Lygesnės gatvės Vilniuje – tik NATO delegacijai: atokesnės gatvės kol kas liks su duobėmis

Meras Valdas Benkunskas sulaukė padėkų, kai pradėjo taisyti pirmtako Remigijaus Šimašiaus kvailystę Saltoniškių gatvėje, puolė lopyti gatves, kuriomis liepą važinės NATO delegacijos, tačiau atokesnės duobėtos gatvės tokio dėmesio nesulauks.

Paaiškėjus, kad susiaurinta Saltoniškių gatvė platinama, pasigirdo siūlymų išlaidas už nereikalingus darbus išieškoti iš tų, kurie tokią kvailystę suplanavo.<br>Redakcijos archyvo nuotr.
Paaiškėjus, kad susiaurinta Saltoniškių gatvė platinama, pasigirdo siūlymų išlaidas už nereikalingus darbus išieškoti iš tų, kurie tokią kvailystę suplanavo.<br>Redakcijos archyvo nuotr.
Laisvės prospektas prie „Litexpo“ jau antrą savaitę lopomas itin atsakingai.<br>Redakcijos archyvo nuotr.
Laisvės prospektas prie „Litexpo“ jau antrą savaitę lopomas itin atsakingai.<br>Redakcijos archyvo nuotr.
Liepkalnio gatvėje darbai planuojami nuo 2020-ųjų, bet dar nieko nevyksta.<br>Redakcijos archyvo nuotr.
Liepkalnio gatvėje darbai planuojami nuo 2020-ųjų, bet dar nieko nevyksta.<br>Redakcijos archyvo nuotr.
Savivaldybė dar prieš 3 metus skalambijo, kad remontuos Kalvarijų gatvę.<br>Redakcijos archyvo nuotr.
Savivaldybė dar prieš 3 metus skalambijo, kad remontuos Kalvarijų gatvę.<br>Redakcijos archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

2023-05-16 09:22

Nors liepą vyksiančio NATO viršūnių susitikimo Vilniuje detalės dar neskelbiamos, jau galime suprasti, kuriomis gatvėmis keliaus aukšti svečiai. Jos paknopstomis asfaltuojamos, lopomos, tiesiami šaligatviai, dviračių takai.

Tiesa, Laisvės prospektas link parodų ir kongresų centro „Litexpo“, kur vyks svarbiausi renginiai, ištisinio asfaltavimo nesulauks, tačiau danga čia jau antrą savaitę lopoma itin atsakingai.

Tuo metu itin judrios Kalvarijų, Liepkalnio, T.Narbuto kylant į kalną ar Žemaitės gatvės, kurių remontas planuojamas jau dvejus ar trejus metus, palauks. Taip, kaip pralaukė visą R.Šimašiaus kadenciją.

Pikta dėl pinigų taškymo

Platins susiaurintą. Taip juokavo vilniečiai, šią savaitę išgirdę žinią apie pokyčius Saltoniškių gatvėje.

Prieš mėnesį susiaurintos Saltoniškių gatvės plotis bus atstatytas į buvusį. Tai patvirtino V.Benkunskas.

„Girdėdami gyventojų nuogąstavimus dėl kamščių susidarymo Saltoniškių gatvėje priėmėme sprendimą atstatyti gatvės plotį į buvusį. Pagal ankstesnius projekto pakeitimus šaligatvio ir žaliųjų juostų plotas buvo išplėstas eismo juostų skaičiaus sąskaita, tačiau jau dabar matome, kad sprendinio naudos neatsveria sukuriamų problemų“, – dėstė meras.

Toks sprendimas buvo priimtas atsižvelgiant į vilniečių skundus dėl susidarančių grūsčių.

Prieš kelias savaites Vilniaus apygardos prokuratūros prokuroras nurodė savivaldybei šalinti kliūtis iš siaurinamų gatvių.

