Trys Kauno gatvės kasmet patenka į juodąjį sąrašą, tačiau eismo specialistai didelių pokyčių pažadėti negali

Didžiausia tikimybė Kaune patekti į eismo įvykį – Taikos ir Savanorių prospektuose, taip pat Islandijos plente. Specialistų tokia žinia nenustebino, tačiau kai kurie pokyčiai turėtų pagerinti situaciją.

Muravos sankryžoje eismas vyksta pagal gana sudėtingą schemą ir vairuotojams kartais kyla sunkumą ją sėkmingai įveikti.<br>M.Patašiaus nuotr.
Muravos sankryžoje eismas vyksta pagal gana sudėtingą schemą ir vairuotojams kartais kyla sunkumą ją sėkmingai įveikti.<br>M.Patašiaus nuotr.
Muravos sankryžoje eismas vyksta pagal gana sudėtingą schemą ir vairuotojams kartais kyla sunkumą ją sėkmingai įveikti.<br>M.Patašiaus nuotr.
Muravos sankryžoje eismas vyksta pagal gana sudėtingą schemą ir vairuotojams kartais kyla sunkumą ją sėkmingai įveikti.<br>M.Patašiaus nuotr.
Muravos sankryžoje eismas vyksta pagal gana sudėtingą schemą ir vairuotojams kartais kyla sunkumą ją sėkmingai įveikti.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Muravos sankryžoje eismas vyksta pagal gana sudėtingą schemą ir vairuotojams kartais kyla sunkumą ją sėkmingai įveikti.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Muravos sankryžoje eismas vyksta pagal gana sudėtingą schemą ir vairuotojams kartais kyla sunkumą ją sėkmingai įveikti.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Muravos sankryžoje eismas vyksta pagal gana sudėtingą schemą ir vairuotojams kartais kyla sunkumą ją sėkmingai įveikti.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Didžiausia tikimybė Kaune patekti į eismo įvykį – Taikos ir Savanorių prospektuose, taip pat Islandijos plente.<br>M.Patašiaus nuotr.
Didžiausia tikimybė Kaune patekti į eismo įvykį – Taikos ir Savanorių prospektuose, taip pat Islandijos plente.<br>M.Patašiaus nuotr.
Didžiausia tikimybė Kaune patekti į eismo įvykį – Taikos ir Savanorių prospektuose, taip pat Islandijos plente.<br>M.Patašiaus nuotr.
Didžiausia tikimybė Kaune patekti į eismo įvykį – Taikos ir Savanorių prospektuose, taip pat Islandijos plente.<br>M.Patašiaus nuotr.
Didžiausia tikimybė Kaune patekti į eismo įvykį – Taikos ir Savanorių prospektuose, taip pat Islandijos plente.<br>P.Mantauto nuotr.
Didžiausia tikimybė Kaune patekti į eismo įvykį – Taikos ir Savanorių prospektuose, taip pat Islandijos plente.<br>P.Mantauto nuotr.
Didžiausia tikimybė Kaune patekti į eismo įvykį – Taikos ir Savanorių prospektuose, taip pat Islandijos plente.<br>M.Patašiaus nuotr.
Didžiausia tikimybė Kaune patekti į eismo įvykį – Taikos ir Savanorių prospektuose, taip pat Islandijos plente.<br>M.Patašiaus nuotr.
Didžiausia tikimybė Kaune patekti į eismo įvykį – Taikos ir Savanorių prospektuose, taip pat Islandijos plente.<br>P.Mantauto nuotr.
Didžiausia tikimybė Kaune patekti į eismo įvykį – Taikos ir Savanorių prospektuose, taip pat Islandijos plente.<br>P.Mantauto nuotr.
Didžiausia tikimybė Kaune patekti į eismo įvykį – Taikos ir Savanorių prospektuose, taip pat Islandijos plente.<br>P.Mantauto nuotr.
Didžiausia tikimybė Kaune patekti į eismo įvykį – Taikos ir Savanorių prospektuose, taip pat Islandijos plente.<br>P.Mantauto nuotr.
Didžiausia tikimybė Kaune patekti į eismo įvykį – Taikos ir Savanorių prospektuose, taip pat Islandijos plente.<br>M.Patašiaus nuotr.
Didžiausia tikimybė Kaune patekti į eismo įvykį – Taikos ir Savanorių prospektuose, taip pat Islandijos plente.<br>M.Patašiaus nuotr.
Didžiausia tikimybė Kaune patekti į eismo įvykį – Taikos ir Savanorių prospektuose, taip pat Islandijos plente.<br>M.Patašiaus nuotr.
Didžiausia tikimybė Kaune patekti į eismo įvykį – Taikos ir Savanorių prospektuose, taip pat Islandijos plente.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (12)

Lrytas.lt

Oct 12, 2021, 9:45 AM, atnaujinta Oct 12, 2021, 9:47 AM

Didžiuosiuose šalies miestuose, kur itin intensyvus automobilių srautas ir didelė gyventojų koncentracija, tikimybė nutikti eismo įvykiui yra didžiausia – tokia išvada pateikta draudimo bendrovės BTA specialistų atliktame tyrime.

Vis dėlto šiais metais eismo įvykiai kur kas dažniau fiksuoti šalies kurortuose bei turistų pamėgtuose regionuose – Neringoje, Birštone.

„Avaringumui didžiausios įtakos turi eismo intensyvumas, kelio remonto darbai, blogos oro sąlygos. Šiemet, palyginę duomenis su praėjusių metų, pastebėjome ir naują tendenciją – vietinio turizmo įtaką eismo įvykių dažniui“, – kalbėjo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Gatvių sąrašas nekinta

Norėdami išsiaiškinti avaringumo tendencijas šalies gatvėse ir keliuose, draudimo ekspertai sudarė trejų pastarųjų metų avaringiausių kelių bei gatvių sąrašus.

