Piktinasi sustojusiu gatvių remontu Vilniuje: vairuotojai laužo automobilius, o pėstieji vaikšto išardytais šaligatviais

Techninė pertrauka. Tuo teisinasi savivaldybė apie praėjusių metų pabaigoje pradėtus ir iki šiol dar nepabaigtus gatvių remonto darbus, tarsi nebūtų nutuokusi, koks metų laikas ateina po rudens.

Ateities gatvėje vairuotojai iki šiol apvažiuoja dar vasarą freza dviejose vietose nugremžtą asfaltą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ateities gatvėje vairuotojai iki šiol apvažiuoja dar vasarą freza dviejose vietose nugremžtą asfaltą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
A.Kojelavičiaus gatvėje darbai įstrigo – dabar laukiama, kada vėl pradės veikti asfalto gamyklos.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
A.Kojelavičiaus gatvėje darbai įstrigo – dabar laukiama, kada vėl pradės veikti asfalto gamyklos.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ateities gatvėje vairuotojai iki šiol apvažiuoja dar vasarą freza dviejose vietose nugremžtą asfaltą.<br>V.Balkūno nuotr.
Ateities gatvėje vairuotojai iki šiol apvažiuoja dar vasarą freza dviejose vietose nugremžtą asfaltą.<br>V.Balkūno nuotr.
Ateities gatvėje vairuotojai iki šiol apvažiuoja dar vasarą freza dviejose vietose nugremžtą asfaltą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ateities gatvėje vairuotojai iki šiol apvažiuoja dar vasarą freza dviejose vietose nugremžtą asfaltą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Skustos ir luptos per žiemą liko A.Kojelavičiaus, T.Narbuto, Ateities gatvės, Savanorių prospektas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Skustos ir luptos per žiemą liko A.Kojelavičiaus, T.Narbuto, Ateities gatvės, Savanorių prospektas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Mar 13, 2023, 8:49 PM, atnaujinta Mar 14, 2023, 12:06 PM

Gal pratęs darbus kovo 15-ąją, o gal 20-ąją. Tokie migloti savivaldybės gatvių remonto planai.

Gerai, jei tai būtų siauros šalutinės gatvės. Bet praėjusį rudenį valdžia ėmėsi remontuoti pagrindines transporto arterijas, nors net ne specialistui buvo aišku, kad užbaigti darbų nespės.

Tad skustos ir luptos per žiemą liko A.Kojelavičiaus, T.Narbuto, Ateities gatvės, Savanorių prospektas. Kada šios gatvės vėl bus tvarkomos, priklausys ne tik nuo oro sąlygų, bet ir nuo asfalto gamyklų darbo.

Pasirodo, tik tada, kai jas po žiemos užkurs, kelininkai pasirodys gatvėse.

Gyventojų skundų – daug

Vieną A.Kojelavičiaus gatvės atkarpą įmonė „Grinda“ šiaip taip praėjusiais metais baigė remontuoti. Gerokai vėluodama, teisindamasi, kad pradėjus darbus atsirado nenumatytų kliūčių.

Tačiau antrojo etapo darbai – A.Kojelavičiaus gatvės remontas nuo Gandrų iki Šiaurės gatvių – pernai buvo vos pradėtas.

Šios dalies remontas praėjusiais metais turėjo prasidėti rugsėjo 13-ąją, lapkričio pabaigoje buvo planuojama pakloti naują asfaltą, iki žiemos sutvarkyti šaligatvius ir kelio bortus.

„Jau atėjo pavasaris, o darbai nėra vykdomi. Jokio pranešimo, kodėl taip yra, negavome.

Gyventojai priversti ir toliau kentėti, gadinti savo transporto priemones.

Pusantrų metų jau taip“, – piktinosi vietos gyventojas Tomašas Jablonskis.

Iš tiesų važiuojant neremontuota A.Kojelavičiaus gatvės atkarpa automobilio ratai nuolat dunksi, o didesnes duobes tenka apvažiuoti kaip slalomo rungtyje. Dėl to šioje palyginti siauroje gatvėje jau įvyko ne viena avarija.

