Atskleidė, kodėl motociklininkai spūstyje važiuoja tarp automobilių: pasirodo, tam yra rimta priežastis

Su kokiais iššūkiais susiduria kiekvienais metais gausėjanti Lietuvos motociklininkų bendruomenė? Ar motociklas yra tik žaislas, ar kasdienė transporto priemonė? Kaip tinkamai reaguoti į kitų transporto priemonių vairuotojus? Į visus šiuos klausimus atsakė motociklininkas, knygos „Baikerio knyga“ Audrius Skučas.

Ar motociklas yra tik žaislas, ar kasdienė transporto priemonė?<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Ar motociklas yra tik žaislas, ar kasdienė transporto priemonė?<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Ar motociklas yra tik žaislas, ar kasdienė transporto priemonė?<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Ar motociklas yra tik žaislas, ar kasdienė transporto priemonė?<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Ar motociklas yra tik žaislas, ar kasdienė transporto priemonė?<br>G.Bitvinsko nuotr.
Ar motociklas yra tik žaislas, ar kasdienė transporto priemonė?<br>G.Bitvinsko nuotr.
Ar motociklas yra tik žaislas, ar kasdienė transporto priemonė?<br>T.Bauro nuotr.
Ar motociklas yra tik žaislas, ar kasdienė transporto priemonė?<br>T.Bauro nuotr.
Ar motociklas yra tik žaislas, ar kasdienė transporto priemonė?<br>D.Umbraso nuotr.
Ar motociklas yra tik žaislas, ar kasdienė transporto priemonė?<br>D.Umbraso nuotr.
Ar motociklas yra tik žaislas, ar kasdienė transporto priemonė?<br>D.Umbraso nuotr.
Ar motociklas yra tik žaislas, ar kasdienė transporto priemonė?<br>D.Umbraso nuotr.
Ar motociklas yra tik žaislas, ar kasdienė transporto priemonė?<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ar motociklas yra tik žaislas, ar kasdienė transporto priemonė?<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ar motociklas yra tik žaislas, ar kasdienė transporto priemonė?<br>T.Bauro nuotr.
Ar motociklas yra tik žaislas, ar kasdienė transporto priemonė?<br>T.Bauro nuotr.
Ar motociklas yra tik žaislas, ar kasdienė transporto priemonė?<br>D.Umbraso nuotr.
Ar motociklas yra tik žaislas, ar kasdienė transporto priemonė?<br>D.Umbraso nuotr.
Ar motociklas yra tik žaislas, ar kasdienė transporto priemonė?<br>M.Patašiaus nuotr.
Ar motociklas yra tik žaislas, ar kasdienė transporto priemonė?<br>M.Patašiaus nuotr.
Ar motociklas yra tik žaislas, ar kasdienė transporto priemonė?<br>D.Umbraso nuotr.
Ar motociklas yra tik žaislas, ar kasdienė transporto priemonė?<br>D.Umbraso nuotr.
Ar motociklas yra tik žaislas, ar kasdienė transporto priemonė?<br>M.Patašiaus nuotr.
Ar motociklas yra tik žaislas, ar kasdienė transporto priemonė?<br>M.Patašiaus nuotr.
Ar motociklas yra tik žaislas, ar kasdienė transporto priemonė?<br>kiti
Ar motociklas yra tik žaislas, ar kasdienė transporto priemonė?<br>kiti
Daugiau nuotraukų (13)

„Žinių radijas“

May 4, 2021, 11:20 AM

– Papasakokite apie motociklininkus, baikerius ir jų gyvenimą.

– Jei nagrinėjame tarptautinę literatūrą, žodis baikeris yra vertimas iš anglų kalbos. Tai yra žmonių grupė, kuri gyvena su motociklu, kelionės idėja, dalyvauja klubų veiklose bei daug važiuoja. Aš buvau išvedęs tokią paralelę, kad piliečiai esame visi, bet ne visi – patriotai. Motociklininkas patriotas yra baikeris.

– Ar įmanoma kitiems eismo dalyviams atskirti tikrą baikerį nuo netikro baikerio?

– Viskas priklauso nuo žmogaus. Baikeris dažniausiai dalyvauja klubinėje veikloje, dėvi savo klubo aprangą. Iš to galima būtų atpažinti, kad šis žmogus yra daugiau važiuojantis ir dalyvaujantis motociklų gyvenime negu tas, kuris šeštadieniais važiuoja pas močiutę į kaimą arba išgerti kavos su draugais į senamiesčio kavinę. Vairavimo kultūra yra kiekvieno žmogaus asmeninis dalykas.

Mitai bei legendos apie baikerius, kokie jie yra pašėlę bei mėgstantys ekstremalias situacijas, – keičiasi. Tas užsiėmimas tampa solidžių ir pagarbių žmonių, suprantančių savo, kaip eismo dalyvio, vietą bei nekeliančių pavojaus sau ir kitiems.

