Po gauto egzamino įvertinimo „Regitroje“ vyras kaip reikiant supyko: „Čia didžiausias pasipinigavimas“

„Vairavimo egzaminas – neišlaikytas“, – tokio atsakymo nenori niekas. Deja, šitokių atvejų neišvengiamai pasitaiko. Telšiuose CE kategorijos egzaminą laikęs vyras jaučiasi nusivylęs „Regitra“ ir mano, kad smulkios klaidos buvo prirašytos tik tam, kad jis sugrįžtų čia vėl.

„Vairavimo egzaminas – neišlaikytas“, – tokio atsakymo nenori niekas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Vairavimo egzaminas – neišlaikytas“, – tokio atsakymo nenori niekas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Vairavimo egzaminas – neišlaikytas“, – tokio atsakymo nenori niekas.<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
„Vairavimo egzaminas – neišlaikytas“, – tokio atsakymo nenori niekas.<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
„Vairavimo egzaminas – neišlaikytas“, – tokio atsakymo nenori niekas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Vairavimo egzaminas – neišlaikytas“, – tokio atsakymo nenori niekas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Vairavimo egzaminas – neišlaikytas“, – tokio atsakymo nenori niekas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Vairavimo egzaminas – neišlaikytas“, – tokio atsakymo nenori niekas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Vairavimo egzaminas – neišlaikytas“, – tokio atsakymo nenori niekas.<br>M.Patašiaus nuotr.
„Vairavimo egzaminas – neišlaikytas“, – tokio atsakymo nenori niekas.<br>M.Patašiaus nuotr.
„Vairavimo egzaminas – neišlaikytas“, – tokio atsakymo nenori niekas.<br>M.Patašiaus nuotr.
„Vairavimo egzaminas – neišlaikytas“, – tokio atsakymo nenori niekas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

Oct 3, 2022, 5:47 PM

Valstybės įmone „Regitra“ skundžiasi ne vienas vairuotojas. Šįkart į naujienų portalą lrytas.lt kreipėsi vairuotojas Matas, kuris laikė CE kategorijos vairavimo egzaminą Telšiuose. Kaip jis tvirtina, jam papildomos kategorijos reikalingos ateičiai, nes nežinia, ko gali prireikti šiam gyvenime.

Jis šiuo metu turi A1, A2 ir B kategorijas, yra sukaupęs aštuonerius metus patirties. Be to, dirba su transporto priemonėmis turinčiomis didelius gabaritus. CE kategorijos teorijai ir vairavimo egzaminui, vairavimo mokyklai vyras išleido pusantro tūkstančio eurų. Už patį vairavimo egzaminą mokėjo 80 eurų.

Rugpjūčio 16 d. Matas iškeliavo laikyti vairavimo egzaminą, tikėdamasis įgyti papildomą kategoriją, bet egzaminuotojo atsakymas buvo: „Neišlaikyta, nes padarėte 11 klaidų.“ Jis sutinka su septyniomis pasakytomis pastabomis, bet dėl kitų yra tvirtai įsitikinęs – instruktorius tyčia prirašė smulkių klaidų, kad vyras neišlaikytų egzamino.

„Trys klaidos buvo užfiksuotos, nes esą važiavau per greitai, bet neviršijau leistino greičio. Viskas vyko važiuojant nereguliuojamoje sankryžoje, kai už 100 metrų stovėjo nukabinta automobilio priekaba. Egzaminuotojas man po egzamino tvirtino, kad turėjau šioje vietoje pristabdyti ir tik tada apvažiuoti kliūtį.

Aš važiuodamas mačiau, jog nėra kitų mašinų, pasižiūrėjau į veidrodėlius, tvarkingai persirikiavau ir apvažiavau priekabą. Man artėjant iki priekabos greitis buvo 47 km/val., o leistinas šioje vietoje – 50 km/val. Apvažiuojant priekabą greitis sumažėjo iki 41 km/val. Tai jau, mano nuomone, yra pristabdymas“, – naujienų portalui lrytas.lt pasakojo Matas.

Dar viena klaida Matui buvo užfiksuota jam važiuojant Telšiuose po viaduku, kur leistinas greitis yra 50 km/val., o jis įvažiavo į vadinamą „lanką“ 36 km/val. greičiu.

„Po egzamino man egzaminuotojas sakė, jog turėjau šioje vietoje pristabdyti dėl blogo matomumo. Egzaminuotojas galbūt matė viską prastai, nes sėdėjo nuo manęs per pusantro metro į dešinę pusę.

