Policija perspėja vairuotojus dėl to net nebandyti gudrauti: turime įrankius, kaip tai išaiškinti 

Lietuvą sukrėtė siaubinga avarija, kurios metu žuvo net 5 žmonės – trys iš jų buvo vaikai. Paaiškėjo, kad vairuotojas vairavo neturėdamas tam teisės. Kiek mūsų keliuose tokių vairuotojų? Kaip vykdoma jų kontrolė ir kaip griežtinti sankcijas vairuojantiems be pažymėjimo?

Per šių metų tris mėnesius jau užfiksuota beveik 2 tūkst. vairuotojų, kurie sėdo prie vairo neturėdami tam teisės.<br>V.Skaraičio nuotr.
Per šių metų tris mėnesius jau užfiksuota beveik 2 tūkst. vairuotojų, kurie sėdo prie vairo neturėdami tam teisės.<br>V.Skaraičio nuotr.
Per šių metų tris mėnesius jau užfiksuota beveik 2 tūkst. vairuotojų, kurie sėdo prie vairo neturėdami tam teisės.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Per šių metų tris mėnesius jau užfiksuota beveik 2 tūkst. vairuotojų, kurie sėdo prie vairo neturėdami tam teisės.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Per šių metų tris mėnesius jau užfiksuota beveik 2 tūkst. vairuotojų, kurie sėdo prie vairo neturėdami tam teisės.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Per šių metų tris mėnesius jau užfiksuota beveik 2 tūkst. vairuotojų, kurie sėdo prie vairo neturėdami tam teisės.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Per šių metų tris mėnesius jau užfiksuota beveik 2 tūkst. vairuotojų, kurie sėdo prie vairo neturėdami tam teisės.<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Per šių metų tris mėnesius jau užfiksuota beveik 2 tūkst. vairuotojų, kurie sėdo prie vairo neturėdami tam teisės.<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Per šių metų tris mėnesius jau užfiksuota beveik 2 tūkst. vairuotojų, kurie sėdo prie vairo neturėdami tam teisės.<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Per šių metų tris mėnesius jau užfiksuota beveik 2 tūkst. vairuotojų, kurie sėdo prie vairo neturėdami tam teisės.<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Per šių metų tris mėnesius jau užfiksuota beveik 2 tūkst. vairuotojų, kurie sėdo prie vairo neturėdami tam teisės.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Per šių metų tris mėnesius jau užfiksuota beveik 2 tūkst. vairuotojų, kurie sėdo prie vairo neturėdami tam teisės.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Per šių metų tris mėnesius jau užfiksuota beveik 2 tūkst. vairuotojų, kurie sėdo prie vairo neturėdami tam teisės.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Per šių metų tris mėnesius jau užfiksuota beveik 2 tūkst. vairuotojų, kurie sėdo prie vairo neturėdami tam teisės.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

2023-05-04 14:05

Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys apie balandžio 17 d., įvykusią tragišką avariją plačiau nekomentavo dėl Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato vykdomo ikiteisminio tyrimo.

Visuomenė vis dar toleruoja

„Žinių radijo“ laidoje „Dienos klausimas“ V.Grašys pasidalijo turima statistika apie vairavimą Lietuvos keliuose neturint tam teisės.

Pavyzdžiui, 2018 metais iš Kelių policija eliminavo 6,9 tūkst. vairuotojų, kurie vairavo neturėdami teisės vairuoti, pernai tokių pažeidėjų skaičius siekė 12 tūkst. Per šių metų tris mėnesius jau užfiksuota beveik 2 tūkst. vairuotojų, kurie sėdo prie vairo neturėdami vairuotojo pažymėjimo arba teisės vairuoti transporto priemonę.

Kelių policijos vado manymu, tragiškas avarijas lemia tiek pačių vairuotojų, tiek aplinkinių atsakomybės stoka: vairuotojai bando laimę ir tikisi būti nesučiupti, o aplinkiniai apie pažeidimą neinformuoja policijos pareigūnų.

„Policija tokių dalykų netoleruoja ir mes ieškome bei atrandame įrankius, kaip mums tokius aktus išaiškinti: pavyzdžiui, tarnybiniuose telefonuose atsiradusios programėlės, kurios nuskaito vairuotojo pažymėjimą per kelias sekundes ir rodo galiojimo terminą. Anksčiau reikėdavo eiti į Registrų centrą ir suvesti tam tikrus duomenis.

Gelbėja ir tos pačios policinės priemonės, kuriomis tikrinamas blaivumas ir greičio pažeidimai, po kurių automatiškai sistemoje patikrinamas vairuotojo pažymėjimas ir parodo, ar tas asmuo turi teisę vairuoti“, – aiškino jis.

