Papasakojo, kiek kainuoja galingiausi 1000 km automobiliai

Svajonių automobiliai

Šeštadienį Palangoje prasideda tradicinės 1000 kilometrų lenktynės, kuriose per 16 metų pasirodė ne tik garsiausi sportininkai, bet ir brangiausi automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
Šeštadienį Palangoje prasideda tradicinės 1000 kilometrų lenktynės, kuriose per 16 metų pasirodė ne tik garsiausi sportininkai, bet ir brangiausi automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
Šeštadienį Palangoje prasideda tradicinės 1000 kilometrų lenktynės, kuriose per 16 metų pasirodė ne tik garsiausi sportininkai, bet ir brangiausi automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
Šeštadienį Palangoje prasideda tradicinės 1000 kilometrų lenktynės, kuriose per 16 metų pasirodė ne tik garsiausi sportininkai, bet ir brangiausi automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
Šeštadienį Palangoje prasideda tradicinės 1000 kilometrų lenktynės, kuriose per 16 metų pasirodė ne tik garsiausi sportininkai, bet ir brangiausi automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
Šeštadienį Palangoje prasideda tradicinės 1000 kilometrų lenktynės, kuriose per 16 metų pasirodė ne tik garsiausi sportininkai, bet ir brangiausi automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
Šeštadienį Palangoje prasideda tradicinės 1000 kilometrų lenktynės, kuriose per 16 metų pasirodė ne tik garsiausi sportininkai, bet ir brangiausi automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
Šeštadienį Palangoje prasideda tradicinės 1000 kilometrų lenktynės, kuriose per 16 metų pasirodė ne tik garsiausi sportininkai, bet ir brangiausi automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
Šeštadienį Palangoje prasideda tradicinės 1000 kilometrų lenktynės, kuriose per 16 metų pasirodė ne tik garsiausi sportininkai, bet ir brangiausi automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
Šeštadienį Palangoje prasideda tradicinės 1000 kilometrų lenktynės, kuriose per 16 metų pasirodė ne tik garsiausi sportininkai, bet ir brangiausi automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
Šeštadienį Palangoje prasideda tradicinės 1000 kilometrų lenktynės, kuriose per 16 metų pasirodė ne tik garsiausi sportininkai, bet ir brangiausi automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
Šeštadienį Palangoje prasideda tradicinės 1000 kilometrų lenktynės, kuriose per 16 metų pasirodė ne tik garsiausi sportininkai, bet ir brangiausi automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
Šeštadienį Palangoje prasideda tradicinės 1000 kilometrų lenktynės, kuriose per 16 metų pasirodė ne tik garsiausi sportininkai, bet ir brangiausi automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
Šeštadienį Palangoje prasideda tradicinės 1000 kilometrų lenktynės, kuriose per 16 metų pasirodė ne tik garsiausi sportininkai, bet ir brangiausi automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
30-uoju numeriu pažymėtą BMW valdys jungtinė belgų ir olandų komanda „Mojo Lounge Racing by JR Motorsport“.<br>V.Steponėno nuotr.
30-uoju numeriu pažymėtą BMW valdys jungtinė belgų ir olandų komanda „Mojo Lounge Racing by JR Motorsport“.<br>V.Steponėno nuotr.
Šeštadienį Palangoje prasideda tradicinės 1000 kilometrų lenktynės, kuriose per 16 metų pasirodė ne tik garsiausi sportininkai, bet ir brangiausi automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
Šeštadienį Palangoje prasideda tradicinės 1000 kilometrų lenktynės, kuriose per 16 metų pasirodė ne tik garsiausi sportininkai, bet ir brangiausi automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
Šeštadienį Palangoje prasideda tradicinės 1000 kilometrų lenktynės, kuriose per 16 metų pasirodė ne tik garsiausi sportininkai, bet ir brangiausi automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
Šeštadienį Palangoje prasideda tradicinės 1000 kilometrų lenktynės, kuriose per 16 metų pasirodė ne tik garsiausi sportininkai, bet ir brangiausi automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
Šeštadienį Palangoje prasideda tradicinės 1000 kilometrų lenktynės, kuriose per 16 metų pasirodė ne tik garsiausi sportininkai, bet ir brangiausi automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
Šeštadienį Palangoje prasideda tradicinės 1000 kilometrų lenktynės, kuriose per 16 metų pasirodė ne tik garsiausi sportininkai, bet ir brangiausi automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
Dėl pergalės kovos ir „General Financing-Autopaslauga by Pitlane“ komanda su „Porsche 911 GT3 Cup“. Jį vairuos Benediktas Vanagas su partneriais.<br>V.Steponėno nuotr.
Dėl pergalės kovos ir „General Financing-Autopaslauga by Pitlane“ komanda su „Porsche 911 GT3 Cup“. Jį vairuos Benediktas Vanagas su partneriais.<br>V.Steponėno nuotr.
Šeštadienį Palangoje prasideda tradicinės 1000 kilometrų lenktynės, kuriose per 16 metų pasirodė ne tik garsiausi sportininkai, bet ir brangiausi automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
Šeštadienį Palangoje prasideda tradicinės 1000 kilometrų lenktynės, kuriose per 16 metų pasirodė ne tik garsiausi sportininkai, bet ir brangiausi automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
1000 km dalyvių sąraše – 44 automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
1000 km dalyvių sąraše – 44 automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
1000 km dalyvių sąraše – 44 automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
1000 km dalyvių sąraše – 44 automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
1000 km dalyvių sąraše – 44 automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
1000 km dalyvių sąraše – 44 automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
1000 km dalyvių sąraše – 44 automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
1000 km dalyvių sąraše – 44 automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
1000 km dalyvių sąraše – 44 automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
1000 km dalyvių sąraše – 44 automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
1000 km dalyvių sąraše – 44 automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
1000 km dalyvių sąraše – 44 automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
1000 km dalyvių sąraše – 44 automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
1000 km dalyvių sąraše – 44 automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
1000 km dalyvių sąraše – 44 automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
1000 km dalyvių sąraše – 44 automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
1000 km dalyvių sąraše – 44 automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
1000 km dalyvių sąraše – 44 automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
1000 km dalyvių sąraše – 44 automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
1000 km dalyvių sąraše – 44 automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
1000 km dalyvių sąraše – 44 automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
1000 km dalyvių sąraše – 44 automobiliai.<br>V.Steponėno nuotr.
Daugiau nuotraukų (24)

