„Tesla“ automobiliams užsidegė raudona šviesa: pradėtas tyrimas dėl autonominio režimo

Pastaruoju metu kone masiškai pasipylė įvykiai, kai „Tesla“ automobilių automatinio važiavimo režimo metu žmonės patenka į avarijas. Į tai atkreipė dėmesį ir Jungtinių Amerikos Valstijų eismo saugumo tarnybos.

Pastaruoju metu kone masiškai pasipylė įvykiai, kai „Tesla“ automobilių automatinio važiavimo režimo metu žmonės patenka į avarijas.<br>www.unsplash.com nuotr.
Pastaruoju metu kone masiškai pasipylė įvykiai, kai „Tesla“ automobilių automatinio važiavimo režimo metu žmonės patenka į avarijas.<br>www.unsplash.com nuotr.
Pastaruoju metu kone masiškai pasipylė įvykiai, kai „Tesla“ automobilių automatinio važiavimo režimo metu žmonės patenka į avarijas.<br>www.unsplash.com nuotr.
Pastaruoju metu kone masiškai pasipylė įvykiai, kai „Tesla“ automobilių automatinio važiavimo režimo metu žmonės patenka į avarijas.<br>www.unsplash.com nuotr.
Pastaruoju metu kone masiškai pasipylė įvykiai, kai „Tesla“ automobilių automatinio važiavimo režimo metu žmonės patenka į avarijas.<br>www.unsplash.com nuotr.
Pastaruoju metu kone masiškai pasipylė įvykiai, kai „Tesla“ automobilių automatinio važiavimo režimo metu žmonės patenka į avarijas.<br>www.unsplash.com nuotr.
Pastaruoju metu kone masiškai pasipylė įvykiai, kai „Tesla“ automobilių automatinio važiavimo režimo metu žmonės patenka į avarijas.<br>www.unsplash.com nuotr.
Pastaruoju metu kone masiškai pasipylė įvykiai, kai „Tesla“ automobilių automatinio važiavimo režimo metu žmonės patenka į avarijas.<br>www.unsplash.com nuotr.
Pastaruoju metu kone masiškai pasipylė įvykiai, kai „Tesla“ automobilių automatinio važiavimo režimo metu žmonės patenka į avarijas.<br>www.unsplash.com nuotr.
Pastaruoju metu kone masiškai pasipylė įvykiai, kai „Tesla“ automobilių automatinio važiavimo režimo metu žmonės patenka į avarijas.<br>www.unsplash.com nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Sep 3, 2021, 10:25 AM

„Tesla“ savo pirkėjams dar 2014 m. pradėjo siūlyti autopiloto funkciją, kuri gali pilnai perimti važiavimo funkcijas iš vairuotojo. Tačiau jau 2016 m. įvyko pirmoji oficialiai užregistruota mirtina avarija, kai toks automobilis važiavo autonominiu režimu.

Tada „Tesla Model S“ rėžėsi pilnu greičiu į per kelią važiuojantį vilkiką. Po trejų metų lygiai tokioje pat situacijoje žuvo „Model 3“ vairuotojas.

Kaip rašo „The Detroit News“, šiuo metu JAV eismo saugumo tarnybai „NHTSA“ yra žinomos 25 avarijos, kuriose žuvo 10 žmonių. Visos jos įvyko, kai „Tesla“ automobiliai važiavo autonominiu režimu.

Iki šiol į tokius įvykius Amerikos saugumo agentūra žiūrėjo pro pirštus. Be to, įstatyminė bazė nėra tobula dėl autonominio vairavimo įteisinimo. Tačiau dabar „pajudėjo ledai“. „NHTSA“ paskelbė, kad pradeda tyrimą dėl „Tesla“ modeliuose įrengto autonominio režimo tyrimo ir jo veikimo tikslumo.

Bus tiriamos sistemos, kurios šiuo metu veikia beveik 1 mln. parduotų „Model“ S, X, 3 ir Y automobiliuose. Tai yra visi „Tesla“ automobiliai, kurie buvo parduoti Amerikos teritorijoje nuo pat 2014 metų, kai tokios sistemos buvo pradėtos diegti į šiuos automobilius.

