Kurį laiką sostinės gatvėse vairuotojų lauks pokyčiai: štai kas keisis

Pasibaigus žiemos sezonui sostinėje tęsiami T. Narbuto gatvės dviračių ir pėsčiųjų tako tiesimo darbai. Užbaigus taką, Karoliniškių, Justiniškių, Viršuliškių ir Pilaitės gyventojai turės dar vieną patogią alternatyvą vientisa trasa pasiekti centrinę miesto dalį, praneša Vilniaus miesto savivaldybė.

Kurį laiką sostinės gatvėse vairuotojų lauks pokyčiai: štai kas keisis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kurį laiką sostinės gatvėse vairuotojų lauks pokyčiai: štai kas keisis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kurį laiką sostinės gatvėse vairuotojų lauks pokyčiai: štai kas keisis.<br>T.Bauro nuotr.
Kurį laiką sostinės gatvėse vairuotojų lauks pokyčiai: štai kas keisis.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Apr 13, 2023, 2:46 PM

Įrengiamas pėsčiųjų takas bus 2,25 m pločio, o pagal galimybes kai kur išplatės iki 3 m. Tik nedidelėse atkarpose, kur platesnio tako įrengti neleidžia reljefas arba privatūs sklypai, jis bus 1,5 m pločio.

Dviračių takas, atsižvelgiant į numatomus srautus, įrengiamas 3,5 m pločio, o siauresnėse vietose – 2,5 m. Šalia pėsčiųjų ir dviračių takų bus įrengtas apšvietimas.

Nuo Laisvės prospekto iki T. Narbuto gatvės pėsčiųjų viaduko abiem kryptimis bus įrengta viešajam transportui skirta A juosta, kuri leis autobusais ir troleibusais važiuoti patogiau, aplenkiant dalį spūsčių.

Įtakos kitų transporto priemonių judėjimui ar eismo juostų pločiui tai neturės, nes A juostos įrengiamos mažinant skiriamosios juostos plotį. A juostų įrengimo ir ženklinimo darbai turėtų būti baigti per maždaug mėnesį.

Planuojama, kad ateityje A juosta bus prailginta iki T. Narbuto ir Sėlių gatvių sankryžos. Tam šiuo metu jau rengiamas techninis projektas, po kurio bus skelbiamas rangos darbų viešasis pirkimas.

Pokyčiai vairuotojams

Nors dėl dviračių ir pėsčiųjų takų įrengimo bus pokyčių ir automobilių eismui skirtoje T. Narbuto gatvės dalyje, eismo juostos ir toliau bus ne siauresnės nei 3,25 m. Važiuojant centro kryptimi, T. Narbuto gatvėje bus pailginta posūkiui į Sėlių gatvę skirta juosta, kuri ne tik sumažins spūstis piko metu, bet ir leis saugiau pasukti į dešinę.

Pranešime pažymima, kad korekcijos atliekamos ir T. Narbuto gatvės susikirtime su Stirnų gatve. Nors vietoje 4 eismo juostų ties pasukimu į Stirnų gatvę įrengiamos 3, viena iš jų bus skirta posūkiui į dešinę, todėl įtakos eismo pralaidumui tai neturės.

Išvažiuojant iš Stirnų gatvės suformuojama saugumo salele atskirta greitėjimo juosta, kuri padės transporto priemonėms saugiau įsilieti į T. Narbuto gatvės eismą.

Didinamas pėsčiųjų ir dviratininkų saugumas

Įrengiant naują dviračių ir pėsčiųjų taką ne tik pagerinamas susisiekimas netaršiais būdais, bet ir pasirūpinama eismo dalyvių saugumu.

Ties T. Narbuto gatvės susikirtimu su Stumbrų gatve pertvarkoma šviesoforu reguliuojama pėsčiųjų perėja, kertant Saltoniškių gatvę įrengiama dviračių pervaža.

Įrengiamos saugumo salelės T. Narbuto gatvės susikirtimuose su žiedu prie buvusio Pedagoginio universiteto – čia eismo juostų skaičius nesikeis, tačiau juostos bus atskirtos, taip užtikrinant didesnį pėsčiųjų ir dviratininkų saugumą.

Įrengiant dviračių pervažą T. Narbuto ir Saltoniškių gatvių sankryžoje, keičiamas eismo juostų skaičius: Saltoniškių gatvėje Žvėryno kryptimi prie sankryžos lieka viena eismo juosta, o už kelių metrų nuo sankryžos gatvė vėl išplatės iki dviejų eismo juostų.

Link T. Narbuto gatvės iš Žvėryno bus galima išvažiuoti dviem juostomis: viena skirta posūkiui į kairę, kita – važiuoti tiesiai arba į dešinę.

Sumažinti transporto juostų skaičių buvo nuspręsta siekiant palengvinti ir pagreitinti gatvės kirtimą pėstiesiems bei dviratininkams.

Iki šiol, norėdami kirsti Saltoniškių gatvę, jie privalėjo naudotis požeminėmis perėjomis, o tai nėra patogu nei vyresnio amžiaus ar judėjimo negalią turintiems žmonėms, nei dviratininkams.

Kitąmet – Saltoniškių gatvės rekonstrukcija iki Upės gatvės

Savivaldybė taip pat skelbia, kad kitąmet planuojama pradėti ir Saltoniškių gatvės rekonstrukciją – bus įrengiama magistralinio dviračių tako atšaka iki Upės gatvės.

Šioje gatvėje bus įrengti patogesni takai, pasodinta daugiau želdinių, įrengta daugiau automobilių stovėjimo vietų, o dėl saugumo bus įvestas 30 km/h greičio ribojimas.

Bus mažinamas sunkiasvorio transporto judėjimas, sklandesniam eismo dalyvių judėjimui vietoj dabartinės šviesoforinės įrengiama žiedinė Sėlių ir Saltoniškių gatvių sankryža. Atlikus numatytus pertvarkymus, numatoma, kad gatvėje sumažės triukšmo ir oro tarša.

Eismo ribojimai T.Ševčenkos gatvėje

Šį šeštadienį vilniečiai kviečiami į Žaliosios bangos talką Naujamiestyje. Kol gyventojai gražins savo aplinką, bus laikinų eismo ribojimų T. Ševčenkos gatvėje. Čia, ilgesnėje nei 1,5 km atkarpoje, bus pasodinta per 1 500 krūmų, informuoja Vilniaus miesto savivaldybė.

Talkininkai kviečiami rinktis balandžio 15 d. 11 val. ties naujuoju Vytenio ir T. Ševčenkos gatvių žiedu. Nuo šios sankryžos iki pat Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato bus sodinamos šermukšnialapės lanksvūnės ir japoninės lanksvos.

Savanorius pasitikę Savivaldybės, Vilniaus miesto parkų ir UAB „Stebulė“ darbuotojai išdalins darbo įrankius ir parodys, kaip sodinti augalus.

Gyventojų prašoma jau nuo penktadienio T. Ševčenkos gatvės atkarpoje nuo Birželio 23-iosios g. iki Vytenio g. nestatyti automobilių. Automobilių stovėjimas šioje atkarpoje bus draudžiamas nuo balandžio 14 d. 22 val. iki balandžio 15 d. 13 val.

Šeštadienį šioje T. Ševčenkos g. atkarpoje nuo 11 iki 13 val. bus draudžiamas ir eismas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„24/7“: kaip A. Armonaitė ir E. Gentvilas vienas kitam pamokslavo