Vilniuje vykdyto reido rezultatai neramina – siunčia svarbią žinią tėvams

Statistika rodo, kad daugiau nei 30 proc. specialiose kėdutėse vežamų vaikų būna neteisingai prisegti ir tai lemia sunkius sužalojimus eismo įvykių metu. 2021 m. Transporto kompetencijų agentūra (TKA) atliko eismo saugos tyrimus, kurių metu tikrinta, ar tėvai teisingai veža vaikus automobiliuose, ar kėdutės atitinka vaiko amžių ir ūgį bei būna tinkamai pritvirtintos. Šis tyrimas paskatino TKA parengti ir išleisti atmintinę tėvams.

Lietuviams jau nebereikia aiškinti, kodėl vaikai turi būti vežami jiems skirtose kėdutėse. Tačiau tėvams vis dar trūksta žinių, kaip tai padaryti teisingai.<br>Pranešimo spaudai nuotr.
Lietuviams jau nebereikia aiškinti, kodėl vaikai turi būti vežami jiems skirtose kėdutėse. Tačiau tėvams vis dar trūksta žinių, kaip tai padaryti teisingai.<br>Pranešimo spaudai nuotr.
Lietuviams jau nebereikia aiškinti, kodėl vaikai turi būti vežami jiems skirtose kėdutėse. Tačiau tėvams vis dar trūksta žinių, kaip tai padaryti teisingai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Lietuviams jau nebereikia aiškinti, kodėl vaikai turi būti vežami jiems skirtose kėdutėse. Tačiau tėvams vis dar trūksta žinių, kaip tai padaryti teisingai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Lietuviams jau nebereikia aiškinti, kodėl vaikai turi būti vežami jiems skirtose kėdutėse. Tačiau tėvams vis dar trūksta žinių, kaip tai padaryti teisingai.
Lietuviams jau nebereikia aiškinti, kodėl vaikai turi būti vežami jiems skirtose kėdutėse. Tačiau tėvams vis dar trūksta žinių, kaip tai padaryti teisingai.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Jun 1, 2022, 9:55 AM, atnaujinta Jun 2, 2022, 12:08 PM

2021 m. atlikto eismo saugos tyrimo duomenys atskleidė, kad 85 proc. tėvų vaikus veža specialiose automobilinėse kėdutėse, tačiau iš jų – tik 68 proc. veža teisingai, t. y. tinkamai prisegdami ir naudodami amžių bei svorį atitinkančias kėdutes.

„Atliktų tyrimų rezultatai nėra džiuginantys – daugiau nei 30 proc. specialiose kėdutėse vežamų vaikų būna neteisingai prisegti ir tai lemia sunkius sužalojimus eismo įvykių metu. Avaringumo duomenys rodo, kad eismo įvykių pasekmės naudojant specialias kėdutes – žymiai švelnesnės nei jų nenaudojant.

Įvertinus 2018–2021 m. eismo įvykių duomenis nustatyta, kad į eismo įvykį patekusių vaikų iki 12 metų, kurie nebuvo vežami specialiai jų ūgiui ir svoriui pritaikytose kėdutėse, žuvusių ir sunkiai sužeistų (t.y. patyrusių sunkius kūno sužalojimus, gydomų ligoninėje) skaičius buvo net 4 kartus didesnis nei tų vaikų, kurie į eismo įvykį pateko sėdėdami specialiai jiems pritaikytose automobilių kėdutėse“, – teigia TKA Transporto paslaugų skyriaus vadovas Evaldas Morkūnas.

Įvairios socialinės reklamos, policijos vykdomos akcijos, besikeičiantis eismo dalyvių elgesys ir didėjantis atsakomybės suvokimas duoda teigiamus rezultatus – lietuviams jau nebereikia aiškinti, kodėl vaikai turi būti vežami jiems skirtose kėdutėse. Tačiau tėvams vis dar trūksta žinių, kaip tai padaryti teisingai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
REPORTERIS: narystės ES 20-mečio proga sveikinimai iš U. von der Leyen