KET pokyčius labiau pajus didmiesčių gyventojai: kur labiausiai keisis eismas?

Vasaros pradžioje vairuotojų vėl laukia naujovės. Nuo paskutiniųjų Kelių eismo taisyklių pakeitimų praėjo pusmetis, tad lieka tik džiaugtis, kad jos keičiasi rečiau nei metų laikai. Šį kartą pokyčius labiau pajus didmiesčių gyventojai. Tiesa, klaipėdiečiai juos išvys dar negreitai, išskyrus mirkčioti nustosiantį žalią šviesoforo signalą.

Vasaros pradžioje vairuotojų vėl laukia naujovės.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vasaros pradžioje vairuotojų vėl laukia naujovės.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vasaros pradžioje vairuotojų vėl laukia naujovės.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vasaros pradžioje vairuotojų vėl laukia naujovės.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vasaros pradžioje vairuotojų vėl laukia naujovės.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vasaros pradžioje vairuotojų vėl laukia naujovės.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vasaros pradžioje vairuotojų vėl laukia naujovės.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vasaros pradžioje vairuotojų vėl laukia naujovės.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vasaros pradžioje vairuotojų vėl laukia naujovės.<br>www.ve.lt nuotr.
Vasaros pradžioje vairuotojų vėl laukia naujovės.<br>www.ve.lt nuotr.
Vasaros pradžioje vairuotojų vėl laukia naujovės.<br>www.ve.lt nuotr.
Vasaros pradžioje vairuotojų vėl laukia naujovės.<br>www.ve.lt nuotr.
Vasaros pradžioje vairuotojų vėl laukia naujovės.<br>www.ve.lt nuotr.
Vasaros pradžioje vairuotojų vėl laukia naujovės.<br>www.ve.lt nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Darius Čiužauskas

May 19, 2022, 8:19 AM, atnaujinta May 19, 2022, 8:21 AM

Nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai įsigalios po mažiau nei trijų savaičių – birželio 1-ąją.

Jais įtvirtinamas naujas eismo organizavimo būdas. Atsiras dviračių gatvės su naujais jas žyminčiais kelio ženklais, bus sudaryta galimybė efektyviau organizuoti maršrutinio transporto eismą – išskiriamos A ir A+ eismo juostos, įteisinami atskiri šviesoforo signalai, skirti tik maršrutiniam transportui.

Dviratininkai mins saugiau

Nauji (KET) pakeitimai pasitarnaus vietose, kuriose negalima įrengti dviračių takų ar dviračių juostų.

Jose galės būti įrengtos dviračių gatvės, žymimos nauju kelio ženklu „Dviračių gatvė“.

Tai ramaus, lėto eismo ir siauros senamiesčių bei kurortų gatvės. Čia vyks mišrus motorinių ir nemotorinių transporto priemonių eismas ir galios specialūs KET reikalavimai.

Naujovėmis siekiama sudaryti kuo saugesnes sąlygas dviračių eismui ir taip spręsti dviračių infrastruktūros trūkumo klausimą.

Dviračių gatvėje bus draudžiama važiuoti didesniu kaip 30 km/val. greičiu ir lenkti transporto priemones išvažiuojant į priešpriešinę eismo juostą. Apvažiuoti tos pačios krypties eismo juosta leidžiama.

Dviratininkai galės nesilaikyti reikalavimo važiuoti viena eile ir kuo arčiau eismo juostos dešiniojo krašto.

Specialūs šviesoforai

KET pakeitimuose reglamentuoti ir atskiri, tik maršrutiniam transportui skirti šviesoforo signalai.

Tokius šviesoforus galima įrengti sankryžose, kuriose įrengta raide A pažymėta eismo juosta (pavyzdžiui, T formos sankryžose), tikslinga leisti maršrutiniam transportui įvažiuoti į sankryžą anksčiau nei likusiam transporto srautui.