Ilona Staškutė-Steponėnė („Lietuvos rytas“)

Jul 18, 2015, 9:13 AM, atnaujinta Oct 25, 2017, 1:26 PM

Kokią techniką pamatysime šįmet? Šeštadienio vidurdienį „Eneos 1000 km lenktynėse“ startuos 44 komandos.

Populiariausias modelis Palangos rikiuotėje – BMW. Šių vokiškų automobilių trasoje bus net dvidešimt.

Svajonių automobiliai

1000 kilometrų ruošiasi įveikti ir penki „Porsche“, keturi „Honda“, trys „Volkswagen“, du „Renault“ ir po vieną „Lada 2104 Turbo“, „Aquila SR1“, „Mitsubishi Lancer Evo IX“, „Alfa Romeo GT“, „Toyota Celica“, „Ginetta G50 GT4“, „Audi A4“, „Lexus IS-F“, perdarytas klasikinis „Ford“ bei lietuvių sukonstruotas „Samsonas Racing Kit Car“.

Tai pati įspūdingiausia technika, kokią tik galime pamatyti lietuviškose lenktynėse, tad „Lietuvos rytas“ į stipriausių komandų garažus pažvelgė iš arčiau.

Galingiausių ir greičiausių automobilių savininkai papasakojo, kas slypi po išmargintais kėbulais, kiek sportiniai automobiliai kainuoja ir ko negali net įsivaizduoti tradicinių automobilių vairuotojai.