Anot V.Benkunsko, iš naujai suplanuotų gatvės elementų sankryžos dalyje įrengiama tik saugumo salelė. Kadangi Saltoniškių gatvę kirs dviračių ir pėsčiųjų takas, o tokio pločio gatvę kirsti pavojinga, saugumo salelė reikalinga vadovaujantis teisės aktais.

Saugumo salelės pėsčiųjų ir dviratininkų saugumui užtikrinti taip pat bus įrengtos prie Konstitucijos prospekto žiedo pėsčiųjų perėjų.

Paaiškėjus, kad susiaurinta Saltoniškių gatvė išplatės, pasigirdo siūlymų išlaidas už nereikalingus darbus išieškoti iš tų, kurie tokią kvailystę suplanavo.

Sąrašo iki šiol neskelbia

Tačiau meras neužsiminė, ar bus platinamos kitos susiaurintos gatvės, taip pat kuriose gatvėse, kurių būklė vis prastėja, šįmet vyks remonto darbai.

Savivaldybės atstovas Gabrielius Grubinskas taip pat neatsakė į klausimus, kurios gatvės pastaruoju metu remontuojamos rengiantis NATO viršūnių susitikimui, kurios dar sulauks remonto, kada bus pradėtas remontas tų gatvių, kuriomis nesinaudos susitikimo svečiai, kokia šiais metais numatoma pinigų suma gatvių remontui.

Dar neseniai savivaldybės interneto svetainėje lyg pasityčiojimas švietė sakinys: „2023 metais bus išasfaltuota ir sutvarkyta daugiau kaip XX kilometrų gatvių.“

Nerasime ir Gyvenamosios aplinkos gerinimo programos, kurioje konkrečiai kiekvienais metais būdavo nurodoma, kurios gatvės sulauks remonto, koks remontuojamų atkarpų ilgis ir net planuojamos išleisti pinigų sumos.

„Sužinokite, kiek darbų bus padaryta nuo ankstyvo pavasario iki metų pabaigos jūsų artimiausioje gyvenamoje aplinkoje ir kituose miesto rajonuose“, – anksčiau kvietė savivaldybė.

Pavyzdžiui, praėjusiais metais buvo planuojama sutvarkyti daugiau negu 30 kilometrų gatvių, įrengti 12 kilometrų naujų ir sutvarkyti dar 19 kilometrų pėsčiųjų takų.

Savivaldybė primindavo, kad metų eigoje galimas suplanuotų darbų sąrašo papildymas atsižvelgiant į iš infrastruktūros plėtros surinktas lėšas miesto infrastruktūrai gerinti bei surinktus duomenis iš mažiau judrių D kategorijos gatvių. Šįmet to nėra.

Vardija kiekvieną savaitę

Vis dėlto iš savivaldybės įmonės „Grinda“ kiekvieną savaitę skelbiamų darbų galima susidaryti vaizdą, kuriomis gatvėmis per NATO viršūnių susitikimą liepos mėnesį keliaus svečiai.

V.Benkunskui iš karto po rinkimų iš Prezidentūros nuskambėjo raginimas tas gatves skubiai remontuoti.

Taigi šią savaitę „Grinda“ pradėjo remontuoti Konstitucijos prospekto žiedą. Darbai pradėti nuo Šeškinės pusės užvažiavimo į žiedą – šią savaitę čia keisti bortai.

Tęsiami A.Tumėno, A.Goštauto, Kauno gatvių remonto darbai. Čia atliekami dangos frezavimo ir asfaltavimo darbai.

Jie prasidėjo ir Pylimo gatvėje, nors dar neseniai G.Grubinskas tvirtino, kad vieną jos atkarpą numatoma remontuoti tik antrojoje metų pusėje.

Įspėjamųjų ženklų nėra

Kauno gatvėje, nors asfaltas jau išfrezuotas, nėra jokių apie tai įspėjančių kelio ženklų.

Automobiliams kertant Kauno gatvę ir daužant važiuokles galima stebėti labai emocingas ir iškalbingas vairuotojų reakcijas.

