Tyrimų institutas ICCT įvertino net pusės milijono Europoje važinėjančių automobilių degalų sąnaudas.
Atotrūkis nuo realybės šokiruoja
Paaiškėjo, kad jos gerokai skiriasi nuo tų, kurias nurodo mašinų gamintojai.
Skirtumas milžiniškas – net 25 procentai.
Prieš dešimtmetį, kai buvo atliktas panašus tyrimas, tikrieji ir skelbiami rodikliai skyrėsi vos dešimtadaliu.
Ypač maustyti savo klientus pamėgo vokiečiai. Anot tyrėjų, „Audi A6“ degalų sunaudoja net 50 proc. daugiau, nei nurodo kompanija.
E klasės „Mercedes“ apetitas 45 procentais didesnis, nei skelbiama oficialiai, o 5 serijos BMW – 40 proc.
Vidutinės BMW markės automobilių degalų sąnaudos yra 30 proc. didesnės, negu skelbiama, „Audi“ – 28 proc., „Mercedes“ – 26 proc., „Toyota“ – 15 proc., o prancūziškų „Peugeot“, „Citroën“ ir „Renault“ – 16 proc.
Griebiasi gudrybių
Iš kur toks skirtumas? Paaiškinimas paprastas: bandydami naujus modelius gamintojai stengiasi kaip įmanydami taupyti degalus.
Dažnai būna užkamšomos kėbulo vietos, kurių pasipriešinimas oro srovei didžiausias.
Taip pat bandymų metu važinėjama daug labiau nei įprastai pripūstomis padangomis. Yra ir kitų gudrybių.
Praėjusiais metais Jungtinės Tautos nustatė lengvųjų automobilių bandymų procedūras.
Palyginti su dabar galiojančia tvarka, numatyta nemažai pakeitimų.
Pavyzdžiui, didžiausias greitis bandymų metu padidintas nuo 120 iki 130 kilometrų per valandą, o aplinkos temperatūra – nuo 23 iki 30 laipsnių Celsijaus.
Tačiau tokią procedūrą dar turi palaiminti kiekvienos šalies, kuriose gaminami automobiliai, valdžia.
Manoma, kad daugelis pasaulio valstybių tai padarys kitąmet, nors, pavyzdžiui, vokiečiai kalba tik apie 2016 ar net 2017 metus.