Šviesoforų įrengimu turės pasirūpinti kelio savininkas. Miestuose ši našta guls ant vietos savivaldybės pečių.

S formos signalas draus maršrutinio transporto eismą, horizontalaus brūkšnio formos – draus eismą ir informuos, kad šviesoforo signalai pasikeis. Rodyklės (-ių) formos signalas leidžia maršrutinio transporto eismą nurodyta (-omis) kryptimi (-is).

Kartu įjungti S formos ir horizontalaus brūkšnio formos signalai draudžia maršrutinio transporto eismą ir informuoja, kad netrukus bus įjungtas rodyklės (-ių) formos signalas.

Teks palaukti

Pasak viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ vadovo Andriaus Samuilovo, birželio 1-osios rytą klaipėdiečiai tikrai neišvys nei dviračių gatvės, nei neįprastų šviesoforo signalų.

„Nuo birželio tikrai niekas neturėtų pasikeisti. Ir ne tik vasarą, bet ir rudenį. Tai greičiau naujovės, į kurias bus atsižvelgta vykdant jau patvirtintus projektus arba planuojant naujus“, – „Vakarų ekspresui“ sakė A. Samuilovas.

Nauji KET pakeitimai uostamiestyje siejami su baigiamu rengti kone visą miestą kirsiančios greitųjų autobusų trasos projektu, plačiau žinomu BRT pavadinimu.

„Viešajam transportui skirti šviesoforai atsiras kartu su greitųjų autobusų trasa. Ją tiesiant ir pertvarkant sankryžas.

Kol kas tai tik artimos ateities klausimas.

Kalbant apie dviračių gatvę, sprendimus taip pat lemia minėta trasa. Dviračių gatve Herkaus Manto gatvė gal ir netaps, bet jei iš jos pavyktų išgyvendinti automobilius, kurie sudaro tranzitinį eismą, atsirastų dvi atskiros juostos dviratininkams.

Todėl aš labiau viltis dėčiau, kad tai bus tik perspektyvoje, vykdant kokios tai gatvės, tinkančios pagal savo intensyvumą, rekonstrukciją ar naujos tiesimą“, – patikino A. Samuilovas.

Juostos maršrutiniam transportui Nuo vasaros bus išskirtos ir dviejų tipų tik maršrutiniam transportui skirtos eismo juostos.

Pastarosios bus žymimos raide A, kuriomis gali važiuoti tik maršrutinis transportas.

Ir simboliu A+, kuriomis, be maršrutinio transporto, galės važiuoti dviračiai, mopedai ir lengvieji keturračiai, automobiliai, pažymėti skiriamuoju ženklu „Neįgalusis“ arba neįgalių asmenų automobilių statymo kortele (vežantys neįgaliuosius).

Taip pat ir kitos transporto priemonės, kurioms suteikta tokia teisė – motociklai, lengvieji taksi automobiliai, automobiliai, kuriuose važiuoja keturi ir daugiau eismo dalyvių, elektromobiliai, jeigu eismo juosta pažymėta atitinkamais užrašais ar simboliais. Nauji kelio ženklai

Atsiras ir daugiau kelio ženklų. „Dviračių gatvė“ ir „Dviračių gatvės pabaiga“ žymima dviračių gatvės pradžia ir pabaiga.

Kelio ženklu „Motorinių dviračių eismas draudžiamas“ bus ribojamas motorinių dviračių (elektrinių paspirtukų, kurių galia iki 1 kW ir maksimalus greitis iki 25 km/h) eismas. Jis galės būti įrengtas vietose, kur to reikalauja eismo sąlygos. Pavyzdžiui, vyksta intensyvus pėsčiųjų eismas ar panašiai.

„Gyvenamųjų transporto priemonių eismas draudžiamas“ ir papildoma lentele „Gyvenamosios transporto priemonės“ sudarys galimybę riboti gyvenamųjų transporto priemonių – automobilių arba priekabų – eismą.

