Užuot išvarius visus paspirtukus į gatvę, siūloma sprendimą palikti savivaldybėms

Vilniaus savivaldybei išreiškus susirūpinimą dėl Seimo ketinimų uždrausti paspirtukais ir dviračiais važiuoti šaligatviu, Liberalų sąjūdžio frakcijos narys Andrius Bagdonas siūlo šaligatvių kontrolę palikti pačioms savivaldybėms, užuot įvedus draudimą nacionaliniu lygiu.

Užuot išvarius visus paspirtukus į gatvę, siūloma sprendimą palikti savivaldybėms.<br>D.Umbraso nuotr.
Užuot išvarius visus paspirtukus į gatvę, siūloma sprendimą palikti savivaldybėms.<br>D.Umbraso nuotr.
Užuot išvarius visus paspirtukus į gatvę, siūloma sprendimą palikti savivaldybėms.<br>M.Patašiaus nuotr.
Užuot išvarius visus paspirtukus į gatvę, siūloma sprendimą palikti savivaldybėms.<br>M.Patašiaus nuotr.
A.Bagdonas.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
A.Bagdonas.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Jadvyga Bieliavska

May 30, 2023, 3:17 PM

Pagal grupės Seimo narių įregistruotą pasiūlymą Saugaus eismo automobilių keliais įstatymui, vietose, kur nėra dviračių tako, šaligatvis galės būti „naudojamas dviračių, motorinių dviračių ir elektrinių mikrojudumo priemonių eismui, išskyrus savivaldybės tarybos ar jos įgalioto asmens nustatytose vietose“.

Šiuo atveju, kontrolės sušvelninimas būtų netaikomas galingoms elektrinėms judumo priemonėms.

„Seimas užsimojo ne tik apriboti ne didesnės kaip 1 KW galios elektrinių paspirtukų greitį iki 20 km/h, bet juos dar išstumti į gatvę, kur tomis pačiomis juostomis judės automobiliai, autobusai ir sunkusis transportas – tik jau 50 km/h greičiu.

Kartu su automobiliais privalės keliauti ir dviratininkai, ir riedlentininkai. Jeigu Seimas priėmimo stadijoje nesustos ir neištaisys esminių projekto spragų, sukurs pavojingą žmonių gyvybei eismo reguliavimą“, – sako A. Bagdonas.

Seimo narys primena analogiją, kai šalyje iki 2014 m. spalio 11 d. buvo draudžiamas dviračių eismas šaligatviais. Transporto kompetencijų agentūros duomenimis, draudimo laikotarpiu eismo įvykiuose žūdavo nuo 18 iki 32 dviratininkų.

Leidus dviratininkams važiuoti šaligatviais, jų žūtimi pasibaigusių nelaimių ėmė mažėti. Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, pernai eismo įvykiuose žuvo 5 dviratininkai.

Griežtam paspirtukų, dviračių ir kitų mikrojudumo priemonių judėjimo šaligatviais ribojimui Seimas po svarstymo pritarė gegužės 16 d. A. Bagdono teigimu, po paskutinio balsavimo Seime eismo reguliavimo pokyčiai turėtų įsigalioti ne rugsėjo 1 d., kaip numatyta dabartiniame projekte, o nuo kitų metų pradžios, – kad savivaldybės spėtų pasiruošti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.