Kita vietos gyventoja Stanislava skundėsi ir dėl neremontuojamų šaligatvių: „Anksčiau jie buvo kreivi, bet bent trinkelės buvo. Viską išardė ir paliko, kaip eiti skaudančiomis kojomis?“

Atsakyti niekas neskuba

Šios atkarpos darbus turėjo atlikti įmonė „YIT Lietuva“. T.Jablonskis pašaipiai prisiminė ir kitą atkarpą vėlavusios suremontuoti „Grindos“ pasiteisinimus: esą atliekant darbus išryškėjo kelios skirtingos koncepcijos.

Naujosios Vilnios gyventojai kreipėsi į savivaldybę, seniūniją, įmonę „YIT Lietuva“, tačiau atsakymų, kodėl vėluoja darbai, kol kas nesulaukė.

Jiems niekas nepaaiškino ir kodėl dalyje remontuojamos gatvės asfaltas praėjusį rudenį vis dėlto buvo paklotas, bet paaiškėjus, kad užasfaltuoti ir šuliniai, vėl nugremžtas.

Kai kuriuose namuose šalia remontuojamos gatvės nėra nei vandentiekio, nei nuotekų tinklų, tad gyventojai klausė – gal galima iš pradžių juos nutiesti, o paskui asfaltuoti, bet vėl sulaukė tik tylos.

Jei atšils – tada dirbs

Savivaldybės atstovas Irmantas Kuzas nenurodė priežasčių, kodėl asfaltavimo darbai beveik pusmetį vėluoja.

Jis tik paaiškino, kad darbai šiuo metu nėra vykdomi dėl technologinės pertraukos, esant įšalui ir neigiamai oro temperatūrai.

„Rangovas remonto darbus planuoja pradėti po kovo 20 dienos, žinoma, esant tinkamoms oro sąlygoms, nusistovėjus teigiamai temperatūrai. Remonto darbus planuojama užbaigti iki vasaros pabaigos“, – nieko džiugaus nepažadėjo savivaldybės atstovas. Vadinasi, pavėluota bus mažiausiai 10 mėnesių.

A.Kojelavičiaus gatvės nuo Arimų iki Gandrų gatvių remontas, kurį atliko „Grinda“, pilnas kuriozų. Jis pradėtas dar 2021-aisiais, o techninė pertrauka truko ne tik žiemą – iki 2022 metų gegužės mėnesio.

Tik kai gyventojai pradėjo kelti triukšmą, pasirodė darbininkai. Kodėl taip smarkiai vėluoja, teisintasi pabrangusiomis medžiagomis, logistikos problemomis, dėl medžių išsaugojimo.

Anksčiau netrūko kuriozų

Vasarą – dar daugiau netikėtumų, kai „Grinda“ pareiškė, kad dirbant išryškėjo kelios skirtingos koncepcijos dėl gatvės dangos medžiagiškumo ir iškiliųjų sankryžų įrengimo. Gyventojams paaiškinta, kad urbanistikos specialistai diskutuoja dėl sprendimo, kuri koncepcija šioje gatvėje būtų efektyviausia.

O po savaitės – dar vienas pribloškiantis „Grindos“ paatviravimas: „A.Kojelavičiaus gatvės atkarpoje nuo Gandrų iki Arimų gatvių atliktus darbus tikrinę savivaldybės techninės priežiūros specialistai pastebėjo trečiųjų šalių projektavimo klaidą – gatvės plotis neatitinka statybos techninio reglamento, dėl to sunku prasilenkti viešajam transportui, kyla avarinės situacijos.“

Siekiant ištaisyti projektavimo klaidą priimtas sprendimas atlikti būtinas korekcijas ir praplatinti gatvę iki nustatyto normatyvo.

Griebė pradžią ir pabaigą

Nebaigtas kitos svarbios magistralės – T.Narbuto gatvės – remontas taip pat piktina vilniečius. Gerai, jei tai būtų nenutiesti dviračių takai ir šaligatviai. Tačiau kelininkai nebaigė ir važiuojamosios dalies remonto, per žiemą pamiršę nusirinkti greitį ribojančius kelio ženklus.

