Ką reikėtų žinoti prieš pradedant motociklų sezoną

Baigiantis šaltajam sezonui, vos tik ima ilgėti dienos ir sušyla oras, į gatves vis dažniau išrieda motociklai. Būtent šiuo laikotarpiu pastebimas augantis eismo įvykių, į kuriuos patenka motociklai, skaičius. Praėjusiais metais Lietuvos keliuose įvyko 216 eismo įvykiai, kuriuose nukentėjo motociklų vairuotojai. 17 motociklų vairuotojų žuvo, 196 buvo sužaloti.

Baigiantis šaltajam sezonui, vos tik ima ilgėti dienos ir sušyla oras, į gatves vis dažniau išrieda motociklai.<br>M.Patašiaus nuotr.
Baigiantis šaltajam sezonui, vos tik ima ilgėti dienos ir sušyla oras, į gatves vis dažniau išrieda motociklai.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Apr 28, 2021, 11:00 AM

„Pagrindinė priežastis, kad jie nepaisė Kelių eismo taisyklių. Ne visą laiką kelių eismo įvykio kaltininkas yra motociklo vairuotojas, tačiau vėlgi nepasirinktas saugus greitis, viršytas greitis, išvažiavimas į priešpriešinę, nesuvaldytas motociklas būtent tos priežastys ir lemia tas eismo nelaimes“, – sako Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys.

Saugaus eismo specialistai vardina ir kitas priežastis, kodėl po žiemos padidėja eismo įvykių, kuriuose nukenčia motociklininkai, skaičius: ant kelio dangos likę nešvarumai – žvyras, smėlis, nuo transporto priemonių nuvarvėję ir lietaus dar nenuplauti eksploataciniai skysčiai, vis dar šalta oro ir kelio dangos temperatūra, primiršti per žiemą motociklininkų įgūdžiai ir net tai, jog automobilių vairuotojai per žiemą atpranta nuo motociklininkų miesto gatvėse ir užmiesčio keliuose.

Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas P.Grašys vairuotojams pataria pradedant motociklų sezoną pasikartoti kelių eismo taisykles ir atsinaujinti motociklo valdymo įgūdžius.

„Lietuvoje yra kelios aikštelės, kurios teikia tokią paslaugą – motociklininkai gali atsinaujinti savo įgūdžius, kuriuos per žiemos laikotarpį prarado. Visgi pagrindinis dalykas – kelių eismo taisyklės, jeigu bus jų laikomasi, rodoma pagarba kitiems eismo dalyviams, prisimenamos ne tik motociklo vairuotojo teisės, bet ir pareigos, eismo nelaimių turėtų būti mažiau“, – įsitikinęs tarnybos vadovas.

Įvertinti eismo saugumą

Vilnietis Paulius Sviklas motociklu ir teise vairuoti šią transporto priemonę džiaugiasi dar nelabai seniai. Vyras tvirtina, kad atsisėdus ant motociklo, stipriai pasikeitė jo požiūris į eismo saugumą.

„Buvimas ant motociklo labai lengvai padeda suprasti, koks tu esi pažeidžiamas, kai nesi mašinoje. Nes mašinoje tada atrodo, kad sėdi tame savo kiaute ir viskas ten saugu, smagu ir tu sėdi komfortiškai. O jeigu ant motociklo arba važiuoji dviračiu, arba net pėstute eini, tu esi velniškai pažeidžiamas ir turi kur kas atidesnis būti negu sėdėdamas mašinoje“, – sako Paulius Sviklas.

Vyras pasakoja, kad važiuodamas motociklu pradėjo itin vertinti savo galimybes ir atsižvelgti į kitus eismo dalyvius.

„Turbūt 99 proc. eismo įvykių įvyksta dėl to, kad kažkas nepasirinko saugaus greičio. Dažniausiai tai yra vairuotojų klaidos, tiek motociklų, tiek automobilių, tiek ir dviračių ar kažkokių kitų transporto priemonių, ir todėl savo galimybes vertinti reikia adekvačiai. Jeigu esi pradedantysis motociklininkas, na tu važiuok ramiai su eismo srautu, nelandžiok tarp mašinų, nes tikrai prisidirbsi problemų“, – patirtimi dalinasi Paulius.

Tinkama apranga – saugumo garantas

P.Sviklas pasakoja, jog labai rūpestingai rinkosi specialią aprangą. Jis įsitikinęs, kad striukė, kelnės, batai, šalmas, ir netgi pošalmis bei pirštinės turi nemažą įtaką saugumui. Svarbu ir patogumas bei kokybė.

„Svarsčiau, ar naują pirkti aprangą ar dėvėtą. Man patarė, kad visgi pačius svarbiausius dalykus, kaip striukę ar batus, kelnes pirkti tik naujus, kad nebūtų to natūralaus susidėvėjimo, o tokius dalykus, kurie yra nenaudojami kasdien ir yra ne taip susiję su saugumu, kaip pavyzdžiui, lietaus apranga ar lietaus batai, kurie tik tiesiog tau komfortą užtikrina tam tikromis sąlygomis, tai juos galima įsigyti ir dėvėtus. Esminius dalykus būtina pirkti naujus“, – pataria P.Sviklas.

Vairuotojas sako, kad važiuojant motociklu karštą vasaros dieną sustoti karštyje automobilių spūstyje tikrai varginanti patirtis, bet jis tokiomis aplinkybėmis geriau renkasi kitas transporto priemones nei išvažiuoja į kelią be specialios aprangos.

