Kauno gatvių duobes pasiūlė užlopyti absurdišku būdu

Kauno K.Petrausko gatvė ir Savanorių prospekto įkalnė bus lygūs it Vokietijos greitkeliai. Bet daugeliu kitų gatvių patikimiausia važinėti visureigiais. Kauno miesto taryba patvirtino gatvių priežiūros 2014-2016 m. programą.

Daugiau nuotraukų (1)

Artūras Jančys

Apr 11, 2014, 10:57 AM, atnaujinta Feb 14, 2018, 5:50 PM

Numatyta, kad 70 mln. projektui šiais metais savivaldybė skirs vos 1 milijonų litų.

Opozicija tvirtina, kad valdančioji miesto dauguma taip rodo spektaklį, vaizduojantį didelius darbus artėjant savivaldos rinkimams. Kauno meras Andrius Kupčinskas tikina, kad nėra kito kelio, kaip tik tvarkyti gatves palaipsniui.

Kaunas prasiskolinęs žymiai mažiau negu Vilnius, tačiau pinigų duobėtoms gatvėms iš esmės sutvarkyti nėra.

Ketvirtadienį nuspręsta per trejus metus iš esmės atnaujinti dvi gatves: K. Petrausko g. ir Savanorių pr. įkalnę. Šiuo metu čia vyksta remonto darbai, gatvės uždarytos, jos apvažiuojamos apylankomis.

Kiti keliai susilauks tik gatvių lopymo arba bus iš pagrindų remontuoti po 2016 metų.

Neranda lėšų

Šios Kauno miesto tarybos kadencijos pradžioje buvo priimtas sprendimas į gatvių tvarkymą investuoti 100 milijonų litų, pritraukti į miestą verslo lėšas.

Ketvirtadienį miesto tarybos frakcija „Vieningas Kaunas“ pažymėjo, kad jau turėjo būti sutvarkyta 12 pagrindinų gatvių, tarp kurių: Raudondvario pl., Pramonės pr., Jonavos g., Mindaugo pr., Tunelio g., K.Baršausko g.

Tačiau miesto vadovai tvirtino, kad racionaliau yra iš pagrindų suremontuoti kelias gatves, kitas tvarkyti palaipsniui.

Kauno meras Andrius Kupčinskas ne kartą pažymėjo, jog didžioji dalis Kaune surenkamų kelių mokesčių atitenka magistraliniams keliams, Kaunui beveik nieko nelieka. Meras buvo siūlęs keisti kelių mokesčio paskirstymo tvarką, tačiau centrinės valdžios pritarimo nesulaukė.

"Mes kreipėmės į teismus, siekdami pakeisti už kelių akcizą gaunamų lėšų skirstymo tvarką. Kauniečiai kasmet už kelių akcizą sumoka 200 mln.Lt., o miestas atgauna tik apie 11 mln.Lt. Tai neteisinga", - tvirtino Kauno meras.

Prisiminė L.Brežnevo laikus

Tokį sprendimą nemažai Kauno politikų vertina kritiškai. Opozicinės Kauno miesto tarybos frakcijos „Dirbam Kaunui“ valdžia tik vaizduoja dirbanti, stengiasi pasirodyti artėjant savivaldos rinkimams.

„Vyresnio amžiaus žmonės turbūt pamena SSKP vadovo Leonido Brežnevo laikų anekdotą – traukinio bėgių nėra, todėl valdžia keleiviams liepė sėdėti vagone ir linguoti, atseit važiuoja. Dabar tai vyksta Kaune. Gatves reikia tvarkyti taip, kaip buvo sutvarkytas Karaliaus Mindaugo prospektas, A.Juozapavičiaus prospektas – visas ištisai. O lopyti po trumpą atkarpą neapsimoka, tiks švaistomi pinigai, nes užlopytos vietos greitai išdyla“, - aiškino G.Labanauskas.

Kauno miesto tarybos narys Gintaras Furmanavičius stebėjosi, kodėl miesto valdžia užmiršo prieš tris metus sumanytą projektą – imti 60 mln.Lt paskolą ir sutvarkyti visas gatves.

Gatves reikės žvyruoti?

Kauno miesto tarybos narys, buvęs meras Arvydas Garbaravičius tarybos posėdžio metu net buvo pateikęs humoristinį pasiūlymą – gatves užpilti žvyru ir sulyginti volais, kaip kaimo vietovėse.

„A.Kupčinskas turėjo ne juosteles karpyti tais laikais, kai Vyriausybė buvo konservatorių rankose. Jam derėjo sėdėti Vilniuje ir iš saviškių išreikalauti pinigų Kauno gatvėms. Pagaliau, K.Petrausko gatvė ir Savanorių prospektas nėra pačios blogiausios būklės, yra baisesnių“, - mano A.Garbaravičius.

Viena didžiausių Kauno galvos skausmų yra Raudondvario plentas. Šiame duobių išakėtame kelyje įsikūrusios logistikos įmonės, važinėja daug sunkvežimių, vilkikų.

Duobės vėl atsiveria prieš maždaug prieš du metus užlopytoje vienoje ilgiausių Partizanų gatvėje, taip pat Pramonės, Taikos prospektuose.

Prarijo milijonus litų

Meras A.Kupčinskas atmetė opozicijos priekaištus, sakydamas, jog opozicija pyksta, nes Kauno gatvių būklė gerėja ir toliau gerės.

"Netiesa, kad nenaudojame skolintų lėšų. Netiesa ir tai, kad tik dvi gatvės bus iš esmės sutvarkytos šiais metais. Numatytas Jonavos gatvės ir kai kurių kitų remontas. Bet tenka remontuoti palaipsniui ir iš tiesų, už katino ašaras. Kaune yra per 900 gatvių, jei kiekvienais metais tvarkytume kiekvieną gatvę visu ilgiu, kasmet tektų skirti po 50 mln.Lt.", - aiškino Kauno miesto vadovas.

A.Kupčinskas sakė, jog Savanorių prospektas ir K.Petrausko gatvė remontuoti buvo pasirinktos todėl, kad pavyko gauti lėšų iš ES fondų.

Per 2013 metus mieste pavyko pakloti 10 kilometrų naujos asfalto dangos, sutvarkyti daugiau kaip 60 tūkst. kvadratinių metrų ploto duobių.

Žinant, kad 1 kvadratinio metro duobės užlopymas kainuoja 100 litų, pernai iš miesto biudžeto vien joms tvarkyti išleista 6 milijonai litų.

Tačiau kai kuriose pernai lopytų gatvių, pavyzdžiui, Pakraščio ir P.Plechavičiaus, šiemet vėl prasižiojo duobės.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.