Kelionės autobusais kelia šiurpą: po vairuotojo manevrų vos neapvirto vežimėlis su vaiku

Mažus vaikus auginančios kaunietės tikina: važiuoti viešuoju transportu su vaikų vežimėliais yra didelis iššūkis ir dėl to jos priverstos likti namuose. Su kokiomis problemomis keliaudami susiduria jauni tėvai?

 Nors vairuotojai iš tolo mato, jog stotelėje laukia motina su vaiko vežimėliu, troleibusą labai dažnai sustabdo ne prie šaligatvio borto.<br> R.Vilkelio nuotr.
 Nors vairuotojai iš tolo mato, jog stotelėje laukia motina su vaiko vežimėliu, troleibusą labai dažnai sustabdo ne prie šaligatvio borto.<br> R.Vilkelio nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

2023-07-23 08:34

Atrodo, kad važiuoti viešuoju transportu atžalą pasodinus į vežimėlį turėtų būti patogu, tačiau taip nėra – tai didžiulis išbandymas. Jaunos moterys tvirtino, kad vairuotojai gana dažnai elgiasi ne taip, kaip turėtų.

Vienai kaunietei teko raudonuoti ne tik dėl troleibusų vairuotojų, bet ir dėl keleivių elgesio. Su tuo susidūrė ir iš Naujosios Zelandijos į Kauną atvykęs ir čia įsikūręs vyras su mažu vaiku.

Problemų kyla nuolat

Kaunietė Kristina Lazauskienė gyvena Žaliakalnyje prie Prisikėlimo bazilikos.

Prieš pusantrų metų moteris pagimdė sūnų.

Nuo tada kone kasdien, vaiką paguldžiusi į vežimėlį, keliauja pasivaikščioti į miesto centrą ar Senamiestį.

Nusprendusi grįžti namo kelias stoteles važiuoja 11-uoju arba 14-uoju troleibusais, nes stumti vežimėlį į kalną sunku.

Moteris tvirtino, kad nors vairuotojai iš tolo mato, jog stotelėje laukia motina su vaiko vežimėliu, troleibusą labai dažnai sustabdo ne prie šaligatvio borto – lieka apie 40 centimetrų tarpas.

„Tokiu atveju vežimėlio įstumti į troleibusą neįmanoma. Į plyšį nuleisti vežimėlio taip pat, nes jis per siauras. Lieka pačiai lipti į tarpą, sunkų vežimėlį įkelti į transporto priemonę arba prašyti aplinkinių pagalbos. Bet kartais nėra kas padeda“, – pasakojo moteris.

Kaunietė mano, kad mokant vairuotojus, matyt, neakcentuojama, jog jie privalo transporto priemonę sustabdyti taip, kad tarpo tarp jos ir šaligatvio neliktų.

Gal skatinami premijomis?

K.Lazauskienė tikino, kad nemažai vairuotojų kartais elgiasi lyg dalyvautų lenktynėse, – skuba uždaryti duris ir važiuoti, nepalaukia motinų su vežimėliais arba taip lekia, kad kartą jos vaikas su visu vežimėliu buvo beapvirstantis ir nelaimės pavyko išvengti tik per plauką.

„Gal vairuotojams, kurie spėja važiuoti pagal grafiką, mokamos premijos, kitaip sunku tai paaiškinti. Kodėl jie rizikuoja ir savo, ir keleivių sveikata?“ – klausė kaunietė.

K.Lazauskienė tvirtino, kad ruošdamasi išlipti iš troleibuso paspaudžia specialiai įrengtus mygtukus. Jų funkcija – pranešti vairuotojui, kad kitoje stotelėje žmogus, sėdintis vežimėlyje, ar motina su vaiko vežimėliu norės išlipti.

„Ar mygtukai veikia, nežinia. Jokio garso nesigirdi, gal vairuotojo kabinoje užsidega lemputė? Kad ir kaip būtų, dažnai paspaudus mygtuką vairuotojai į tai nereaguoja“, – skundėsi K.Lazauskienė.

Guodėsi ir užsienietis

Neseniai kaunietė, su vaiku vežimėlyje važiuodama namo, susipažino su užsieniečiu, kuris taip pat įlipo į troleibusą su vežimėlyje miegančiu vaiku. Šis pasakojo, kad yra kilęs iš Naujosios Zelandijos, bet įsimylėjo kaunietę ir įsikūrė jos gimtajame mieste.