Adrenalino pakanka ir neviršijant greičio

Paulius Sviklas nesutinka, kad motociklą vairuoti renkasi vien tik greitį ir adrenaliną mėgstantys žmonės. „Gatvė toli gražu nėra ta vieta, kur adrenalino reikėtų vaikytis ir šiaip važiavimas motociklu vien leistinu greičiu suteikia pakankamai adrenalino. Bent jau man. Gal ir mano motociklas nėra pritaikytas dideliam greičiui, bet man važiuoti greičiau nei 100 km/h greičiu yra pakankamai nekomfortiška. Viršijus 100 jau yra labai nesmagu: ir vėjas pučia, ir nestabilumas jaučiasi, nėra smagu“, – patirtimi dalinasi motociklininkas.

Automobilininkų ir motociklininkų nesantaika perdėta

Paulius pastebi, kad nesutarimai keliuose tarp automobilių ir motociklų vairuotojų yra šiek tiek perdėti, nors būna nesaugių situacijų, kurias padėtų išspręsti žinojimas ir pagarba vienų kitiems.

Daugelis automobilių vairuotojų vairuoja tik automobilį, o motociklų vairuotojai dažniausiai turi ir automobilio teises. Motociklo vairuotojai dažnai žino, ko nedaryti, kas erzina automobilininkus, tačiau automobilių vairuotojai to elementariai nesupranta.

„Kai prie sankryžos sustoja daug automobilių eilė, ir juk labai nesunku yra palikti per vidurį tarpelį motociklui pravažiuoti. Motociklui, motoroleriui, dviračiui. Ir visi pravažiuoja, jie nuo sankryžos pirmi pajuda, visiems saugu ramu, eismas juda greičiau“, – pastebi vairuotojas.

Pasak Pauliaus Sviklo, eismo saugumui labai svarbi nelabai seniai atsiradusi pataisa, kad automobilis privalo aplenkti motociklą ar dviratį ne mažiau kaip 1,5 metro atstumu.

„Bet koks stipresnis vėjo gūsis yra kur kas pavojingesnis motociklui nei automobiliui. Tai tas būtent atstumo nesilaikymas, ne iš priekio ar iš galo, o būtent iš šono, yra esminis dalykas, kuris, mano manymu, kyla tik iš nežinojimo, iš nesupratimo to, kad tai yra pavojinga“, – teigia pašnekovas.

Patarimai motociklininkams prieš pradedant sezoną

Saugaus eismo specialistai akcentuoja, kad ekspertams dažniausiai būna sudėtinga nustatyti tikslią eismo įvykio priežastį: ar jį nulėmė vairuotojo klaida, ar motociklo techninė būklė. Vis dėlto siekiant išvengti nelaimės kelyje vienas svarbiausių dalykų yra techniškai tvarkinga transporto priemonė. Padangos, važiuoklė ir motociklininko apranga yra tai, ką prieš sezoną vairuotojas privalo pasitikrinti pirmiausia.

Renkantis padangas reikėtų atsižvelgti į šiuos aspektus:

  • Į dydį. Rekomenduojama rinktis gamintojo numatyto dydžio padangas su tinkamais apkrovos ir greičio indeksais.
  • Į kilometražą. Įvertinkite, kiek per sezoną nuvažiuojate motociklu. Jeigu ruošiatės keliauti, rinkitės kietesnio gumos mišinio padangas.
  • Į meteorologines sąlygas. Jei dažniau važiuojate mieste, esant geroms oro sąlygoms (vengiant lietaus), vertėtų rinktis minkštesnio gumos mišinio padangas su retesniu protektoriaus raštu.
  • Į važiavimo stilių. Klaidinga manyti, jog pasirinkę pačias minkščiausias sportines padangas kelyje turėsite maksimalų sukibimą ir būsite saugūs.
  • Visais be išimties atvejais rekomenduojama eksploatuoti ne senesnes nei penkerių metų padangas.
  • Motociklo suvaldymui didelę įtaką turi padangų slėgis. Jį tikrinti reikia ne tik prieš prasidedant sezonui, bet bent kartą per savaitę.

Motociklo stabilumui ypač didelės įtakos turi važiuoklės techninė būklė. Būtina apžiūrėti motociklo rėmą, ar jame nėra korozijos židinių, įskilimų.

Pasitikrinkite, ar veikia motociklo žibintai, posūkių, stabdžių signalai, numerių apšvietimo lemputė.

Prieš važiuodami taip pat patikrinkite, kaip veikia stabdžių sistema. Įsitikinkite, jog stabdžių skysčio rezervuaruose stabdžių skysčio kiekis atitinka normą.

Pasitikrinkite, ar motociklo grandinė nėra per laisva.

Kelių eismo taisyklėse iš motociklo vairuotojo reikalaujama dėvėti tik apsauginį šalmą, tačiau didesnį saugumą garantuos visa motociklininko ekipuotė.

Skirtingi gamintojai savo produkcijai suteikia skirtingą rekomenduojamą naudojimo laiką, tačiau įprastai nė karto nedužusį šalmą reiktų keisti kas 5 metus, striukę – kas 7 metus. Pirštinės ir batai yra tinkami naudoti apytiksliai 4 metus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.