Įdomu tai, kad tarnybos ėmėsi tyrimo tik tų atvejų, kai į avarijas su „Tesla“ pakliuvo specialiosios tarnybos – policija, gelbėtojai ir panašiai. Per tuos metus tokių incidentų buvo užfiksuota 11.

Jų metu sužeista 17 žmonių ir vienas žuvo. Skaudžiausias incidentas įvyko prieš dvejus metus, kai „Model 3“ rėžėsi į šalikelėje stovintį su įjungtais žiburėliais policijos automobilį.

Šio tyrimo metu, kuris, tikėtina, vyks mažiausiai metus, bus nustatytos taisyklės, kada galima ir kada negalima naudotis autopiloto funkcija su autonominiu režimu. Be to, bus nustatyta vairuotojo kontrolė – kada ir kokiose ribose yra būtent jo atsakomybė už pasekmes, todėl ši byla ir tyrimas yra itin atidžiai stebimi viso pasaulio žiniasklaidos.

„NHTSA“ saugaus eismo tarnyba gali labai aiškiai reglamentuoti autopiloto funkcijas arba, pavyzdžiui, liepti „Tesla“ šią sistemą keisti, tobulinti. Tai gali tapti pretekstu tokių autonominių sistemų reglamentavimui visame pasaulyje.

Praėjusių metų spalį „Tesla“ masiškai pradėjo bandyti „Full Self Driving“ programą. Tai visiškai autonominė sistema, kuriai nebūtinas vairuotojo įsikišimas viso maršruto metu.

Tai galėtų būti aukščiausio lygio autonominė sistema, tačiau dėl įstatymų ir atsakomybių už tokį autonomiškai važiuojantį automobilį atsakingas ne jo gamintojas, o vairuotojas. Kol kas nei Amerikoje, nei Europoje nėra įstatymų ir reglamentų, kurie leistų vairuotojui atsipalaiduoti įjungus autonominį režimą – jis yra atsakingas už pasekmes.

Praeitais metais Europos eismo saugumo agentūra „Euro NCAP“ sukritikavo „Tesla Model 3“ automobilį. Jį testavo kartu su kitais modeliais eismo saugumo sistemų bandymuose ir ekspertai konstatavo, kad automobilis, aktyvavus jame autonominę funkciją, netinkamai reaguoja į vairuotojo komandas.

Pavyzdžiui, vairuotojas pastebi netikėtai atsiradusią kliūtį ir nori staiga pakoreguoti važiavimo kryptį, tačiau automobilis tam priešinasi.

Nepaisant kritikos ir pradėtų tyrimų, „Tesla“ vis tiek pilna apimtimi toliau tobulina savo autonominę sistemą. Gegužę paskelbta, kad „Tesla“ toliau tobulina naujausią „FSD“ funkciją ir visiškai atsisako radarų savo autonominėse sistemose.

Vietoj jų amerikiečiai naudos tik įvairias vaizdo kameras ir neuroninius algoritmus, kurie atpažįsta objektus iš vaizdo analizės.

Viso šio proceso metu pasigirdo ir dar viena labai nemaloni naujiena kompanijai. Pirmadienį, Didžiojoje Britanijoje, Sasekso policija pranešė, kad moters vairuojama, kaip įtariama, su aktyvuota autopiloto funkcija važiavusi „Tesla Model 3“ rėžėsi į vaikų būrelį mokyklos stovėjimo aikštelėje.

Po šio incidento šeši vaikai ir vienas suaugęs buvo išgabenti į ligoninę su įvairaus sudėtingumo traumomis, rašo „The Telegraph“. Automobilį vairavo 47 metų moteris, kuri nenukentėjo. Tačiau britų policija kol kas prašo nespekuliuoti, nes įvykis vis dar tiriamas.

Galbūt „Tesla“ ir nevažiavo su autopiloto funkcija, tai dar turi nustatyti tyrėjai. Šiuolaikiniai automobiliai pamatę kliūtį, bet kokiu atveju pradeda staigiai stabdyti. Nesvarbu, įjungta autopiloto funkcija, ar ne.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
REPORTERIS: G. Nausėda Seimo komisijos reikalauja įrodymų