Miesto centre išmanieji šviesoforai sujaukė eismą: kai kuriems vairuotojams kelias namo prailgsta nesuvokiamai ilgai

Panevėžyje pradėjo veikti naujos kartos šviesoforai. Jau pajungti šviesoforai miesto centre, bet jų veikimo principas ne itin patinka vairuotojams.

Panevėžyje pradėjo veikti naujos kartos šviesoforai. Jau pajungti šviesoforai miesto centre, bet jų veikimo principas ne itin patinka vairuotojams.<br>www.jp.lt nuotr.
Panevėžyje pradėjo veikti naujos kartos šviesoforai. Jau pajungti šviesoforai miesto centre, bet jų veikimo principas ne itin patinka vairuotojams.<br>www.jp.lt nuotr.
Panevėžyje pradėjo veikti naujos kartos šviesoforai. Jau pajungti šviesoforai miesto centre, bet jų veikimo principas ne itin patinka vairuotojams.<br>www.jp.lt nuotr.
Panevėžyje pradėjo veikti naujos kartos šviesoforai. Jau pajungti šviesoforai miesto centre, bet jų veikimo principas ne itin patinka vairuotojams.<br>www.jp.lt nuotr.
Panevėžyje pradėjo veikti naujos kartos šviesoforai. Jau pajungti šviesoforai miesto centre, bet jų veikimo principas ne itin patinka vairuotojams.<br>www.jp.lt nuotr.
Panevėžyje pradėjo veikti naujos kartos šviesoforai. Jau pajungti šviesoforai miesto centre, bet jų veikimo principas ne itin patinka vairuotojams.<br>www.jp.lt nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Raimonda Mikučionytė, www.jp.lt

2021-12-19 11:12

Piko valandomis, važiuojant Panevėžio centrinėmis gatvėmis, būtina apsišarvuoti kantrybe, nes kelionė į namus, veikiant naujos kartos šviesoforams, užsitęsia iki keletą valandų.

Eismo reguliavimas papiktino

Panevėžio miesto tarybos narys Mantas Leliukas, vos pradėjus veikti šviesoforams, pasipiktino tokiu eismo reguliavimu ir jį pavadino eiliniu cirku.

„Cirkas su eismo reguliavimu Panevėžio mieste. Daug klausimų kyla. Prieš mėnesį buvo padaryta nesąmonė su eismo reguliavimu Vilniaus-J. Basanavičiaus gatvių sankryžoje, kur atsirado kelio ženklas leidžiantis sukti į kairę. Ten su problema bus susitvarkyta – ateityje atsiras trečia juosta.

Tai dabar ta pati situacija kartojasi vos už 500 metrų kitoje sankryžoje – Vilniaus-Ramygalos gatvių, o ten, sukant į kairę, nėra trečios judėjimo juostos – gatvė per siaura. Manau, kad Panevėžio valdžiai patinka nervinti žmones ir visuomenę prieš šventes. Tokios nekompetencijos nesu matęs seniai. Kai įjungė tuos nesąmoningus šviesoforus, Klaipėdos gatve geriau net nevažiuoti iš centro“, – piktinosi M. Leliukas.

Neįvertino situacijos

Pasak jo, prasidėjus išmaniųjų šviesoforų bumui, neįvertintas jų veiklos ypatumai.

„Mano galva, šviesoforai į gatves buvo sukišti aklai ir neįvertinta, ar toje vietoje jų reikia. Esą, buvo prisidengta saugumo reikalavimais. Sprendžiant šviesoforų įrengimo vietas, reikėjo pasitelkti daugiau kompetentingų žmonių.

Toks žmogus galėjo būti ir bendrovės „Panevėžio autobusų parkas“ vadovas. Juolab kad sulaukiau skambučių iš maršrutinių autobusų vairuotojų, kurie piko valandomis negali važiuoti pagal grafiką. Būtina spręsti problemas nieko nelaukiant“, – teigė M. Leliukas ir sakė, kad kamščiai miesto centrinėse gatvėse susiformuoja jau nuo 16 val. ir tęsiasi iki 18 val.

Sprendimus keiksnoja

Tarybos narys M. Leliukas mano, kad pagrindinėse Panevėžio miesto gatvių arterijose šviesoforus vertėjo įrenginėti atsakingiau.

„Centrinėmis miesto gatvėmis važiuoti tenka bene visiems, nes iš darbo vietų reikia važiuoti į miegamuosius rajonus. Todėl nesuprantu, ką daro Eismo saugumo komisija, kuri priima neapgalvotus sprendimus, o tuos sprendinius panevėžiečiai keiksnoja.