Apskritai šios gatvės remontas praėjusiais metais prasidėjo keistai, kai kelininkai griebė ir pradžią, ir pabaigą – šaligatvius ir dviračių takus ėmė tiesti ir iš Laisvės, ir iš Konstitucijos prospektų pusių.

Tačiau darbai taip pat įstrigo. Savivaldybei nė motais, kad šia gatve kasdien važiuoja apie 100 tūkst. žmonių. 4,4 mln. eurų kainavę darbai bus baigti tik liepą.

Paliko nugremžtą asfaltą

Nebaigtas ir Savanorių prospekto pramoniniame rajone remontas. Tiesa, dėl čia išraustų pėsčiųjų ir dviračių takų mažiau nusiskundimų, nes jais nedaug kas naudojasi.

Tačiau pirmojoje eismo juostoje freza nugremžtas ir taip paliktas asfaltas kelia vairuotojų įsiūtį – automobilių Savanorių prospekte daug, persirikiuoti į kitą eismo juostą ne visada pavyksta.

Tas pat ir Ateities gatvėje, kur dar vasarą freza asfaltas nugremžtas dviejose vietose. Vienoje – itin pavojingai, nuvažiuojant nuo viaduko.

„Grinda“ paaiškino, kad tose vietose remontuoja lietaus nuotekų šulinių trapus.

Kodėl to nepavyko padaryti praėjusiais metais? Pasirodo, ir vėl ta nelemta technologinė pertrauka. Šulinių remonto darbus bus galima atlikti tik tada, kai bus pradėtas gaminti karštas asfaltas, o paros temperatūra viršys 5 laipsnius.

Baisiausia atkarpa lieka paskutinė

Keistai planuojami ir vienos judriausių Kalvarijų gatvės remonto darbai. Iš pradžių buvo tvarkoma jos pabaiga, Kalvarijų ir Žalgirio gatvių sankryža, o atkarpa nuo Konstitucijos prospekto iki turgavietės remonto laukia iki šiol, nors yra labai duobėta.

Praėjusiais metais pradėjusi Kalvarijų ir Žalgirio gatvių sankryžos rekonstrukciją savivaldybė aiškino, kad ties ta vieta piko metu susidaro didžiausios transporto spūstys, kuriose įstringa ir miesto transportas.

Kalvarijų gatvės atkarpa nuo Konstitucijos prospekto iki turgavietės praėjusiais metais net nebuvo pradėta remontuoti, nors jau tada buvo atsivėrusios nemenkos duobės, o ties buvusia parduotuve „Oksalis“ po požeminių komunikacijų remonto – gili įduba.

Savivaldybės įmonės „Vilniaus planas“ parengtuose projektiniuose pasiūlymuose nurodyta, kad jos kapitalinis remontas numatytas vėliausiai.

Atliekant kapitalinį remontą Kalvarijų gatvė nebus platinama, nes tam nėra galimybių, bet joje atsiras po vieną A juostą abiem kryptimis. Taip siekiama išspręsti miesto transporto vėlavimo problemą stringant spūstyse.

A juostos nuo J.Treinio iki Žalgirio gatvės bus dešinėje Kalvarijų gatvės pusėje ir nuo Trimitų gatvės iki Konstitucijos prospekto abiejose gatvės pusėse.

Projekto vadovas Saulius Valeika nurodė ir dar vieną problemą – eismo įvykius, kurių metu užblokuojama važiuojamoji dalis ir apsunkinamas miesto transporto judėjimas.

Tačiau projektuotojai gatvės, kurioje kiekvienos eismo juostos plotis dabar yra 3,5 metro, ne tik nesiruošia platinti, bet dar ir susiaurins.

Automobiliams bus skirtos 3, o miesto transportui – 3,25 metro pločio eismo juostos abiem kryptimis. Susiaurinus gatvę atsiradusi vieta bus skiriama želdiniams arba pėsčiųjų takams, kur jie nepakankamo pločio.

Taip pat numatoma įrengti naują važiuojamosios dalies asfalto ir šaligatvių trinkelių dangą, sutvarkyti įvažiavimus į kiemus, atnaujinti želdinius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.