Atsiras ir naujas horizontalusis kelių ženklinimas.

Motociklo simboliu bus ženklinamos tos A+ eismo juostos, kuriomis leidžiama važiuoti motociklams.

Įspėjamojo kelio ženklo „Vaikai“ atvaizdu galės būti ženklinami kelio ruožai, kur važiuojamojoje dalyje gali būti vaikų – prie darželių, mokyklų, žaidimų aikštelių ir pan. „Pėsčiųjų perėja“ atvaizdu galės būti ženklinama važiuojamoji dalis, kur būtina įspėti apie artėjimą prie pėsčiųjų perėjos.

Vairuotojai nenustebs

Kad nauji KET pakeitimai pajūrio vairuotojams kardinalių permainų nežada, „Vakarų ekspresui“ patvirtino ir Klaipėdos apskrities VPK Kelių policijos tarnybos viršininkas Mindaugas Džermeika.

„Nieko kardinalaus nebus. Aišku, pasikeitimų bus, bet KET ir taip yra dinamiškos, kas pusmetį keičiamos bei koreguojamos.

Labiausiai korekcijos turėtų pasimatyti daugiau nei kilometro ilgio Taikos prospekto atkarpoje nuo „Avitelos“ iki „Akropolio“. Čia esančiose A juostose.

Planuojant dviračių gatvę, perspektyvoje galima pasikeitimai ir Herkaus Manto gatvėje. Tačiau dėl visų pakeitimų spręs kelių savininkas – Klaipėdos miesto savivaldybė. Konkrečiai, Saugaus eismo komisija“, – sakė M. Džermeika.

Žalia šviesa nemirksės

Panašu, kad nuo vasaros vairuotojų lauks tik vienas aiškiai matomas pasikeitimas.

Susisiekimo ministerija siūlo nuo birželio 1 d. atsisakyti žaliojo mirksinčio šviesoforo signalo. Kelių šviesoforų įrengimo taisyklių pakeitimą savo įsakymu turėtų patvirtinti susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Teigiama, kad net nesant transporto priemonių eismo žalias signalas dar privalo mirksėti 2–4 sekundes, dėl to didėja nereikalingas vairuotojų laukimo laikas.

Atsisakius mirksinčio signalo, automobiliams atlaisvinus sankryžą ir tai užfiksavus jutikliams, geltonas signalas gali būti įjungtas iš karto, tad greičiau žalia šviesa užsidegtų ir kitiems vairuotojams bei pėstiesiems.

Esant išimtims tokį mirksintį signalą siūloma palikti ir jo mažiausia mirksėjimo trukmė automobiliams galėtų būti 5 sekundės. Pėstiesiems mirksintis žaliasis signalas turėtų trukti ne ilgiau nei 2 sekundes.

Pasak M. Džermeikos, dėl žaliojo mirksinčio šviesoforo signalo negauta nė vieno vairuotojo skundo.

„Tai aktualu tik didmiesčiams. Vairuotojams dabartinis principas, matyt, yra priimtinas, jei niekas iki šiol nesiskundė. Kažkada žmogus su mumis pasidalino tik pastebėjimu, kad žalia ir geltona šviesos per trumpai mirksi, ir kone prašė pailginti šį ciklą.

Vyksta diskusija, ir mes stebėsime situaciją. Specialistai pasakys, kaip tai atsilieps eismo srautams, avaringumui ir kokios kyla grėsmės“, – teigė M. Džermeika.

Europoje žalias mirksintis transporto šviesoforų signalas naudojamas tik Austrijoje ir tam tikrose Rytų Europos šalyse, nepasižyminčiose aukštais eismo saugumo rodikliais.

„Vienintelis žalio mirksinčio šviesoforo signalo privalumas, kad geltono signalo įjungimas nebūna netikėtas eismo dalyviams“, – teigia Susisiekimo ministerija.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.