Avaringiausiomis kasmet tapdavo Vilniaus Savanorių prospektas ir Ukmergės gatvė, Kauno Savanorių prospektas, Klaipėdos Taikos prospektas bei Šilutės plentas.

Pagal eismo įvykių skaičių Lietuvoje 2018–2020 metais pirmavo Vilniaus Savanorių prospektas – jame draudimo bendrovė eismo įvykius fiksavo bene kasdien, per trejus metus – 937-is.

Toliau rikiuojasi Klaipėdos Taikos prospektas (806 įvykiai), Vilniaus Ukmergės gatvė (744), Kauno Savanorių prospektas (708). Dešimtuke taip pat atsidūrė Kauno Taikos prospektas (559) – jam atiteko 7-oji vieta.

„Vietose, kuriose yra didesni automobilių srautai, didesnė ir eismo įvykio tikimybė, tad avaringiausios vietos keletą metų iš eilės išlieka tos pačios. Jose fiksuojami įvykiai dažniausiai smulkūs, tačiau ir jų būtų galima išvengti laikantis paprastos taisyklės – vairuojant visą dėmesį skirti tik vairavimui“, – patarė draudimo ekspertas.

Jo teigimu, kita svarbi ypatybė yra prieš daug metų suplanuotas ir nepaisant avaringumo bei statistikos nekeičiamas eismo organizavimas.

Už eismo saugumo užtikrinimą atsakingos institucijos galėtų inicijuoti sankryžų pertvarkymą, pėsčiųjų perėjų perkėlimą ar įrengimą, atlikti kitus pakeitimus, kurie pasikeitus transporto priemonių ir kitų eismo dalyvių srautams tapo nebeaktualūs.

Netrukus tikisi pokyčių

Pasak Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo Martyno Matusevičiaus, Taikos ir Savanorių prospektai yra vienos ilgiausių susisiekimo arterijų mieste, todėl natūralu, kad jose yra didžiausia tikimybė eismo įvykiams nutikti.

„Šiose vietose permainų jau imtasi – Taikos prospekte atliktas kapitalinis remontas. 9 kilometrų atkarpoje atnaujinta važiuojamoji dalis, šaligatviai ir dviračių takai. Patogesnis susisiekimas neabejotinai turėtų sumažinti eismo įvykių skaičių“, – įsitikinęs savivaldybės atstovas.

Savanorių prospekto sankryžose situaciją stebi Eismo valdymo centro specialistai, kurie, esant būtinybei, gali reguliuoti šviesoforų darbą.

Įvažiavimuose į Savanorių prospektą buvo panaikinti kairiniai posūkiai, ir toks sprendimas sumažino skaudžių eismo įvykių tikimybę. Kai kuriose sankryžose įrengti vadinamieji geltonieji koriai, ant kurių transporto priemonėms sustoti yra draudžiama.

„Nors abiejose atkarpose imamasi visų galimų priemonių eismo saugumui užtikrinti, patys vairuotojai kelyje taip pat turėtų išlikti dėmesingi“, – mano M.Matusevičius.

Sunkumai greitai nesibaigs

Pasak tyrimo autorių, iš užmiesčio kelių daugiausia eismo įvykių nutinka kelyje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda – pernai čia fiksuota 414 atvejų.

Itin daug jų įvyko per Kauną einančioje kelio atkarpoje, Islandijos plente.

A.Žiukelio nuomone, tam įtakos galėjo turėti ir vykdomi kelio remonto darbai, ir itin intensyvus eismas šiame ruože, kur kertasi net keletas svarbių automobilių eismo arterijų.

Islandijos plente nuolat susidaro transporto spūstys, o įvykus eismo nelaimei jos žaibiškai pailgėja kelis kartus.

Automobilių srautas ties Islandijos plento ir kelio „Via Baltica“ sankirta yra išskirtinis ne tik Lietuvoje, bet visose Baltijos šalyse. Panašūs srautai fiksuojami tik Varšuvoje (Lenkija) ir Rygos aplinkkelyje (Latvija).

Pro Kauną važiuojantiems vairuotojams teks pakentėti dar mažiausiai porą metų, kol kelias bus išplatintas ir pastatytas naujas tiltas per Nerį.

Automobilių srautas – tikrai įspūdingas

Vigintas Lukošius

Kauno kelių policijos valdybos viršininkas

„Tiek Savanorių, tiek Taikos prospekte neliko rimtų eismo organizavimo problemų, o įvykių skaičių lemia itin didelis transporto priemonių srautas. Kita vertus, dažniausiai tai būna nedideli susidūrimai, kurių metu žmonės nenukenčia.

Savanorių ir Taikos prospektų sankryža buvo viena daugiausia rūpesčių mieste keliančių vietų, tačiau atlikus rekonstrukciją ir pakeitus šviesoforus pavyko pasiekti reikšmingų pokyčių.

Dar vienas Savanorių prospekto ypatumas – prie pagrindinio įvažiavimo į Kauną esanti Muravos sankryža, kurioje eismas vyksta pagal gana sudėtingą schemą ir vairuotojams kartais kyla sunkumą ją sėkmingai įveikti.

Islandijos plentas taip pat yra ilgas, jame gausu išvažiavimų, sankryžų. Automobilių srautas visoje atkarpoje labai didelis, o judėjimą dar apsunkina rekonstrukcijos darbai.“

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.