Baikerių apranga yra jų stilius, gyvenimo filosofijos dalis bei išskirtinumas. Kiekvienas baikeris, atstovaujantis savo klubą, nori išsiskirti. Taip pat svarbus saugumas. Manau, kad baikerių, kurie rimtai važiuoja ir supranta riziką, nepamatysite su šlepetėmis ir trumpomis kelnėmis.

– Ką reikia daryti, norint sėsti ant motociklo bei kaip patekti į tam tikrą komandą?

– Norint važiuoti motociklu, pirmiausia reikia suprasti, kad tai važiavimas ne automobilyje prisisegus saugos diržą. Tai gerokai pavojingesnis užsiėmimas ir tam reikia rimtai ruoštis. Aš esu praėjęs kelis etapus: nuo gatvės chuligano iki to, kuo esu dabar. Praėjęs visus tuos etapus, supratau, ko reikėtų vengti ir ko reikėtų mokytis iš karto.

Nereikėtų bijoti pavažiavus vienus ar kitus metus, išlaikius vairavimo teises, suprasti, kad tas pomėgis nėra toks didelis. Pavyzdžiui, kaip man žvejyba. Aš mėgstu žvejoti, tačiau savo laisvalaikio neleidžiu su meškere. Norint tapti baikeriu, reikėtų turėti norą bei apsisprendimą: dėl ko nori ir ką žadi duoti organizacijai ar klubui. Be kita ko, svarbu sugebėti vairuoti.

Baikerizmas yra socialinė bendravimo rūšis ir dažniausiai baikeriai keliauja grupėse. Reikėtų apsispręsti: su kuo noriu, dėl ko noriu važiuoti bei ar turėčiau laiko šiai veiklai. Jei nieko nepažįstate, reikėtų atvykti į baikerių organizuojamas šventes, kur galima pamatyti įvairius klubus, jų bendravimo manieras, būdus, tikslus ir filosofiją.

– Ką reikėtų žinoti motociklininkams sėdant prie vairo ir į ką reikia atkreipti dėmesį automobilių vairuotojams?

– Kiekvienais metais, kovo ar balandžio mėnesį, motociklininkai išvažiuoja į kelius. Ši situacija per pusmetį automobilių vairuotojams pasimiršta. Dalis automobilio vairuotojų nežiūri į galinį veidrodėlį. Vairuotojams, važiuojantiems dviem ratais, reikėtų suprasti, jog ne bendrasis eismas turi prie jų prisitaikyti, o jie prie jo. Važiuoti ir vairuoti motociklą yra du skirtingi dalykai. Daug kas mano, jog jei turi A kategorijos teises, tai yra puikūs vairuotojai bei moka važiuoti. Pažįstu vyrų, kurie sėdi daugiau nei 20 metų už motociklo vairo ir turi ydingą motociklininko filosofiją.

Reikėtų žinoti trijų žodžių taisyklę: ieškok, prognozuok ir veik. Taip pat, kad atsisėdęs ant motociklo tampi nematomu. Nemažai avarijų patiriame, nes motociklininkai užsižiūri ilgiau nei 2 sekundes į dalykus, kurie neturi reikšmės jų saugumui arba mojuoja praeiviams. Svarbu, jog kiekvienas motociklininkas pavasarį atnaujintų savo įgūdžius.

– Ar motociklininkų važiavimas aikštelėse nebus traktuojamas kaip chuliganiškas elgesys?

– Ne, nieko bendro tai neturi su chuliganišku vairavimu. Aišku, nereikėtų treniruotis prekybos centro aikštelėje, kur stovi automobiliai ir yra didelis pėsčiųjų judėjimas.

Lietuvoje yra nuošalių aikštelių, kur galima atlikti tam tikrus pratimus. Mažai kas iš baikerių moka važiuoti lėtai. Lėtas važiavimas yra sudėtingas, tačiau jis užtikrina galimybes atlikti tam tikrus manevrus ir tai neturi nieko bendro su chuliganišku elgesiu.

– Kaip automobilių vairuotojams reikėtų reaguoti į tam tikrą motociklininkų ​elgseną?

– Turėtų būti tarpusavio pagarba, kultūra. Automobilių vairuotojai nesupranta motociklininkų elgesio, pavyzdžiui, kodėl esant spūstyse motociklininkai važiuoja tarp automobilių. Jeigu motociklininkai stovėtų kamštyje, tai jie po 15-20 min. apsinuodytų nuo smalkių esančių ore. Įrodyta, kad apsinuodijimas mažina pastabumą bei motociklo valdymo galimybes.

Per pastaruosius metus eismo kultūra pagerėjo. Didmiesčiuose santykiai tarp motociklininkų ir automobilių vairuotojų keičiasi. Aišku, chuliganų važinėjančių su motociklais pasitaiko, bet mes juos drausminame patys, nes jie – mūsų dalis. Mes nemažai dėmesio skiriame baikerių sezono atidarymo šventėms.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.