Kėbulas – dėl grožio

Vieni iš realiausių pretendentų į pergalę 1000 kilometrų lenktynėse buvo du „BMW M4 Silhouette“. Po 150 tūkst. eurų kainuojantys BMW – vieni iš pačių brangiausių rikiuotės automobilių. 45 numeriu pažymėtą automobilį vairuos „Hoptrans – Club Port by JR Motorsport“ ekipažas, Dainius Matijošaitis, Andrius Jasionauskas ir Simas Juodviršis. Kitą, 30 numeriu pažymėtą BMW valdys jungtinė belgų ir olandų komanda „Mojo Lounge racing by JR Motorsport“. Tačiau ekipos atstovas Darius Grinbergas neslėpė, kad automobilis turi labai nedaug bendro su BMW. Jame įmontuotas 3,2 l. 440 AG variklis iš BMW M3, o galią ratams perduoda „Hewland“ sekvencinė 6 pavarų dėžė. Kiekvienam Palangos trasos ratui (2,68 km) automobilis suvartoja po litrą benzino. „Variklis įmontuotas viduryje, visa laikanti konstrukcija – vamzdinė. Tai reiškia, kad ne kėbulas laiko visus mazgus. Tikro kėbulo net nėra, greičiau – kevalas, pagamintas iš anglies pluošto. Mūsų atveju jam suteikta BMW M4 forma, bet identiški pagal parametrus automobiliai gali atrodyti kaip „Renault“, „Volvo“ ar kitų markių“, – pasakojo D.Grinbergas. Visa „BMW M4 Silhouette“ išorė pagaminta Lietuvoje, „Racetech“ dirbtuvėse, o patį „Oreca“ gamybos automobilį komanda 2011 metais nusipirko iš kitos komandos „KS Motorsport“. Dakaro monstrą išmainė į „Porsche“ Dar vienas dėl pergalės 1000 km lenktynėse kovosiantis ekipažas – „General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ komanda su 52 numeriu pažymėtu „Porsche 911 GT3 Cup“. 2012 metais pagamintas paskutinės 997 kodinės kėbulo laidos automobilis turi 485 AG variklį ir sekvencinę 6 laipsnių pavarų dėžė. „911 GT3 Cup“ vairuos Benediktas Vanagas ir Le Mano lenktynių nugalėtojas Jeroenas Bleekemolenas su broliu Sebastiaanu. Šį automobilį komanda įsigijo prieš praėjusių metų 1000km lenktynes. „Buvome linkę automobilį nuomotis, tačiau su mums reikalingais perdarymais tuo metu rinkoje tinkamo varianto neradome. Teko investuoti apie 130 tūkstančių eurų. Papildomai įdiegėme sportinę „Bosch“ stabdžių antiblokavimo sistemą, kainavusią apie 12 tūkstančių eurų. Šis sprendimas buvo priimtas dėl to, kad esant ganėtinai nelygiai Palangos trasos dangai ir dažnai lenktynėse pasitaikančiam lietui, naudojantis šia sistema, galima greičiau saugiai lenktyniauti. Ji nėra tiek efektyvi esant sausai kelio dangai“, – aiškino B.Vanagas. Taip pat automobilyje prie standartinio 100 litrų degalų bako įmontuotas papildomas 20 litrų bakas – maksimali leidžiama talpa. Komanda apskaičiavo, kad taip gali vienu kartu mažiau apsilankyti degalinėje ir sutaupyti 3-4 minutes. Tai apie 9 valandas vykstančiose lenktynėse – labai didelė persvara. Būtent tokį modelį B.Vanagas pasirinko dėl „Porsche“ patikimumo ilgų distancijų lenktynėse. Tiesa, pernai technika pavedė ir komanda nepasiekė finišo dėl pavarų dėžės gedimo, tačiau prieš gedimą ekipa lenktynėse pirmavo, todėl jei šįmet technika neiškrės pikto pokšto, B.Vanagas su kolegomis gali stovėti ant aukščiausio apdovanojimų pakylos laiptelio. Gins nugalėtojų vardą Chaotiškai pasibaigusias pernykštes 1000 kilometrų lenktynes laimėjusi „Liqui Moly Racing Team Lithuania“ šįmet vėl sieks pergalės tuo pačiu „BMW E90 Edva“. Edvino Arkušausko, Justo Tamašausko ir Kazimiero Vasiliausko vairuojamame automobilyje yra 400 AG variklis, pasiekiantis maksimalų 400 Nm sukimo momentą prie 4700 aps/min. Galią į ratus perduoda „Drenth DG-450“ transmisija, atlaikanti iki 450 Nm sukimo momentą, o degalų sąnaudos siekia net iki 51 litro 100 km. Į šį automobilį E.Arkušauskas ir Saulius Stepulis bei komandos mechanikai įdėjo labai daug rankų darbo. Originalus BMW E90 variklis jame pakeistas į