Tegul komisijos nariai, priimdami sprendimus, ant popieriaus nusibraižo eismo valdymo schemas, kaip tai buvo sovietmečiu, ir tuomet judėjimas Panevėžio gatvėmis būtų kitoks. Buvo galima išmaniuosius šviesoforus išbandyti ne piko valandomis, o kai automobilių srautai patys mažiausi, bet taip nebuvo padaryta“, – kalbėjo M. Leliukas.

Judėjimas stringa

Tuo tarpu bendrovės „Panevėžio autobusų parkas“ generalinis direktorius Arnoldas Gražys sakė, kad bet kuris vairuotojas, ne tik jo vadovaujamos įmonės, pasakytų, kad piko valandomis per centrinę Panevėžio miesto dalį geriau nevažiuoti.

„Žinoma, lengvojo automobilio vairuotojui nereikia judėti pagal nustatytą grafiką, o maršrutinio autobuso vairuotojas piko valandomis jau nebetelpa į grafikus. Įjungus išmaniuosius šviesoforus, eismo pralaidumas piko valandomis labai sumažėjo, bet, kaip aiškinama, tuomet padidėjo eismo saugumas.

Tačiau autobuso keleiviui sudėtinga paaiškinti, kodėl autobusas piko valandomis važiuoja lėčiau ir atsilieka nuo grafiko“, – aiškino A. Gražys, bet pripažino, kad vairuotojams teks prisitaikyti prie naujų eismo sąlygų, pradėjus veikti naujos laidos šviesoforams.

Autobusų judėjimo grafikus peržiūrės

Pasak jo, teks peržiūrėti maršrutinių autobusų judėjimo grafikus piko valandomis.

„Dabar tai daroma, nes imami GPS duomenys ir stebima, kaip Panevėžio gatvėmis piko valandomis važiuoja maršrutiniai autobusai. Juolab kad vėlavimai spūsčių valandomis nemaži. Beje, Darnaus judumo plane yra numatyti pasikeitimai, kaip automobiliai turi važiuoti miesto gatvėmis.

Ypatingai reikia peržiūrėti autobusų judėjimus gatvėse, nes ne visada autobusas gali išsisukti sankryžose nepažeisdamas eismo taisyklių. Būtų labai patogu, jei gatvėse atsirastų specialios eismo juostis autobusams, kaip yra sostinėje“, – mano įmonės vadovas A. Gražys ir sako, kad šiuo metu chaoso miesto gatvėse yra.

Situacija keisis

Panevėžio miesto savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas Dalius Vadluga naujienų portalui JP aiškino, kad eismo sąlygos miesto centrinėmis, pradėjus veikti išmaniems šviesoforams, dar turėtų keistis.

„Dar nėra visiškai įjungti išmanieji šviesoforai, o, kai jie bus sukoordinuoti „žalios bangos“ principu, tuomet eismas centrinėmis miesto gatvėmis bus kitoks. Darbų rangovas UAB „Maniga“ baigs darbus ir tuomet galėsime spręsti, ar išmanieji šviesoforai pasiteisino. Pasiekė informacija, kad sudėtinga pravažiuoti centrinėmis Panevėžio gatvėmis, kuriose eismą reguliuoja išmanieji šviesoforai.

Tiesiog reikia kantriai palaukti, kol šviesoforai pradės veikti kaip priklauso. Kita vertus, per miesto centrą niekada nebuvo lengva pravažiuoti piko valandomis. Manau, kad žmonėms pasipiktinimą kelia nauji šviesoforai, kurių veikimo principas kitoks“, – mano D. Vadluga.

Siūlo kantriai palaukti

Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas D. Vadluga pripažino, kad eismas miesto centrinėmis gatvėmis sulėtėjo.

„Įsijungus naujos kartos šviesoforams, eismo ciklas sulėtėjo ir piko valandomis tenka pastovėti ilgiau nei anksčiau. Atsirado ilgesnės eilės, nes atsirado naujas ciklas – posūkis į kairę. Tiesiog reikia nestoti į tą eismo juostą, nes tuomet teks prastovėti ilgiau. Kita vertus, dabar saugiau jaučiasi pėstieji, o vairuotojams siūlau apsišarvuoti kantrybe, kol bus baigti reguliuoti išmanieji šviesoforai“, – aiškino D. Vadluga.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.