Bet aš, sėdėdamas kairėje pusėje, mačiau viską puikiai ir man tas greitis buvo tinkamas. Net nesudrebėjo mano rankos, kai įvažiavau į posūkį. Man egzaminuotojas įrašė tris klaidas, nes čia važiavau tris kartus“, – pabrėžė vyras.

Pasak pašnekovo, jam egzaminuotojas teigė, jog jis turi jausti automobilį, tačiau jis aiškina, kad darbe važinėja su tris kartus didesne transporto priemone bei traukia 36 cm krovinį.

„Aš pasijutau laikydamas egzaminą taip, tarsi man reikėtų laikyti egzaminą ne pagal Kelių eismo taisykles, o pagal egzaminuotojo įsivaizduojamą saugų greitį. Pagal KET, aš laikiausi visų reikalavimų, niekur neviršijau greičio“, – pridūrė jis.

Matas net papasakojo, jog buvo situacija, kai jis nelygiu keliu važiavo 32 km/val. greičiu, kai leistinas greitis buvo 50 km/val., bet egzaminuotojas jam esą sakė, jog turėjo pristabdyti.

„Juk KET nurodoma, kad važiavimo greitį reikia pasirinkti pagal krovinį, kelio būklę. Jei aš vežčiau stiklines taures, sutinku, kad reikėtų važiuoti 15 km/val., bet kai važiavau su tuščia krovinine „Regitros“ mašina, tai 32 km/val. greitis yra tikrai tinkamas. Aš tikrai supykau sužinojęs, kokias padariau klaidas. Čia didžiausias pasipinigavimas. „Regitra“ yra daugiausia vagianti valstybinė įmonė“, – pyko Matas.

„Regitros“ atstovė spaudai Emilija Bardauskienė naujienų portalui lrytas.lt minėjo, kad visi egzaminuotojai būsimųjų vairuotojų įgūdžius vertina remdamiesi vienodais kriterijais. Tam įmonėje yra patvirtintas Motorinės transporto priemonės valdymo įgūdžių ir gebėjimų vertinimo kriterijų bei metodų aprašas, kurio tikslas – aiškiai nustatyti, kokiais principais vadovaujantis turi būti vertinami būsimo vairuotojo įgūdžiai, apibrėžti klaidų tipus.

„Suprantame, klysti gali net ir patyrę vairuotojai, todėl per egzaminą leidžiama padaryti 8 nekritines klaidas. Tad kelios nežymios klaidos tikrai nenulems neigiamo egzamino rezultato. Tačiau jei per egzaminą pasitaiko daug klaidų, padaroma specifinė pasikartojanti klaida (6 nekritinės klaidos atliekant tą patį veiksmą) arba kritinė klaida, kuri iš esmės reiškia, kad buvo sudaryta potencialiai pavojinga situacija, tuomet, deja, egzaminas laikomas neišlaikytu“, – dėstė E.Bardauskienė.

Anot jos, egzaminas yra vertinamas kompleksiškai. Kitaip tariant, egzaminuotojas vertina ne tik tai, kaip būsimas vairuotojas valdo automobilį, bet ir kaip jis geba numatyti galimus pavojus, kaip priima reikiamus sprendimus ir pasirenka saugų greitį atitinkamoje eismo situacijoje.

„Jei kalbėtume plačiau apie greitį, labai svarbu, kad būsimas vairuotojas pasirinktų jį tinkamai, atsižvelgęs į konkrečią eismo situaciją. Kartais net ir važiuojant leidžiamu greičiu galima sukelti pavojingą situaciją. Pavyzdžiui, kai yra kliūtis kelyje, tačiau vairuotojas laiku nesulėtina greičio, įvažiuojama per dideliu greičiu į posūkį“, – paaiškino ji.

„Regitros“ atstovė spaudai pažymi, jei asmuo važiuoja viršydamas leistiną greitį ne daugiau kaip 10 proc. arba važiuoja lėčiau, kai to nereikalauja eismo sąlygos, t. y., kai leistino ir realaus greičių skirtumas yra mažesnis kaip 15 km/val., tai vertinama kaip nekritine klaida.

O kritinė klaida laikoma tuomet, kai egzaminuojamasis važiuoja per greitai, bet neviršija leistino greičio, ir sudaro potencialiai pavojingą situaciją; didina greitį, kai yra lenkiamas, ir sudaro potencialiai pavojingą situaciją; važiuoja daugiau kaip 10 proc. viršydamas leistiną greitį; važiuoja per lėtai konkrečioje situacijoje, t. y., daugiau kaip 15 km/val. mažesniu, nei leistina, greičiu, kai eismo situacija to nereikalauja.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.