senesnį, patikimesnės konstrukcijos EAMV perdarytą S54 motorą, o visas automobilis buvo suprojektuotas ir gaminamas naudojant tik patikrintus ištvermės lenktynėse sprendimus ir mazgus. „Mes nenaudojame sudėtingų šiuolaikinių sistemų, stengdamiesi supaprastinti automobilio konstrukciją ir aptarnavimą, – tvirtino komandos vadovas Ronaldas Smaidrys. – Viena silpniausių grandžių tiek paprastame automobilyje, tiek lenktyniniame yra elektriniai prietaisai ir pati elektros instaliacija. Todėl mes pasirinkome pačius patikimiausius būdus projektuodami ir gamindami visą automobilio elektrinę dalį.“ Tačiau šis paprastumo siekis anaiptol nereiškia, kad lietuvių perdarytas BMW kainavo pigiai. „BMW E90 Edva“ rinkos kaina siekia apie 70-80 tūkst. eurų. Vien automobilio variklis kainuoja 15 tūkst. eurų, pavarų dėžė – 13 tūkst. eurų, o visa elektronika – dar 16 tūkst. eurų. Be to, kaip lenktynininkai juokauja, neįmanoma įkainoti keturių metų nuoseklaus darbo, unikalių inžinerinių sprendimų paieškų bei žmonų ilgesio, kol vyrai laiką leidžia garaže. Lenktynėms tinka ir dyzelis 1000 km lenktynių trasoje galima išvysti ir keletą dyzeliniais degalais varomų sportinių automobilių. Nors šie degalai nėra tradicinis sportininkų pasirinkimas, dyzelinį BMW vairuojantys „Rimo“ sportininkai ne kartą buvo labai arti aukščiausio apdovanojimų pakylos laiptelio, o vienas iš komandos lenktynininkų, Martynas Samuitis 2013 metais laimėjo lenktynes su palyginus paprastu automobiliu „Honda Civic Type R“. Rimanto Blažulionio, Sauliaus Vitkausko ir M.Samuičio vairuojamą trečios serijos BMW komanda pirko naują BMW salone ir iš karto paskyrė lenktynėms. BMW 335 D varomas 370 AG, 760 Nm, 3 l varikliu su dviem turbinomis ir turi 6 laipsnių sekvencinę pavarų dėžę. Automobilio gamybos vertė, neįskaičiuojant jo pirkimo kainos, siekia apie 80 tūkst. eurų. Vien jo stabdžių komplektas kainuoja 10 tūkst. eurų, o specialus 120 litrų degalų bakas – dar 5500 eur. Per 100 kilometrų jis sunaudoja 40 litrų dyzelino, bet kaip lenktyniniam automobiliui, tai visai nedaug, todėl sportininkai planuoja rečiau nei varžovai stoti degalinėje. „Šis automobilis negali konkuruoti su GT klasės automobiliais. Jeigu skaičiuotume, kad lenktynės vyksta idealiomis sąlygomis – šios klasės automobiliai yra pranašesni. Visgi ilgų distancijų žiedinės lenktynėse situacija trasoje gali labai greitai pasikeisti, tad nuvertinti BMW automobiliais važiuosiančių varžovų nereikėtų, – tvirtino M.Samuitis. – Juk norint turėti gerą rezultatą ne tik išvystyti maksimalų greitį automobiliu, bet ir reikia sugebėti jį išnaudoti trasoje bei būti stabiliems, turėti stiprią mechanikų komandą, kuri galėtų greitai pašalinti iškilusias problemas. Didelę įtaką lenktynių metu turi ir automobilio degalų suvartojimas.“ „Žiguliukas“ – neįkainojamas Vienas iš įdomiausių dalyvių rikiuotėje – Dovilo Čiutelės „Lada 2104 Turbo“. Kauno automobilininkų sporto klubo komandos „žiguliai“ yra vienas silpniausių automobilių rikiuotėje, jis turi tik apie 250 AG, tačiau ekipa su D.Čiutele priešakyje neketina atsisakyti sentimentus keliančio automobilio. Nemaža dalis detalių šiame automobilyje pasiskolintos iš įvairių BMW. „BMW dalių lengva rasti, jos pigios, perkamos „šrotuose“ kilogramais. Bet variklis yra „Lada“, tik jo tūris padidintas nuo 1,5 iki maždaug 1,9-2 litrų, uždėta SAAB turbina“, – pasakojo ekipos atstovas Egidijus Babelis. „Lada 2104 Turbo“ prižiūri mechanikų komanda, tačiau variklis – tik D.Čiutelės atsakomybė. Nors šiam automobiliui panaudotos vienos iš pigiausių detalių visoje rikiuotėje, komanda neslepia, kad jiems rankų darbo „žiguliukas“ – neįkainojamas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.