.<br>M.Patašiaus nuotr.
Didžiausią rūpestį dėl didelio transporto srauto kelia kelio atkarpa tarp Kauno ir Prienų, ji bus rekonstruojama pirmiausia.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (19)

Lrytas.lt

Mar 28, 2021, 1:01 PM

Kelias Kaunas–Alytus (Nr. 130) pagal transporto intensyvumą užima ketvirtą vietą šalyje, o dėl prasto matomumo ir siauros važiuojamosios dalies jame nuolat įvyksta eismo nelaimių.

Itin pavojinga kelio atkarpa nuo Kauno iki Prienų. Šis kelias – vienintelė galimybė kauniečiams pasiekti Prienus, Alytų, Lazdijus, Birštoną, Varėną ir Druskininkus.

Kauno gyventojai į Dzūkijos kraštą keliauja poilsiauti, priešinga kryptimi judama pirkinių į Kauną arba dar toliau – į Lietuvos pajūrį ar Latviją.

Vasarą poilsio dienomis automobiliai juda vienas paskui kitą, o dėl saugumo daugelyje vietų didžiausias leistinas greitis apribotas iki 70 kilometrų per valandą.

Nors apie būtinybę atnaujinti kelią kalbama jau kelis dešimtmečius, tikrą audrą sukėlė Lietuvos automobilių kelių direkcijos planai tai padaryti tik iki 2034 metų.

Sutiko imtis darbo anksčiau

Sukilus vairuotojams ir savivaldybių merams direkcija kartu su Susisiekimo ministerija pripažino, kad pokyčių šiame kelyje reikėtų anksčiau.

„Pirmiausia būtina atsakyti į pagrindinį klausimą – ar užtenka kelią rekonstruoti į 3 eismo juostų kelią. Kita reali alternatyva galėtų būti šio kelio rekonstrukcija iš karto į magistralinį 4 eismo juostų kelią“, – kalbėjo Susisiekimo ministerijos Veiklos kokybės ir projektų valdymo skyriaus vedėjas Dominykas Narbutas.

Nuo šio pasirinkimo priklausys kelio rekonstravimo terminai, apimtis ir finansavimas, kuris dar nėra užtikrintas.

„Tik išdiskutavus ir išsprendus klausimus dėl projekto finansavimo ir eismo juostų skaičiaus bus galima pradėti žemės paėmimo procedūras“, – kalbėjo ministerijos atstovas.

D.Narbutas pranešė, kad galutinį sprendimą tikimasi priimti iki metų pabaigos.

Prisimena pirmąjį parašą

Prienų rajono meras Alvydas Vaicekauskas neabejojo, kad reikėtų pasikliauti ekspertų parengta studija ir parengti 3 eismo juostų kelio projektą.

„Jeigu kursime naują strategiją ir planus, darbai vėl nusitęs dešimtmečiui“, – svarstė meras.

Ar jis tiki, kad kelią pavyks atnaujinti anksčiau negu 2034-aisiais?

„Nenoriu spėlioti, nes pirmąjį parašą dėl šio kelio rekonstrukcijos padėjau dar 1992 metais, tačiau į priekį nepasistūmėta“, – kalbėjo A.Vaicekauskas.

Kita vertus, susidarė įspūdis, kad pastaraisiais metais Vyriausybė pagaliau ėmėsi šio reikalo, kelio būkle rimtai susirūpino keli Seimo nariai.

Dėlioja procedūrų eigą

Prienų rajono mero A.Vaicekausko žiniomis, pirmiausia būtų rekonstruojamas kelio ruožas nuo Prienų iki Kauno, nes jis kelia daugiausia rūpesčių. Kalbėta, kad darbai galėtų prasidėti nuo Prienų.

Norint imtis rekonstrukcijos pirmiausia tektų išpirkti žemės sklypus. Jau apskaičiuota, kad šiam tikslui reikėtų apie 2 mln. eurų, o procedūra gali prasidėti dar šiais metais.

Tuomet būtų rengiamas techninis projektas ir skelbiamas darbų konkursas.

Jeigu visos procedūros vyktų labai sklandžiai, kelininkai šiame ruože galėtų pasirodyti 2023-iaisiais. Ekspertų skaičiavimais, projekto sąmata gali siekti 70 mln. eurų. Kito etapo metu kelias būtų rekonstruojamas nuo Prienų iki Alytaus.

Kelyje Kaunas–Prienai kelininkams teks rimtai padirbėti ir šiemet, mat dėl šaltos žiemos ir gausaus sniego danga daugelyje vietų susiklaipė, atsivėrė gilios duobės, todėl kai kuriuose ruožuose leistiną greitį teko mažinti net iki 50 kilometrų per valandą.

Mano, kad pokyčių reikia kuo greičiau

Antanas Nesteckis, Kauno rajono vicemeras

„Per Kauno rajoną besidriekiantis šio kelio ruožas, prasidedantis ties Garliava ir pasibaigiantis ties Išlaužu, yra itin intensyvus ir labai nesaugus.

Ekspertų siūloma pirmoji alternatyva formuoti trijų juostų kelią yra greičiau įgyvendinama, o keturių eismo juostų keliui tektų išpirkti nemažai žemės sklypų, todėl procedūros užtruktų ilgiau. Be to, tektų atlikti naują studiją.

Reikėtų įsiklausyti į transporto ekspertų nuomonę ir priimti racionaliausią sprendimą.

Pradžia galėtų būti trijų eismo juostų kelias, tuo pat metu atliekant procedūras, kurios ateityje leistų suformuoti ketvirtą juostą.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.