Vairuotojai pastebėjo, kad skubant atlikti darbus įspėjamaisiais ženklais nepasirūpinama ir kitose remontuojamose gatvėse.

„Įdomiausia, kad išpjauna asfaltą ir palieka ištisoms dienoms, jei ne savaitėms, be jokio normalaus ženklinimo. Pirmą kartą išsukant iš Kauno gatvės pasisekė, nes greitis nebuvo didelis ir priešais važiuojanti mašina labai atsargiai judėjo.

Antrą kartą jau pats žinojau, atitinkamai ir važiavau. Bet šiaip visi Vilniaus vairuotojai jau seniai turi būti išsiugdę labai gerą savisaugos jausmą. Jei ne vienoje, tai kitoje vietoje būtinai bus įdubę šuliniai, išluptas asfaltas ar tiesiog didžiulės duobės. Taip neturėtų būti, bet dabar kiekvienas atsako už save“, – teigė vilnietis Robertas.

Sutaupytų po 7 valandas

Savivaldybė dar prieš trejus metus skelbė, kad žada atlikti Kalvarijų gatvės atkarpos nuo J.Treinio gatvės iki Konstitucijos prospekto kapitalinį remontą. Remonto metu planuota įrengti atskiras miesto transporto juostas, atnaujinti dangas ir želdynus.

Pernai savivaldybė išvardijo, kuriose Kalvarijų gatvės vietose bus įrengtos A juostos.

„Kalvarijų gatvė yra itin reikšminga susisiekimui su net šešiais rajonais – Šnipiškėmis, Žirmūnais, Baltupiais, Jeruzale, Šeškine ir Fabijoniškėmis. Įrengus Kalvarijų gatvėje A juostą poveikis bus net 12 procentų viso miesto transporto maršrutų, juose greitės kelionės“, – tikino įmonės „Susisiekimo paslaugos“ specialistas Marius Berulis.

Tačiau nei A juostų, nei kiti remonto darbai Kalvarijų gatvėje nevyksta iki šiol, nors skaičiavimai rodo, kad papildomų A juostos atkarpų įrengimas Kalvarijų gatvėje vienam keliaujančiam asmeniui sutaupytų 7 valandas per metus.

Dėl provėžų kyla pavojus

Kitoje svarbioje – Liepkalnio gatvėje darbai planuojami nuo 2020 metų, kai buvo skelbiama viešoji konsultacija dėl remonto sprendinių.

Praėjusiais metais tokia konsultacija dėl gatvės 1019 metrų remonto buvo skelbiama pakartotinai.

Tačiau darbai gatvėje taip pat nevyksta, nors po jų ji turėjo susijungti su jau rekonstruota Liepkalnio ir Žirnių gatvių transporto mazgo dalimi.

Kylant į kalną Liepkalnio gatve asfalto danga išmarginta lopais ir duobėmis, o leistis ja dar pavojingiau, nes atsiradę gilių provėžų.

Tačiau užtruko projektinių pasiūlymų svarstymas dėl Ditvos ir Liepkalnio gatvių sankryžos eismo organizavimo sprendinių ir pakeisto sankryžos tipo, o dabar darbus tenka atidėti, nes remontuojamos kitos gatvės.

Trakų gatvė – tarsi užkeikta

Atidėliojamas ne tik judrių, bet ir miesto centro gatvių remontas.

Prieš dvejus metus buvo sudaryta Trakų gatvės remonto projektavimo sutartis, tačiau savivaldybė ją nutraukė, nes projektuotojas esą nesilaikė numatytų terminų.

Naujas viešasis pirkimas dėl projektavimo iki šiol nepaskelbtas, o savivaldybė tik žada, kad po remonto Trakų gatvės važiuojamoji dalis ir šaligatviai atsidurs viename lygyje, bet bus atskirti.

Nevyksta ir J.Basanavičiaus gatvės remontas, nors joje grindinys toks baisus, kad juo sunku važiuoti miesto transportui.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.