Kauniečiai niršta: naujindami gatves mažina parkavimo vietas

Kauniečiai džiaugiasi miesto gatvių rekonstrukcija, tačiau nesupranta, kodėl jų metu mažinama vietų pastatyti automobilį. Dėl šios priežasties vėliau niokojama žalioji veja, užstatomi šaligatviai ir įvažiavimai.

Greta klinikos vietų automobiliams sumažės, tačiau to esą reikia dėl saugumo.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Greta klinikos vietų automobiliams sumažės, tačiau to esą reikia dėl saugumo.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Kauniečiai džiaugiasi miesto gatvių rekonstrukcija, tačiau nesupranta, kodėl jų metu mažinama vietų pastatyti automobilį.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kauniečiai džiaugiasi miesto gatvių rekonstrukcija, tačiau nesupranta, kodėl jų metu mažinama vietų pastatyti automobilį.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kauniečiai džiaugiasi miesto gatvių rekonstrukcija, tačiau nesupranta, kodėl jų metu mažinama vietų pastatyti automobilį.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kauniečiai džiaugiasi miesto gatvių rekonstrukcija, tačiau nesupranta, kodėl jų metu mažinama vietų pastatyti automobilį.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Oct 8, 2023, 9:30 AM

Šiuo metu rekonstruojamoje Studentų gatvėje įsikūrusios „Biofirst“ klinikos vadovai jau dabar regi rūpesčių, kurių kils atvykstantiems pacientams, mat mažinamas automobilių stovėjimo vietų skaičius.

„Nesuprantame sprendimo parkavimo vietas įrengti kitoje gatvės pusėje, o prie klinikos panaikinti“, – piktinosi gydymo įstaigos direktorė Inesa Kriaučiūnienė.

Ji dar nepraranda vilties ir prašo rekonstruojant Studentų gatvę palikti esamas automobilių parkavimo vietas greta klinikos, todėl nusiuntė pretenziją Kauno merui Visvaldui Matijošaičiui bei Kauno savivaldybės Miesto planavimo ir architektūros skyriaus vedėjui Nerijui Valatkevičiui.

Regi laukiančius sunkumus

„Baigus gatvės platinimo ir remonto darbus dar labiau sumažės parkavimo vietų skaičius, nes projekte numatyta panaikinti esamas parkavimo vietas ir jų vietoje įrengti žaliąją veją su dviračių taku“, – skundėsi I.Kriaučiūnienė.

Direktorė pridūrė, kad netoliese esanti Kauno technologijos universiteto automobilių stovėjimo aikštelė nėra pajėgi sutalpinti studentų bei universiteto darbuotojų automobilių, todėl jie paliekami Studentų gatvėje, priešais „Biofirst“ kliniką.

„Esame gydymo įstaiga, teikianti ambulatorines sveikatos priežiūros paslaugas, sulaukiame tikrai daug sunkiai sergančių pacientų, taip pat nemaža jų dalis – judėjimo negalią turintys žmonės, kuriems reikalinga patogi prieiga ir privažiavimas prie klinikos“, – aiškino I.Kriaučiūnienė.

Pasak jos, pasitaiko atvejų, kai pacientams prireikia ir skubios medicinos pagalbos, kuri taip pat turi turėti patogų privažiavimą iki klinikos durų.

„Panaikinus parkavimo vietas susidursime su daugybe nepatogumų ir negalėsime užtikrinti parkavimo sąlygų mūsų pacientams. Klinika yra visiškai pritaikyta judėjimo negalią turintiems asmenims: šalia lauko laiptų yra nuožulnus asfaltuotas takelis, viduje įrengtas liftas“, – tikino klinikos vadovė.

Ji prašė miesto valdžios palikti esamas parkavimo vietas, skirtas „Biofirst“ klinikos pacientams, taip pat neįgaliesiems, kad pasikeitus Studentų gatvės išplanavimui liktų galimybė užtikrinti saugų ir patogų patekimą į kliniką.

I.Kriaučiūnienė stebėjosi, kad su projekto viešinimu nebuvo supažindinta, apie rekonstrukcijos darbus taip pat jokios informacijos negavo. Pasak direktorės, gatvė jau buvo rekonstruota 2019 metais, tačiau dabar vėl vykdomi darbai, kurie kainuos net 2,6 mln. eurų.

Susirūpino dėl saugumo

Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis mano, kad esamas parkavimas prie klinikos akivaizdžiai trukdo ir kelia pavojų pėsčiųjų eismui.

„Iš esmės parkavimas šioje vietoje visiškai panaikintas nebus, tik sumažintas vietų skaičius“, – tikino savivaldybės atstovas. Be to, šalia klinikos yra lygiagretus parkavimas tiek vienoje, tiek kitoje gatvės pusėje.

Pasak A.Pakalniškio, kitoje Studentų gatvės pusėje esantis parkavimas nesukelia problemų klinikos lankytojams – galima pereiti gatvę ties A.Baranausko gatve esančia reguliuojama sankryža. Kita alternatyva pereiti gatvę bus suteikta greta naujai formuojamos Studentų ir Rytų gatvių žiedinės sankryžos.

„Studentų gatvėje bendras parkavimo vietų skaičius rekonstrukcijos metu nesumažės, nes iš buvusių keturių eismo juostų liks dvi. Likusias skirsime parkavimui, kaip buvo iki šiol. Automobilių stovėjimo vietų nebus tik kertiniuose transporto mazguose“, – aiškino A.Pakalniškis.

Vietų skaičius sumažėjo

Panašūs rūpesčiai užgriuvo visai netoli įsikūrusius Taikos prospekto gyventojus.

Rekonstruojant Taikos prospektą ties 42–48 numeriais pažymėtais namais buvo pakeistas automobilių statymo būdus – jie statomi ne įstrižai, o išilgai eismo juostų.

Dėl šios priežasties vietų skaičius sumažėjo maždaug trečdaliu.

Savivaldybės atstovai vietos gyventojams tąkart taip pat paaiškino, neva pokyčiai susiję su eismo saugumu, tačiau vairuotojų tokie argumentai neįtikino.

„Po rekonstrukcijos pirmoji eismo juosta Taikos prospekte skirta tik viešajam transportui, todėl bendras transporto srautas ja smarkiai sumažėjo. Tiek autobusai, tiek troleibusai gerai matyti iš toli net važiuojant atgaline eiga ir jokio pavojaus nekelia“, – įsitikinęs Taikos prospekto gyventojas Feliksas Deksnys.

Pasak jo, pokyčių rezultatai apgailėtini – dabar gerokai daugiau automobilių statoma ant vejos ir šaligatvių, užstatomi įėjimai į laiptines.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.