Paaiškino, ką reiškia žinia apie atšaukiamus automobilius

Japonijos automobilių gamintojas „Toyota“ atšaukia net 6,39 mln. automobilių visame pasaulyje. Tai antras pagal dydį šios korporacijos modelių atšaukimas.

Daugiau nuotraukų (1)

Ilona Staškutė

Apr 9, 2014, 7:07 PM, atnaujinta Feb 14, 2018, 6:41 PM

Rekordinį kiekį automobilių įmonė buvo atšaukusi 2012 metais – tada į pardavėjų salonus buvo pakviesti 7,4 mln. automobilių savininkai.

Ar šie atšaukimai palies Lietuvą, dar nežinoma.

Didžiulis atšaukimas

„Toyota Motor Corporation“ skelbia atšaukianti 27 „Toyota“ modelius, populiariausi iš jų – RAV4, “Corolla”, “Yaris“, „Matrix“ ir „Hiliux“. Taip pat bus atšaukiami „Subaru Trezia“ ir „Pontiac Vibe“, kuriuose buvo panaudotos „Toyota“ technologijos, praneša time.com.

Jie atšaukiami dėl penkių problemų. 3,5 mln. automobilių reikia pakeisti spiralinį kabelį, esantį prie vairuotojo oro pagalvės.

Automobiliai taip pat atšaukiami dėl problemų, susijusių su sėdynių bėgeliais, vairo kolonėlėmis, priekinio stiklo valytuvais ir variklio paleidikliais. Gamintojo teigimu, nėra žinių apie tai, kad dėl šių defektų būtų įvykę eismo įvykiai, būtų sužeistųjų ar aukų.

Ar tai reiškia, kad savininkai neteks automobilių?

Modelių atšaukimas yra gerokai mitais apaugęs reiškinys. Angliškas terminas „recall“ pažodžiui verčiant reiškia „pakvietimą atgal“. Taigi, atšaukiamų automobilių nė vienas gamintojas neatiminėja iš savininkų ir nestabdo jų gamybos.

Atšaukimas reiškia, kad šeimininkas kviečiamas atvažiuoti į gamintojo atstovų saloną, kur automobilis patikrinamas ir, esant reikalui, abejonę kelianti detalė sutaisoma ar pakeičiama.

„Toyota“ atstovybės „Mototoja” serviso vadovas Vytenis Gaspariūnas patvirtino, jog automobiliai tikrai nėra paimami iš savininkų ir siunčiami atgal į gamyklas, nors pastebėjo, kad vairuotojai dažnai galvoja, kad kuriam laikui neteks automobilio.

Išsiaiškinus, jog viename ar kitame automobilio modelyje yra serijinis defektas, kiekviena pasaulyje esanti oficiali “Toyota” atstovybė iš gamintojo gauna laišką, kuriame nurodyti galimai defektuotų transporto priemonių kėbulų numeriai.

“Su klientais, kurie automobilius įsigijo mūsų salone, nedelsiant susisiekiame telefonu arba elektroniniu paštu ir pakviečiame pristatyti automobilį į servisą patikrinimui. Remiantis mano 13 metų patirtimi, dirbant su “Toyota” automobiliais, 95 proc. patikrintų automobilių jokio egzistuojančio gedimo nebuvo nustatoma.

Gamintojo nurodymu, didžioji automobilių dalis tikrinama vien prevenciniais tikslais. Nei patikrinimas, nei remonto darbai, jeigu tokių visgi prireikia, “Toyota” savininkui nekainuoja, net, jei automobilio garantinis laikotarpis ir pasibaigęs” – aiškino serviso vadovas.

Automobilio savininkui taip pat nereikia į servisą važiuoti nedelsiant. Paprastai automobilių patikrinimai vyksta mėnesį ar du, iš anksto susiderinus patogų laiką.

Problemos pastebimos ir po kelerių metų

Nustačius automobilio problemą ir jos atsiradimo priežastį, gamintojas iš karto informuoja atstovybes apie sprendimo būdą – kartais būtina gedimą šalinti keičiant detales, kartais pakanka nedidelio patobulinimo – pavyzdžiui, į jungiklį įlašinti keletą lašų alyvos.

“Toyota” atstovai neslepia, kad nuolat kuriant naujas technologijas, net ir po ilgų išbandymų ir patikrinimų nutinka taip, kad pastebimi kažkokie nesklandumai. Visgi dažniausiai jie pasireiškia tik tuomet, kai automobilis eksploatuojamas netradicinėmis sąlygomis, į kurias gaminimo metu nebuvo atsižvelgta.

“Sunku ir suskaičiuoti, kiek gamintojui kainuoja susisiekti su visais automobilių pirkėjais, kompensuoti jų transporto priemonių apžiūras bei pasirūpinti reikiamų detalių keitimu.

Kai kurie automobilių gamintojai tokius dalykus linkę paprasčiausiai nutylėti, o „Toyota“ tuo rūpinasi netgi tuomet, kai automobiliams pasibaigęs garantinis laikotarpis. Tam, kad išlaikyti itin aukštus kokybės standartus vadinamieji atšaukimai galimi netgi dėl tokių smulkmenų kaip trūkstamas vairuotojo kilimėlio kabliukas,“ – pasakojo „Mototoja“ direktorius Edmundas Povilauskas.

Pasak jo, atšaukimai nereiškia, kad automobiliai yra blogos kokybės – jie labiau parodo gamintojo požiūrį į savo klaidas.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.