Aiškėja, kaip bus apmokestintas įvažiavimas į Kauno senamiestį

Kauno savivaldybės tarybos posėdžio pabaigoje antradienį pirmą kartą surengta tarybos mažumos valanda. Opozicija aktyviai klausinėjo apie svarbiausius miesto projektus ir procesus, taip pat buvo paliestas mažų emisijų zonos apmokestinimas. Administracijos direktoriaus pavaduotojas kiek praskleidė, kaip ketinama organizuoti šią rinkliavą.

Kauno senamiestyje įdiegta Mažų emisijų zonos sistema.<br>Kauno miesto savivaldybės nuotr.
Kauno senamiestyje įdiegta Mažų emisijų zonos sistema.<br>Kauno miesto savivaldybės nuotr.
Kauno senamiestyje įdiegta Mažų emisijų zonos sistema.<br>Kauno miesto savivaldybės nuotr.
Kauno senamiestyje įdiegta Mažų emisijų zonos sistema.<br>Kauno miesto savivaldybės nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Oct 18, 2023, 1:40 PM

Paskutiniu klausimu šiandienos posėdžio darbotvarkėje buvo įtraukta tarybos mažumos valanda. Kaip įvardijo sekretorė, pagal LR vietos savivaldos įstatymą pirmi du klausimai tenka opozicijos lyderiui, toliau teisę klausti turi kiti tarybos mažumos atstovai, po to – tarybos dauguma.

„Dėl darnaus judumo plano vykdymo. Senamiestyje planuojama įrengti mažų emisijų zonas. Ar jau žinoma, kokie bus tarifai ir kaip bus reguliuojamas važiavimas per šią zoną?“ – teiravosi Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narys Vitas Lendraitis.

Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Paulius Keras paaiškino, kad bet kokį tarifą nustatys taryba. Kol to nepadarė, jis nėra patvirtintas ir negali būti įvardijamas. Tačiau planuojama, kad pirmosios valandos parkavimo mokestį pakeis tranzito mokestis.

„Tarifo dydžiai bus tokie, kokius nustatys taryba, bet pirmosios valandos tranzito mokestis atitiktų parkavimo mokestį. Vėliau būtų renkama ta pati rinkliava už parkavimą, kaip ir anksčiau.

Papildomos rinkliavos, papildomo mokesčio gyventojams neatsiras, tik stovėjimo mokestį pakeis tranzito mokestis. Atsiras papildomas apmokestinimas tiems, kurie pravažiuoja Senamiestį, stengsimės išvengti jo kirtimo. Kalbama tik apie Senamiesčio teritoriją“, – pažymėjo P.Keras.

Primename, jog mažų emisijų zonos įranga Kauno senamiestyje buvo įjungta rugsėjo pirmoje pusėje, prietaisai atsirado ties įvažiavimais į Šv. Gertrūdos, Gimnazijos–Birštono gatves, Karaliaus Mindaugo prospektą.

Transporto priemones fiksuojančią įrangą ketinama testuoti iki metų pabaigos. Kol kas, kaip minėjo P.Keras, tranzito mokestis netaikomas.

Kaip tuomet prieš gerą mėnesį skelbė savivaldybė, visavertiškai funkcionuoti sistema turėtų pradėti kitais metais. Tuomet įvažiuojančius vairuotojus pasitiks skiriamieji ženklai, kad senamiesčio teritorijoje galioja mokestis už čia praleistą laiką. Išvažiuojant iš teritorijos vairuotojai bus informuoti apie prievolę susimokėti.

„Kas vyksta Kaune“ anksčiau skelbė, kad savivaldybė dėl mažų emisijų zonų sistemos įrenginių pirkimo gegužės 9 d. pasirašė sutartį su UAB „Technologinių paslaugų sprendimai“. Viešojo pirkimo vertė – kiek daugiau nei 125 tūkst. eurų su PVM.

Sausio 16-ąją su ta pačia bendrove pasirašyta 104 tūkst. eurų vertės sutartis, pagal kurią Kauno miestas perka mažų emisijų zonų informacinę sistemą ir jos priežiūros paslaugas.

Kaip nurodyta viešojo pirkimo sutarties priede, įranga montuojama 11-oje sankryžų, visose automobilių srautai turėtų būti registruojami dviem kryptimis, išskyrus Gimnazijos-Kurpių gatvių sankryžą, kur eismas šiaip ar taip vyksta viena kryptimi.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.