Vyras pasiskundė, kad ir jam nuolat kyla problemų norint įkelti vaiko vežimėlį į viešąjį transportą, nes vairuotojai autobusus ar troleibusus stabdo netinkamai. Aplinkiniai nelinkę padėti jauniems tėvams ar motinoms.

„Jis sakė suprantantis, kad mes daug metų kentėme sovietų priespaudą ir mūsų kraujyje vis dar liko skausmo ir uždarumo. Bet nepaisyti kitų žmonių poreikių ir saugumo esą negalima. Bandžiau paprieštarauti, kad nauja karta jau bus kitokia, bet jis su tuo nesutiko. Man buvo gėda“, – prisipažino K.Lazauskienė.

Dar labiau moterį apėmė svetima gėda, kai išlipęs iš troleibuso, kuris ir vėl sustojo toli nuo šaligatvio, vyras jai padėjo iškelti vežimėlį.

„Taip jis pasielgė specialiai, dėl manęs, nors turėjo važiuoti dar vieną stotelę“, – sakė kaunietė.

K.Lazauskienė pasakojo, kad kartais vairuotojai sustoja taip, jog atsidarius vidurinėms durims priešais pamatai stulpą. „Kaip išlipti ir išstumti vežimėlį?“ – klausė moteris.

Sustojo priešais medį

Raudondvaryje (Kauno r.), gyvenanti Odeta Paškevičienė tikino, kad važiuoti vienai su vaiku ir vežimėliu beveik neįmanoma.

„Tenka prašyti, kad drauge keliautų mama arba sesuo. Jos ne visada turi laiko, todėl belieka sėdėti namuose“, – apgailestavo moteris.

Neseniai Kaune ji važiavo 7-ojo maršruto troleibusu.

„Vienoje Kęstučio gatvės stotelėje vairuotoja troleibusą sustabdė taip, kad vidurinės durys atsidūrė priešais medį, nors tikrai matė, kad važiuoju su vaiko vežimėliu ir jį man reikės išstumti“, – pasakojo moteris.

O.Paškevičienė retoriškai klausė, kaip gali viešuoju transportu važiuoti neįgalieji, jei sveikiems žmonėms kyla sunkumų?

„Viešai skelbiama, kad transportas pritaikytas įvairių žmonių poreikiams, bet realybė ir vairuotojų kultūra visai kitokia“, – įsitikinusi kaunietė.

Patikino, kad premijų ar baudų neskiria

Greta Makūnaitė, Bendrovės „Kauno autobusai“ atstovė:

„Norime patikinti, kad vairuotojai žino privažiavimo prie stotelių tvarką ir visuomet stengiasi tai atlikti tinkamai. Standartinis autobuso ar troleibuso ilgis yra 12 metrų, todėl reikia suprasti, kad manevruoti tokio ilgio transporto priemone gali būti sudėtinga, ypač jei kelio danga nelygi, apvažiuojant kliūtį ar kitą transporto priemonę.

Transporto priemonėse yra specialus mygtukas, skirtas riboto judumo asmenims su neįgaliojo vežimėliais bei mamoms su kūdikių vežimėliais. Raginame keleivius naudotis šia funkcija ir norint išlipti paspausti šį mygtuką.

Tokiu atveju vairuotojas yra informuojamas, kad reikia paruošti neįgaliojo rampą, kuri leis tiek neįgaliesiems, tiek mamoms su vežimėliais saugiai palikti transporto priemonę.

Tokių skundų gauname retai, nes daugelis naudojasi šiais mygtukais, o laukiančius stotelėse vairuotojai dažniausiai pamato patys arba jie įvairiais rankų mostais ar žodžiu paprašo vairuotojo pagalbos.

Vairuotojo darbo užmokesčio pokyčiams vėlavimai įtakos nedaro, nes to įvertinti ir suplanuoti negalime. Transporto priemonės dažniausiai vėluoja dėl eismo įvykių, eismo spūsčių, remontuojamų gatvių.

Svarbu nepamiršti, kad viešasis transportas dalyvauja tame pačiame eisme kaip ir kitos transporto priemonės, todėl kiekvienas keleivis turi įvertinti vėlavimo riziką.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.