Yra ir daugiau būdų, kaip pareigūnai gali patikrinti vairuotojo pažymėjimo galiojimą.

Pradėti taikyti automatizuoti procesai: greičio matavimo įrenginiai ar kiti įrenginiai užfiksuoja vienokį ar kitokį pažeidimą, o tada galima patikrinti transporto priemonės techninės apžiūros galiojimą, privalomąjį draudimą ir tai, ar asmens vairuotojo pažymėjimas galioja.

Primenama, kad jei vairuojama neturint tam teisės, yra taikoma tam tikra atsakomybė. Jei sustabdžius pareigūnams ar kitokiais būdais išsiaiškinta, kad vairuojama be teisės tą daryti, terminas gali būti pailgintas iki metų ar net iki dviejų.

Kalbėdamas apie išeities būdus, kaip būtų galima sumažinti tokių pažeidimų mastą, V.Grašys pabrėžė, kad vieno atsakymo nėra – svarbi sprendimų visuma: nuo švietimo iki visuomenės netolerancijos ugdymo ir skatinimo pranešti policijai.

Institucijos bejėgės?

Jei vairuotojai žinotų, kad policijos kontrolė yra griežtesnė ir tai būtų daroma kasdien – tokių pažeidėjų keliuose galėtų sumažėti, pastebėjimu dalijosi „Žinių radijo“ laidos „Žalia rodyklė“ vedėjas ir žurnalistas Vitoldas Milius.

Pastebima, kad neretai dėl vairavimo išgėrus prarastos teisės ir galimos kitokios sankcijos daliai šalies gyventojų nė motais.

„Tam tikra grupė žmonių važinėja su automobiliais, kurie kainuoja iki tūkstančio eurų, tada jį „prageria“ ir vėl nusiperka kitą – situacija vis kartojasi“, – atkreipė dėmesį jis.

Tokia situacija atrodo beviltiškai, o tai, kad su tokiu vairuotojų elgesiu nepavyksta susitvarkyti, parodo institucijų bejėgiškumą. Tačiau ne mažiau svarbu ir pačių aplinkinių sąmoningumas.

„Mums reikia suprasti, kad žmonės yra skirtingi ir turbūt daugumai iš mūsų gyvename kitame burbule. Mano burbule, kur gyvenu aš, nėra tolerancijos važiuojantiems išgėrus – mes neleidžiame išvažiuoti su automobiliu, jeigu vartojamas alkoholis.

Kai tu gyveni tokiame burbule, tu net nesupranti, kad yra kitokių žmonių, kuriems yra visiškai vienodai“, – pasakojo žurnalistas.

Kaip dėstė jis, daug reidų metų pagaunamų vairuotojų yra išgėrę ir jau ne vieną kartą netekę teisės vairuoti ir vėl tai daro toliau. Anot V.Miliaus, yra keista, kad Lietuvoje vis dar nėra griežtesnių sankcijų tiems, kurie vairuoja neblaivūs arba tam nė neturėdami teisės ir tokius Kelių eismo taisyklių pažeidimus kartoja nuolat.

„Reidas TV“ laidos kūrėjas Gintaras Vaičekauskas šiuo klausimu turi ir kitokių pastebėjimų.

„Mano manymu, vairuotojo pažymėjimas turi turėti tokią pačia galią, kaip ir asmens dokumentas – tada atsiras ir pagarba dokumentui, ir jo įsigijimui, ir jo turėjimui“, – mintimis „Žinių radijo“ laidoje dalijosi G.Vaičekauskas. Pasak jo, šis dokumentas turi būti lygiai toks pat svarbus kaip mokyklos ar universiteto baigimo diplomas.

Jis taip pat mano, kad mokyklose turi būti privalomos saugaus eismo pamokos ir kursai būsimiems vairuotojams. Taip kartu su vidurinės mokyklos baigimu būtų išduodamas ir vairuotojo pažymėjimas.

Nors gali būti nuomonių, kad mokiniams ir taip mokytis sudėtinga, G.Vaičekausko įsitikinimu, vairavimas yra malonumas, nauda kasdienėje veikloje.

Visgi kalbėdamas apie tokius vairuotojus, kurie ryžtasi vairuoti tam neturėdami teisės, jis manė, kad išeitis vienintelė – transporto priemonės konfiskacija. Būtų nesvarbu – tai vairavusio asmens automobilis ar jo tėvų, įmonės ar išnuomotas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.